یارانه مهر ماه ۱۴۰۱؛ نقدی یا کالابرگ؟

یارانه مهر ماه ۱۴۰۱؛ نقدی یا کالابرگ؟

در مورد یارانه مهر ماه ۱۴۰۱ نیز با توجه به اظهارات نمایندگان، به نظر می‌رسد که همچنان خبری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نباشد و دولت پرداخت مرحله ۱۴۰ را به شکل نقدی انجام دهد.

کد خبر : ۱۱۰۵۸۶
بازدید : ۱۲۸۵۶

فرادید | دولت یارانه مرحله ۱۳۹ را به شکل نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. اما حدود سه هفته است که هیچ یک از اعضای تیم اقتصادی دولت درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی صحبتی به میان نیاورده اند. این در حالی است که برخی مسئولان وزارت اقتصاد پیش بینی کرده بودند که اجرای این طرح از مهر ماه باشد.

به گزارش فرادید، ۲۰ روز قبل خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که قرار است در شهریور ماه وزارت رفاه پیشنهاد نهایی سوئیچ کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور را به هیئت دولت می‌آورد و با تصویب آن طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود، اما یک هفته مانده به پایان شهریور ماه و هنوز خبری از پیشنهاد نهایی وزارت رفاه نیست.

پیش از خاندوزی نیز معاون او، سیدمحمد هادی سبحانیان گفته بود که اگر طرح اجرایی در دولت به تصویب برسد، از تاریخ یک مهرماه این امکان وجود دارد که کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی اجرایی شود.

حذف یارانه نقدی برای دولت تبعات دارد!

هر چند اعضای تیم اقتصادی دولت سیزدهم در مورد جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هنوز اظهار نظر جدیدی نکرده اند، اما برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقدند که حذف یارانه نقدی برای دولت تبعات دارد.

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در این رابطه می‌گوید که در برخی از بررسی‌های خود متوجه شده‌اند که برخی از دهک‌های جامعه، یارانه نقدی را در عوض افزایش اجاره بها پرداخت می‌کنند؛ بنابراین حذف یارانه نقدی می‌تواند برای دولت تبعات اجتماعی ناگواری داشته باشد.

او همچنین اشاره کرده که زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هنوز فراهم نشده است، از همین رو تا زیرساخت لازم برای اعطای کالابرگ الکترونیکی ایجاد نشود، دولت باید یارانه را به صورت نقدی ارائه دهد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که در مهر ماه نیز همچنان خبری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نباشد و احتمالا دولت پرداخت یارانه مرحله ۱۴۰ یا همان مهر ماه ۱۴۰۱ را به شکل نقدی انجام دهد.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    سلام، یارانه باید نقدی پرداخت شود. این به نفع دولت و ملت است!

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید