علامت قطره آب در گوشی سامسونگ

علامت قطره آب در گوشی سامسونگ

در صورتی که نسبت به شناسایی و حل مشکل قطره آب در گوشی سامسونگ اقدام نکنید، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت دستگاه وارد کند. شما در ابتدا باید گوشی را از شارژر جدا کنید و روش‌هایی که ذکر می‌شود را برای رفع مشکل مورد بررسی قرار دهید.

کد خبر : ۱۱۰۶۶۷
بازدید : ۱۱۶۰۳

هنگامی که گوشی سامسونگ خود را در معرض آب قرار دهید یا رطوبت روی آن تاثیر بگذارد، یک آیکون قطره آب نمایش داده خواهد شد.

زمانی که این آیکون را مشاهده کردید، بهتر است بدانید که دستگاه در شرایط خوبی قرار ندارد و باید نکات مهم همانند خارج کردن گوشی سامسونگ از شارژ را رعایت کنید. در این مقاله روش‌های رفع ارور Moisture has been detected در گوشی سامسونگ را آموزش خواهیم داد.

آیا علامت قطره آب در گوشی سامسونگ جدی است؟

بله؛ در صورتی که نسبت به شناسایی و حل مشکل قطره آب در گوشی سامسونگ اقدام نکنید، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت دستگاه وارد کند. شما در ابتدا باید گوشی را از شارژر جدا کنید و روش‌هایی که ذکر می‌شود را برای رفع مشکل مورد بررسی قرار دهید.

شارژ سریع را غیر فعال کنید

غیر فعال کردن شارژ سریع از دیگر اقداماتی است که باید زمان مشاهده آیکون قطره آب در گوشی های سامسونگ انجام دهید. انجام این کار ساده است و فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات شوید تا بتوانید وارد بخش باتری (Battery) شوید.
  • در ادامه باید روی گزینه تنظیمات بیشتر باتری (More Battery Settings) ضربه بزنید. در قسمت پایین شارژ، باید گزینه مربوط به شارژ سریع را غیر فعال کنید.

تنظیمات USB را پاک کنید

زمانی که گوشی سامسونگ را به صورت کامل خشک کردید، توصیه می‌کنیم USBSettings را پاکسازی کنید. شما می‌توانید خشک کردن را با روش‌های مختلف همانند دمنده باد گرم از فاصله نسبتا دور انجام دهید. همانطور که می‌دانید، نزدیک کردن گرما به دستگاه ممکن است باعث بروز آسیب‌های بیشتر شود.

  • وارد تنظیمات شوید و در ادامه برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید روی نماد Filter and Sort ضربه بزنید و گزینه نمایش برنامه‌های سیستمی (Show System Apps) را فعال‌سازی کنید.
  • USBSettings را انتخاب کنید.
  • از بخش ذخیره‌سازی (Storage) باید روی گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) ضربه بزنید.

زمانی که پاک کردن USBSettings را انجام دادید، باید شرایط رفع آیکون قطره آب را بررسی کنید.

علامت قطره آب در گوشی سامسونگ

از سامسونگ اکانت خارج شوید

یکی از روش‌های عجیب رفع خطای قطره آب در گوشی های سامسونگ را باید خارج شدن از اکانت سامسونگ دانست. شما می‌توانید پس از خارج شدن، ورود مجدد را انجام دهید تا رفع خطای موردنظر را بررسی کنید.

  • وارد تنظیمات شوید و روی نام خود در قسمت بالا ضربه بزنید. سپس به سمت پایین حرکت کرده و گزینه خروج (Sign Out) را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید مجددا روی گزینه خروج ضربه بزنید تا بتوانید رمز عبور خود را وارد کنید.
  • در ادامه کار و در بخش تنظیمات، باید روی گزینه اکانت سامسونگ (Samsung Account) موجود در قسمت بالا رفته و آن را انتخاب کنید تا با وارد کردن اطلاعات کاربری، ورود مجدد را انجام دهید.

گوشی را به کامپیوتر برای شارژ متصل کنید

گاهی وقت‌ها متصل کردن گوشی سامسونگ به کامپیوتر می‌تواند باعث رفع آیکون قطره آب شود. در حقیقت کامپیوتر ولتاژ پایین‌تری دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از راه‌حل‌های مشکل استفاده کرد.

توجه داشته باشید که مدت زمان شارژ باید حداقل 30 دقیقه باشد، سپس دستگاه را جدا کرده و به شارژر عادی متصل کنید. البته قبل از انجام کار باید با روش‌‌های گوناگون رطوبت دستگاه را خارج کنید، سپس اقدامات ذکرشده را انجام دهید.

وارد حالت ایمن (Safe Mode) شوید

استفاده از حالت ایمن در گوشی های سامسونگ می‌تواند در شرایط گوناگون کاربرد داشته باشد و یکی از آن‌ها، رفع خطای قطره آب است.

  • کلید پاور را فشار داده و در همان حالت نگه دارید تا منوی آن را مشاهده کنید.
  • در ادامه باید روی آیکون خاموش کردن ضربه زده و برای طولانی مدت نگه دارید تا در قسمت بالا، آیکون حالت ایمن مشاهده شود؛ شما باید آیکون Safe Mode را انتخاب کنید تا وارد بخش مربوطه شوید.

هنگامی که وارد حالت ایمن شدید، گوشی را به شارژر متصل کنید و شرایط نمایش آیکون قطره آب را مورد بررسی قرار دهید.

شارژر وایرلس را آزمایش کنید

به عنوان گام آخر و در صورتی که هیچ کدام از روش‌های ذکرشده نتوانستند به شما در رفع خطای قطره آب کمک کنند، باید از شارژر وایرلس استفاده کنید.

جمع بندی

نمایش خطا و آیکون قطره آب در گوشی‌های سامسونگ دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، اما رفع آن نیازمند صبر و انجام اقدام‌های گوناگون است. در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های رفع خطای قطره آب را آموزش دهیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید