سریال «روزگاری یک شهر کوچک»؛ داستان‌های شاد یک روستای کره‌ای

سریال «روزگاری یک شهر کوچک»؛ داستان‌های شاد یک روستای کره‌ای

سریال «روزی روزگاری یک شهر کوچک» (Once Upon a Small Town) یک داستان مفرح و صمیمانه دربارۀ جوان دامپزشکی است که از سئول به یک روستای کوچک می‌رود و در آنجا شکل تازه‌ای از زندگی را کشف می‌کند.

کد خبر : ۱۱۰۶۷۳
بازدید : ۱۴۱۵

فرادید | اگر در دنیای فیلم و سریال و در کنار ژانر‌هایی مثل «وحشت»، «کمدی» و «علمی‌تخیلی»، یک ژانر مجزا به اسم «فیلم‌های حال خوب کن» هم وجود داشت، کره‌ای‌ها حتما جزء بهترین‌های این ژانر به حساب می‌آمدند. «روزی روزگاری یک شهر کوچک» سریال تازه‌ای است که دقیقا از همین جنس است: «حال خوب کن»، دوست‌داشتنی و شاد.

به گزارش فرادید؛ داستان این سریال دربارۀ جوان خوش‌قیافه‌ای به اسم جی‌یول است که در شهر سئول به عنوان دامپزشک مشغول به کار است و زندگی موفقی دارد. پدربزرگ جی‌یول هم رئیس یک کلینیک حیوانات در روستای کوچکی به اسم هیدونگ است. یک روز جی‌یول تماسی از منشی پدربزرگش دریافت می‌کند که به او می‌گوید تا دیر نشده خودش را به روستا برساند.

«روزی روزگاری یک شهر کوچک»؛ داستان‌های شاد یک روستای کره‌ای

اما وقتی جی‌یول بعد از چند ساعت رانندگی به آنجا می‌رسد می‌فهمد که هیچ اتفاق بدی نیافتاده. فقط پدربزرگش تصمیم گرفته که همراه مادربزرگ به سفر دور دنیا برود و از نوه‌اش خواسته که در این چند ماه مسئولیت کلینیک دامپزشکی روستا را به عهده بگیرد. در همان ابتدای ورود جی‌یول به روستا، او با یک افسر زن پلیس به اسم جا یونگ آشنا می‌شود که تقریبا در همۀ مدت‌زمان حضور جی‌یول در روستا قرار است یک جور‌هایی او را همراهی کند. کل ماجرای سریال مربوط به اتفاقات جور واجوری است که در این مدت برای آدم‌ها و حیوانات روستا می‌افتد و جی‌یول هم خواه ناخواه درگیر این اتفاقات می‌شود.

اصلی‌ترین جاذبۀ سریال در این است که شخصیت اصلی سریال از یک محیط شهری و قانونمند وارد محیطی کاملا متفاوت شده که قواعد مخصوص خودش را دارد. این همان چیزی است که هم جنبۀ طنز سریال را شکل می‌دهد و هم جنبۀ گرم و عاطفی آن را. فضای روستا با اینکه برای جی‌یول عجیب و غریب است، اما آنقدر گرم و صمیمانه است که می‌توانیم حدس بزنیم خیلی زود روی نگاه جی‌یول به زندگی اثر خواهد گذاشت.

طنز سریال هم در دیالوگ‌های آن است، هم در موقعیت‌ها و هم در بازی‌ها. سکانس دستگیری اشتباه جی‌یول و کتک خوردنش در ابتدای ورود به روستا واقعا مفرح و جذاب از کار درآمده و باعث می‌شود که از همان دقایق اول مجذوب ماجرای سریال بشویم.

«روزی روزگاری یک شهر کوچک»؛ داستان‌های شاد یک روستای کره‌ای

بازی‌های روان و دوست‌داشتنی چو یونگ وو (در نقش جی‌یول) و پارک سو یونگ (در نقش جا یونگ) یکی از کلیدی‌ترین عناصر جذابیت سریال است؛ به‌خصوص پارک سو یونگ که علاقه و احساس خاص خودش نسبت به این مهمان تازه‌وارد را بسیار فوق‌العاده و ظریف به نمایش می‌گذارد.

«روزی روزگاری یک شهر کوچک» داستان پیچیده و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای ندارد، اما همین داستان ساده را بسیار با طراوت و سرزنده روایت میکند. در اینجا خبری از انتقام و دردسر‌های بزرگ و کشت و کشتار نیست؛ در چشم‌انداز‌های سرسبز و رویایی این روستای کوچک فقط یک سری آدم خوش‌قلب و مهربان هستند به اضافۀ تعداد زیادی مرغ و سگ و بوقلمون و بز‌های عصبانی! از دل همین‌ها یک داستان مفرح و شیرین بیرون آمده که دیدنش واقعا شادی‌بخش و امیدوارکننده است.

بازیگران : پارک سو یونگ (Park Soo Young)، چو یونگ وو (Choo Young Woo)

تاریخ انتشار : از ۱۴ شهریور

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید