مصرف و فروش مشروبات الکلی در عربستان آزاد می‌شود؟

مصرف و فروش مشروبات الکلی در عربستان آزاد می‌شود؟

مدیر پروژه نئوم مصرف نوشیدنی‌های الکلی را برای گردشگران در پروژه ولیعهد سعودی رد نکرد.

کد خبر : ۱۱۰۷۳۶
بازدید : ۵۱۹

یک مقام مسئول در پروژه «نئوم» اجازه مصرف مشروبات الکلی را رد نکرد و گفت: اگر اتفاق بیفتد، می‌تواند یک تغییر اساسی و تاریخی در عربستان باشد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، پروژه «نئوم» که در سواحل دریای سرخ در غرب عربستان ساخته می‌شود، بخشی از طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» محمد بن، سلمان، ولیعهد سعودی است.

«جوزف بردلی» رئیس بخش فناوری و علوم دیجیتال در «نئوم» اعلام کرد که نمی‌تواند تأیید کند که آیا قانون مصرف مشروبات الکلی در نئوم مجاز است یا نه، اما همه می‌دانند که این پروژه به دنبال جذب گردشگران مختلف خارجی است.

بردلی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در حاشیه کنفرانس ابتکار سرمایه گذاری آینده در ریاض گفت: از ما بسیار پرسیده می‌شود که آیا اجازه نوشیدن مشروبات الکلی در این شهر وجود خواهد داشت یا خیر؟ شهر نئوم قرار است یه جاذبه گردشگری رقابتی باشد و ما می‌خواهیم بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها به این شهر سفر کنند بنابراین برای جذب گردشگر باید بهترین باشیم.

وی گفت: به وضوح می‌توانم به شما بگویم که همه می‌دانند که ما قانون اساسی خواهیم داشت که بازار گردشگری، بازار فناوری و بازار تولید را جذب می‌کند.

در آغاز ماه جاری، یک مقام سعودی گفت که اجازه مصرف محدود الکل در مناطق خاص یا فقط برای خارجی‌ها، مدت هاست که در بالاترین سطح مورد بحث قرار گرفته و این موضوع حساسی است؛ چراکه واکنش اجتماعی در پی دارد.

از آغاز به قدرت رسیدن محمد بن سلمان گاه و بیگاه فیلم‌هایی از عربستان منتشر می‌شود که دستخوش تغییرات گسترده‌ای است. بن‌سلمان اسم این سیاست‌های خود را «اصلاحات اجتماعی» که تحت عنوان «سند چشم‌انداز ۲۰۳۰» تبلیغ می‌شود، گذاشته و هدف آن را نیز «مدرن‌سازی جامعه عربستان» معرفی کرده است.

بن‌سلمان در ابتدای سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت الکل را به‌بهانه اجلاس ۲۰ به هتل‌های عربستان وارد کند. به‌گفته منابع دربار سلطنتی، این وظیفه به شرکت «الحکیر» واگذار شده است که شرکت وارد و توزیع‌کننده مشروبات الکلی در عربستان خواهد بود.

سال گذشته نیز صفحه رسمی نظرسنجی عربستان در توییتر بحث آزادسازی فروش مشروبات الکلی را در این کشور به اشتراک کاربران گذاشت و از کاربران خواست نظر خود را درباره آن بیان کنند.

همچنین پس از باز شدن «کلوپ‌های شبانه» در عربستان توسط رژیم آل‌سعود در سال ۲۰۱۹ مشروبات الکلی حلال در این کشور نیز تبلیغ شد.

بلومبرگ نیز پیش از این اعلام کرده بود که محدودیت‌های اعمال‌شده بر مشروبات الکلی در عربستان احتمالاً طی سال آتی برداشته شوند و پیش‌بینی‌ها به این مسئله اشاره دارند که لغو ممنوعیت مشروبات الکلی در عربستان جزئی خواهد بود و می‌توان مجوز‌هایی را برای رستوران‌ها و هتل‌ها در تعدادی از شهر‌های بزرگ و گردشگاه‌ها صادر کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید