(تصاویر) کدام شهرهای متروکه جهان کسی جرات پا گذاشتن در آنها را ندارد؟

(تصاویر) کدام شهرهای متروکه جهان کسی جرات پا گذاشتن در آنها را ندارد؟

اگر انسان‌ها همچنان روی کره زمین نباشند، آن وقت تپه‌های شنی بلندقامت‌تر از قبل می‌شوند و حیوانات از مکان‌های خود بیرون می‌آیند و در شهر و خیابان‌های آن پرسه می‌زنند، چون دیگر خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. 

کد خبر : ۱۱۰۷۸۹
بازدید : ۹۳۶۱

از قرن‌ها پیش تا به امروز شهر‌های بسیاری روی کره زمین وجود داشته است. در این مطلب قصد داریم عجیب‌ترین شهر‌های متروکه جهان را معرفی کنیم.

در طول تاریخ شهر‌های زیادی روی کره زمین به وجود آمده و برخی از آن‌ها به دلایل مختلفی نابود شده و از بین رفته‌اند. تعدادی از شهر‌های جهان را بلایای طبیعی از بین برده و برخی دیگر را خود انسان‌ها تبدیل به ویرانه کرده‌اند. گاهی وقوع جنگ‌های خانمان‌سوز باعث شده شهری به کلی فراموش شود و ساکنان آن به کلی از بین بروند.

شهر‌ها و کشور‌ها و اصولا هر نقطه‌ای از کره زمین در نبود انسان‌ها سرسبز می‌شود و اصولا وقتی آدمی پایش روی کره زمین نباشد، طبیعت به تنهایی از پس حفاظت از شهر برخواهد آمد. بدین ترتیب ساختمان‌ها و خانه‌ها لباسی از خزه و شاخ و برگ درختان به تن می‌کنند و…

اگر انسان‌ها همچنان روی کره زمین نباشند، آن وقت تپه‌های شنی بلندقامت‌تر از قبل می‌شوند و حیوانات از مکان‌های خود بیرون می‌آیند و در شهر و خیابان‌های آن پرسه می‌زنند، چون دیگر خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به شهر‌های جادویی جهان بیندازیم که هم‌اکنون متروکه و بلااستفاده شده‌اند.

جزیره رس

۱. جزیره رس در هندوستان

چندین دهه پیش کشور بزرگ و پهناور هندوستان تبدیل به مستعمره بریتانیا شده بود و انگلیسی‌ها بر حاکمان آن ناحیه تسلط داشتند. در آن زمان از جزیره رس برای تبعید جنایتکاران استفاده می‌شد و مجرمان به این منطقه می‌رفتند.

در سال ۱۸۵۸ میلادی بود که عده‌ای از هندوستانی‌ها علیه دولت بریتانیا شورش به راه انداختند، اما این شورش راه به جایی نبرد و باعث شد دولت بریتانیا جنایتکاران و آشوبگران به را این جزیره تبعید کند. این منطقه به هیچ وجه مناسب زندگی کردن نبود و به همین خاطر تبعیدی‌ها را راهی آنجا می‌کردند.

تنها کاربرد این جزیره مکانی برای تبعیدی‌ها نبود، بلکه در آن زمان ساختمان‌هایی برای انگلیسی‌هایی ساختند که به جزیره رس آمده بودند. در اثنای جنگ دوم جهانی و همزمان با خروج ارتش بریتانیا از خاک جزیره رس، در‌های آن به کلی بسته شد و این جزیره متروکه و خالی از سکنه گردید. هم‌اکنون این جنگل است که کنترل جزیره رس را بر عهده دارد.

انگکور وات

۲. انگکور وات در کامبوج

در قرن دوازدهم میلادی کامبوجی‌های قسمت شمالی برای عبادت خدای خود، معبدی در منطقه انگکور وات ساختند. این ناحیه متروکه و جادویی ساختمان‌هایی به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع را در خود جای داده و از جمله مهم‌ترین مکان‌های باستان شناسی در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

ساختمان‌های این شهر عجیب و غریب هم‌اکنون با گونه‌های مختلف گیاهی پوشانده شده و زمام امور آنجا به دست گیاهان افتاده است. اگرچه انگکور وات خالی از سکنه شده، اما همچنان مردمان بومی آن قسمت برای کشت برنج و انجام مراسم‌های مذهبی خود به آنجا می‌روند.

هوتووان

۳. هوتووان در چین

چین نیز تمدن‌های باستانی زیادی داشته و یکی از آن‌ها شهر هوتووان واقع در جزیره شنگشان است. این مکان محلی برای زندگی هزاران ماهی‌گیر بوده و به دلایلی از کشور چین جدا افتاده است. به علت جدایی هوتووان از خود چین، نتوانست توسعه و گسترش یابد و جمعیت آن روز به روز کاهش یافت.

در سال ۲۰۰۲ میلادی بود که هوتووان رسماً خالی از سکنه شد و ساکنان آن تصمیم گرفتند به مناطق توسعه یافته چین مهاجرت کنند. چند سالی از ترک مردمان هوتووان نمی‌گذرد، اما هم‌اکنون گیاهان سرسبز تقریبا سازه‌های منطقه را پوشانده و باعث شده‌اند منظره‌ای جذاب و دیدنی به وجود آید. در حال حاضر این ناحیه تبدیل به منطقه‌ای برای بازدیدکنندگان شده است.

کولمانسکوپ

۴. کولمانسکوپ در نامیبیا

وجود معادن با ارزش در هر منطقه‌ای باعث افزایش جمعیت می‌شود. در سال ۱۹۰۸ میلادی بود که یکی از کارگران راه‌آهن هنگام عبور از صحرای نامیبیا و در میان ماسه‌ها به شیء درخشانی بر می‌خورد. پس از مدتی کاوش تازه متوجه می‌شود به الماس رسیده است.

دولت تصمیم می‌گیرد برای استخراج الماس و راه‌اندازی این صنعت شهر کولمانسکوپ را تأسیس کند. شوربختانه مردم برای دست یافتن به الماس‌های این ناحیه به شهر هجوم می‌آورند و از آنجا که دستیابی به این سنگ‌های قیمتی دشوار می‌شود، موجی از ناامنی و درگیری و آشوب در شهر به راه می‌افتد.

کشف معادن جدید الماس به آشوب‌ها و ناامنی‌ها دامن می‌زند تا این که مردم رفته رفته شهر کولمانسکوپ را ترک می‌کنند. این شهر در سال ۱۹۰۸ از میان تپه‌های شنی سر در آورد و سال‌ها بعد در میان همان ماسه‌ها آرام خفت.

سن جوان

۵. سن جوان پارانگاریکوتیرو در مکزیک

شهر‌هایی که پای آتشفشان ایجاد می‌شوند برای ساکنان بسیار ناامن محسوب می‌شوند. در سال ۱۹۴۳ میلادی بود که یکی از شهر‌های مکزیک به نام سن جوان پارانگاریکوتیرو دچار یکی از بلایای طبیعی شد و ساکنان مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند.

در یک چشم به هم زدن لرزش شدیدی در این شهر کوچک حس شد و پس از آن هوا تاریک شد. وقتی ناقوس کلیسا به صدا درآمد ساکنان سن جوان دریافتند که وقت ترک شهرک فرا رسیده است. خوشبختانه گدازه‌های آتشفشانی نتوانستند به مردمان این ناحیه آسیب برسانند.

آتشفشان پاریکوتین داشت فوران می‌کرد و گدازه‌ها از هر طرف به آسمان پرتاب می‌شدند. شهر متاسفانه با وقوع این حادثه از بین رفت، ولی مردم موفق شدند بدون کوچک‌ترین آسیبی آنجا را ترک کنند. تنها چیزی که از آن شهرک باقی ماند، کلیسا بود که هم‌اکنون تبدیل به مکانی برای گردشگران شده است.

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید