بیوگرافی ثریا قاسمی

بیوگرافی ثریا قاسمی

ثریا قاسمی در رابطه با شرایط بازیگری اش در سال‌های پس از انقلاب سال ها قبل این گونه روایت کرده بود: این یکی از مسائلی بود که شدیداً به من و خیلی‌های دیگر ضربه زد و زمان طلایی سنی را از دست دادیم. می‌توانم بگویم من در تلویزیون و سینما زود پیر شدم. پس از فیلم‌های «زنده باد...» و «خانه ابری» اوضاع رادیو به هم ریختن و در دوبله هم وقفه ایجاد شد.

کد خبر : ۱۱۰۸۳۳
بازدید : ۹۰۰

فرادید | ثریا قاسمی، متولد ۲۸ آذر ۱۳۱۹ در تهران است. او از اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه‌ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر روی آورد. وی در سال ۱۳۹۵ در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی ویلایی‌ها برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

از جمله آثار او می‌توان به عروسک، دعوت، در شب عروسی، ملودی، دختر میلیونر، محاکمه، بله برون، دختر شیرینی فروش، شام آخر، مارال، حریف دل، مجسمه، خواستگاری، ستاره حیات، نابرده رنج، جراحت، صاحبدلان، او یک فرشته بود، شب دهم، قلب یخی، در قلب من، در پناه تو و تلخ و شیرین اشاره کرد.

او دختر حمیده خیرآبادی است که بیشتر مردم او را با سریال پدر سالار به خاطر دارند.

ثریا قاسمی بعد از انقلاب چگونه به بازیگری بازگشت؟

ثریا قاسمی در رابطه با شرایط بازیگری اش در سال‌های پس از انقلاب سال ها قبل این گونه روایت کرده بود: این یکی از مسائلی بود که شدیداً به من و خیلی‌های دیگر ضربه زد و زمان طلایی سنی را از دست دادیم. می‌توانم بگویم من در تلویزیون و سینما زود پیر شدم. پس از فیلم‌های «زنده باد...» و «خانه ابری» اوضاع رادیو به هم ریختن و در دوبله هم وقفه ایجاد شد. ما نمی‌دانستیم چطور باید کار کنیم؛ چون می‌گفتند اصلاً موسیقی نباید باشد؛ می‌گفتند جلوی فیلم‌ها را می‌گیرند. اغتشاشی پیش آمده بود که تا به خودم آمدم، ده سال سنم بیشتر شده بود.

او ادامه می‌دهد: من نقش اول «خانه ابری» را داشتم، اکبر خواجویی بیلبوردش را هم چاپ کرده بود، اما اجازه ندادند که رنگی چاپ شود؛ چون می‌گفتند عکس زن روی آن نقش بسته است؛ بنابراین بیلبورد را به صورت یک آبی چرک بدرنگ کار کردند.

ثریا قاسمی همچنین گفته بود: درست در دوران جوانی و شکوفایی که می توانستیم خیلی از نقش هایی را که همه به آن افتخار می کنند و نقش های اول فیلم ها را بازی کمک، فرصت ها را از کف دادم و به دامن مادر و مادربزرگ افتادم؛ به خاطر اینکه در شیوه انتخاب فیلمنامه نیز مشکل داشتیم. در آن چند سال تنها چیزی به آن پرداختند، به دلیل پرهیز از خیلی از اتفاق ها، اعتیاد بود که نخستین فیلمش هم «خانه ابری» با هوشنگ توکلی بود. پس از اعتیاد، موضوع طلاق بیشترین سهم را در فیلمنامه ها داشت. تا سریال «در پناه تو» که نخستین اثری بود که در تلویزیون راجع به جوان ها و ارتباط آنها و عاشق شدنشان حرف می زد. خیلی وقفه بدی برای من به عنوان یک بازیگر سینما و تلویزیون افتاد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید