پرچمدار سامسونگ بخریم یا اپل؟

پرچمدار سامسونگ بخریم یا اپل؟

دوربین سلفی در آیفون ۱۴، ۴۸ مگا پیکسل و در سامسونگ اس ۲۲ اولترا ۴۰ مگا پیکسل است. کیفیت ضبط برای هر دو یکسان است. دوربین‌های پشت سامسونگ ۴ عدد است که هر کدام ۱۰۸، ۵۰، ۱۴ و ۱۰ مگا پیکسل هستند.

کد خبر : ۱۱۰۸۳۴
بازدید : ۱۲۸۱

گوشی سامسونگ بخرم یا اپل؟ این سوالی است که در ذهن تمام افرادی که قصد خرید یا تعویض تلفن همراه دارند، ایجاد می‎شود. مخصوصا زمانی که پای پرچمداران و گوشی‎های جدید این دو شرکت در میان باشد، کار سخت‏تر خواهد شد.

با این حال خرید گوشی اپل یا سامسونگ هر کدام دارای ویژگی‎هایی است که نیازمند بررسی و مقایسه بوده تا بتوانید بر اساس قابلیت‏ها و سلیقه خود، بهترین را انتخاب کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ۲ گوشی جدید از پرچم داران سامسونگ و اپل را با هم مقایسه کنیم و اطلاعات لازم درباره هردوی این گوشی‎ها را به دست آوریم.

جدیدترین گوشی پرچمدار اپل

شرکت اپل به تازگی آیفون ۱۴ خود را معرفی کرده است که عضو جدید خانواده اپل و پرچمدار آن است. آیفون ۱۴، ۱۴ پرو، ۱۴ پرومکس و پلاس را در این سری گوشی‌ها می‌توان دید. آیفون ۱۴ ظاهری شبیه به ۱۳ و ۱۳ پرومکس دارد و به نظر می‌رسد که اپل سعی بر این دارد تا طراحی خاص گوشی‌ها را که از آیفون ۱۱ به بعد تغییر کرد به همین شکل نگه دارد.

گوشی آیفون ۱۴ صفحه نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون ۱۳ دارد و دیدن فیلم و بازی را لذت بخش‌تر کرده و قیمت را نیز کاهش داده است. هم‌چنین دوربین‌های این گوشی نیز ارتقا پیدا کرده و دوربین سلفی آن در تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ بسیار پیشرفت کرده است.

در بخش سخت افزاری گوشی تفاوتی ایجاد نشده و مانند سری قبل از تراشه A ۱۵ بیونیک استفاده شده است. البته در آیفون ۱۳ تراشه با چهار هسته پردازش گرافیکی را انجام می‌داد، اما در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس پنج هسته پردازش را انجام می‌دهند.

رنگبندی آیفون نیز در این سری از گوشی‌ها تغییر کرده است و رنگ‌های جدید به آن اضافه شده که برای سلایق مختلف وجود دارند. اگر قصد خرید گوشی اپل را نیز دارید باید بگوییم که قیمت آن با آیفون ۱۳ تفاوتی ندارد و اپل در این سری از گوشی‌ها قیمت‌ها را تغییر نداده است.

جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را میتوان جدید‌ترین دستاورد این شرکت نام گذاری کرد. این گوشی در میان دیگر پرچمداران این برند، ارزش بیشتری برای خرید دارد. اگر طرفدار سری نوت و S سامسونگ باشید، اس ۲۲ اولترا تلفیقی از این دو سری است. تراشه استفاده شده در این گوشی بسیار قدرتمند بوده که قدرت پردازش بالا دارد و کم‌تر داغ می‌کند.

نام تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ است. دوربین‌های اس ۲۲ اولترا یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های تلفن همراه در بین دیگر گوشی‌ها است. حتی عکاسان حرفه‌ای هم می‌توانند از قابلیت بالای دوربین‌های این گوشی استفاده کنند. بدنه این گوشی نیز فلزی طراحی شده است.

گوشی سامسونگ بهتر است یا اپل؟

در بالا دو مورد از جدیدترین محصولات اپل و سامسونگ را معرفی کردیم که هم اکنون پرچمدار این دو برند محسوب می‎شوند. این دو گوشی آخرین فناوری روز در گوشی‏های تلفن همراه را دارند. با این حال تفاوت‎هایی نیز با هم دارند که هنگام بررسی متوجه آن خواهید شد و ممکن است این اختلافات در تصمیم خرید شما تاثیر بگذارد.

در این قسمت، بخش‎های مهم هر دو گوشی آیفون ۱۴ و گلکسی اس ۲۲ اولترا را با هم مقایسه می‏کنیم. این بررسی علاوه بر نشان دادن تفاوت‏های این دو گوشی، تفاوت‏های کلی میان برند سامسونگ و اپل را نیز نشان خواهد داد و اگر قصد خرید گوشی اپل یا سامسونگ با هر مدلی باشید، به شما کمک خواهد کرد.

بررسی باتری آیفون ۱۴ و سامسونگ گلکسی S ۲۲ اولترا

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای گوشی تلفن همراه در نظر گرفته می‌شود، باتری است. باتری در گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. در حالی که این قدرت برای آیفون ۱۴، ۴۵۵۳ میلی آمپر بر ساعت در نظر گرفته شده است. هر دو باتری را نمی‌توان تعویض کرد، اما به نظر می‌رسد باتری سامسونگ بهتر از آیفون کار کند.

بررسی دوربین آیفون ۱۴ و سامسونگ گلکسی S ۲۲ اولترا

دوربین سلفی در آیفون ۱۴، ۴۸ مگا پیکسل و در سامسونگ اس ۲۲ اولترا ۴۰ مگا پیکسل است. کیفیت ضبط برای هر دو یکسان است. دوربین‌های پشت سامسونگ ۴ عدد است که هر کدام ۱۰۸، ۵۰، ۱۴ و ۱۰ مگا پیکسل هستند.

با این حال آیفون ۱۴، ۳ دوربین با کیفیت ۱۲ مکا پیکسل دارد. با اینکه هردوی آن‌ها با کیفیت ۸ k فیلمبرداری می‌کنند، اما سامسونگ بهتر از آیفون ظاهر شده است. کیفیت زوم سامسونگ از آیفون بهتر است و جزئیات بیشتری را نشان می‏دهد. با این حال در دیگر پرچمداران از این دو برند کیفیت دوربین آیفون بهتر از سامسونگ است.

بررسی صفحه نمایش آیفون ۱۴ و سامسونگ گلکسی S۲۲ اولترا

از دیگر فاکتور‌های مهم یک گوشی تلفن همراه صفحه نمایش است. معمولا برای خرید گوشی اپل یا گوشی سامسونگ به این مورد نیز بیشتر توجه می‌شود. اندازه صفحه نمایش سامسونگ اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۴ تقریبا مساوی است، اما سامسونگ ۰/۰۹ اینچ از اپل بزرگتر است.

جنس صفحه هر دو اولد است. با این حال کیفیت پیکسل‌های سامسونگ بیشتر از اپل بوده و ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ است. در حالی که این عدد در اپل ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ است. این تراکم پیکسل نشان دهنده این است که شما وضوح بالاتری در سامسونگ نسبت به اپل دارید. ولی این مورد را نیز بهتر است بدانید که صفحه نمایش سامسونگ بزرگتر از اپل است.

بررسی بدنه آیفون ۱۴ و سامسونگ گلکسی S۲۲ اولترا

اندازه گوشی آیفون ۱۵ و سامسونگ اس ۲۲ اولترا تقریبا یکی است. پس خوش دستی یکسانی دارند. با این حال بدنه سامسونگ کمی سنگین‌تر از آیفون است. پس این ممکن است برای کسانی که دوست ندارند گوشی سنگین به دست بگیرند مهم باشد. وزن گوشی آیفون ۱۴، ۲۲۹ گرم و وزن سامسونگ اس ۲۲ اولترا ۲۳۱ گرم است.

قیمت پرچمدار اپل بیشتر است یا پرچمدار سامسونگ؟

قیمت نیز یک موضوع بسیار با اهمیت در انتخاب یک گوشی تلفن همراه مخصوصا پرچمداران دو برند معروف سامسونگ و اپل است. برای خرید گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا باید نزدیک به ۳۷ میلیون تومان و بیشتر پرداخت کرد.

ین قیمت بستگی به دلار روز دارد و هرچقدر قیمت دلار نوسان داشته باشد، قیمت گوشی نیز بالا و پایین می‌شود. آیفون ۱۴ در زمان نوشتن این مقاله به تازگی معرفی شده و هنوز روانه بازار نشده است.

با این حال قیمت این نوع از آیفون از ۷۹۹ دلار آغاز و آیفون ۱۴ پرومکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد. با این حال آیفون ۱۴ پلاس که در میان گوشی‌های این نسل از آیفون به تازگی وارد شده است، ۸۹۹ دلار قیمت دارد که کمی مناسب‏تر دیده می‎شود.

ممکن است هم اکنون با خود فکر کنید که قیمت‎های ارائه شده از اپل را می‎توان با دلار روز حساب کرد و به تومان تبدیل کرد. با این حال باید گفت که رجیستری را نیز باید در نظر گرفت. این بدان معنا است که امکان دارد قیمت گوشی آیفون ۱۴ از سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا بیشتر شود.

در کل معمولا قیمت خرید گوشی اپل از سامسونگ بیشتر است و فرقی نمی‎کند که پرچم دار باشد یا خیر. زیرا رجیستری گوشی‏های اپل از گوشی سامسونگ بیشتر است. پس اگر بودجه شما به اندازه سامسونگ است، می‏توانید از پرچم داران این برند برای خرید استفاده کنید.

امنیت پرچمدار سامسونگ بیشتر است یا اپل؟

یکی دیگر از موضوعاتی که برای خرید گوشی‏های اپل و سامسونگ، مخصوصا پرچمداران در نظر گرفته می‎شود، امنیت آن‏ها است. از گذشته کارشناسان اپل و دیگر متخصصان در حوزه تلفن همراه بر این باور بودند که امنیت گوشی‏های آیفون بسیار بیشتر از سایر گوشی‏ها در بازار است. درواقع سیستم عامل ios باعث به وجود آمدن این امنیت می‎شد.

زیرا اجازه نصب نرم افزار‌های زیادی را روی گوشی نمی‏داد و همین باعث می‏شد تعداد محدودی برنامه روی گوشی نصب شود و اطلاعات کمی از کاربران در این اپ‏ها به اشتراک گذاشته شوند. با این حال سیستم عامل اندروید به این صورت نبود. تعداد برنامه‏های سازگار با این سیستم عامل بسیار زیاد است و هم‌چنین اطلاعات بیشتری از کاربران در اختیار این اپ‏ها قرار می‏گیرند.

اما هنوز باز هم زمانی که صحبت از امن بودن یک گوشی در هنگام خرید می‏شود، بسیاری از کارشناسان خرید گوشی اپل را پیشنهاد می‎دهند. با این حال محدودیت ایجاد شده بر روی گوشی‏های آیفون گاه ممکن است آزار دهنده باشد.

زیرا شما نمی‏توانید بعضی از برنامه ‏ها را روی آن نصب کنید و مجبور به استفاده از نسخه وب این برنامه‏ها می‎شوید. از نظر استحکام صفحه نمایش و بدنه هردو پرچمدار یعنی آیفون ۱۴ و سامسونگ اس ۲۲ اولترا مانند یکدیگر عمل می‏کنند و مقاومت بالایی را از خود نشان می‎دهند.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید