بیوگرافی مهران مدیری

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری در طول سه دهه اخیر آثار طنزی همچون شب‌های برره، قهوه تلخ، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، گنج مظفر، در حاشیه، پاورچین، نقطه چین و... را برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ساخته است. برنامه دورهمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های ساخت او است که پخش آن از سال ۹۵ آغاز شد.

کد خبر : ۱۱۰۸۶۲
بازدید : ۱۱۰۳

فرادید | مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران است. او از سال ۱۳۷۲ با ساخت مجموعه طنز نوروز ۷۲ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ را در کارنامه دارد.

مهران مدیری از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. پس از ساخت و پخش مجموعه پرواز ۵۷، مهران مدیری ساخت سریالی دیگر را به نام ساعت خوش، با بازیگرانی نه چندان مطرح آغاز کرد که در سال‌های ۱۳۷۲ و ۷۳ به صورت هفته‌ای یکبار از شبکه دو پخش می‌شد.

او در طول سه دهه اخیر آثار طنزی همچون شب‌های برره، قهوه تلخ، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، گنج مظفر، در حاشیه، پاورچین، نقطه چین و... را برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ساخته است. برنامه دورهمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های ساخت او است که پخش آن از سال ۹۵ آغاز شد.

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری در سریال خاتون در نقش دایی انگلیسی (جهانگیر روزبه)

از جمله افتخارات مهران مدیری می‌توان به طوطی طلایی بهترین بازیگر، تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی، تندیس بهترین مجری تلویزیون و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اشاره کرد.

مدیری دو فرزند به نام‌های فرهاد و شهرزاد دارد.

مهران مدیری و حوزه موسیقی

مهران مدیری در سال ۱۳۷۹ آلبوم موسیقی «از روی سادگی» را منتشر کرد. تیتراژ فیلم‌های سینمایی هم نفس و سریال‌های شب‌های برره، باغ مظفر، قهوه تلخ و زعفرانی نیز از آثار مدیری هستند.

بیوگرافی مهران مدیری

او در سال ۱۳۸۹ یک قطعه در آلبوم گروه دارکوب منتشر کرد. مدیری در ۳۱ مرداد و ۱ شهریور ۱۳۹۷ در برج میلاد کنسرت برگزار کرد و درآمد حاصل از آن را به یک خیریه اهدا کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید