فیلتر اینستاگرام، واتساپ و گوگل تا کی ادامه دارد؟

فیلتر اینستاگرام، واتساپ و گوگل تا کی ادامه دارد؟

پیش‌بینی فعالان رسانه‌ای حکایت از ادامه محدودیت و فیلتر اینستاگرام دارد. آنها همچنین این احتمال را مطرح کرده‌اند که محدودیت‌های اعمال شده برای گوگل و واتساپ در روز‌های آینده برطرف شود.

کد خبر : ۱۱۰۸۶۶
بازدید : ۸۷۲۵۹

فرادید | ۲۴ ساعت است که اینترنت کشور با اختلال شدید مواجه شده است. دسترسی به اینستاگرام، واتساپ و گوگل میسر نیست و برخی رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که با تصمیم شورای امنیت کشور دسترسی به اینستاگرام از شب گذشته محدود شده و دسترسی به واتس‌آپ هم دارای اختلال است. اما هنوز مشخص نیست که آیا اینستاگرام برای همیشه فیلتر شده است یا خیر!

به گزارش فرادید، فیلتر اینستاگرام، واتساپ و گوگل در شرایطی است که وزیر ارتباطات روز گذشته در گفتگو با رسانه‌ها اعمال محدودیت و قطع اینترنت در روز‌های آینده را تکذیب کرده بود. او گفته بود که شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از منظر سرعت و کیفیت ارتباطی ندارد.

اما حالا رسانه‌های دولتی و نزدیک به دولت همچون برنا و فارس محدود شدن اینستاگرام، واتساپ و گوگل را تایید کرده اند. فارس در گزارش‌های کوتاه خود اعلام کرده که اطلاعی از زمان پایان این محدودیت‌ها ندارد.

علاوه بر این نت‌بلاکس، یک گروه مستقر در لندن که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، روز گذشته گزارش داده بود که اینترنت شبکه‌های موبایلی رایتل، ایرانسل و همراه اول تا حدود زیادی قطع است.

نت بلاکس همچنین اعلام کرده که این بزرگترین اختلال در اینترنت ایران از سال ۲۰۱۹ تاکنون است.

اختلال اینستاگرام، واتساپ و گوگل برطرف می‌شود؟

برنا وابسته به وزارت ورزش مدعی شده که تا قبل از ظهر امروز پنجشنبه مشکل قطعی اینترنت در اکثر نقاط کشور برطرف می‌شود. اما به شکل مشخص اشاره نکرده است که محدودیت اینستاگرام، واتساپ و گوگل در روز‌های آینده به چه شکلی خواهد بود.

اما پیش‌بینی فعالان رسانه‌ای حکایت از ادامه محدودیت و فیلتر اینستاگرام دارد. آنها همچنین این احتمال را مطرح کرده‌اند که محدودیت‌های اعمال شده برای گوگل و واتساپ در روز‌های آینده برطرف شود. با همه این تفاسیر باید منتظر نشست و دید که شورای امنیت کشور در ادامه چه تصمیمی برای دسترسی به اینستاگرام، واتساپ، گوگل و سایت های غیر ملی خواهد گرفت.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خوب یاد گرفتن اینترنت رو قطع کننا

  • مهلا ارسالی در

    مگه نظز مردم مهمه ؟

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید