قیمت طلای جهانی امروز ۲ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۲ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۴۳ دلار و ۵۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۰۹۰۱
بازدید : ۴۶۷

فرادید | نوسانات کاهشی در بازار طلا همچنان ادامه دارد. امروز ۲ مخرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۵۸ درصد به ۱۶۴۳ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه ثابت بود، زیرا دلار نزدیک به اوج اخیر خود باقی مانده بود، در حالی که احتمال افزایش شدیدتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نیز بر تقاضای شمش‌های بدون بازده تاثیر گذاشت.

به گزارش فرادید؛ بسیاری از بانک‌های مرکزی در این هفته به دنبال فدرال رزرو آمریکا در مبارزه با تورم، نرخ‌های بهره خود را افزایش دادند که موج شوکی را به بازار‌های مالی و اقتصاد وارد کرده است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، روز پنجشنبه با دفاع از برنامه‌های بانک مرکزی اروپا برای افزایش بیشتر نرخ‌ها گفت: تورم منطقه یورو بالاتر خواهد رفت و رشد قیمت احتمالاً پایدارتر از تصور قبلی خواهد بود.

با تمام این‌ها، به نظر می‌رسد فلز زرد بدون بهره آسیب‌پذیر است، زیرا در جلسه پیش رو از سوی سوئیس و بریتانیا تشدید سیاسی بیشتری وارد می‌شود. در مورد کشور‌های دیگر، انتظار می‌رود بانک ملی سوئیس (SNB) و بانک انگلستان (BOE) نرخ بهره را ۷۵ واحد در ثانیه افزایش دهند. می‌توان به جرأت گفت که کلید بازار‌ها در دست هدایت سیاست مالی است.

از سوی دیگر، در صورت ادامه تنش بین روسیه و غرب، دلار می‌تواند افزایش بیشتری را تجربه کند، چرا که موقعیت دلار به عنوان پناهگاه امن می‌تواند همچنان ثابت باقی بماند. بنابراین، انتظاری طبیعی است که چشم‌انداز طلا (XAU/USD) در کوتاه‌مدت در وضعیت باخت - باخت ظاهر شود.

برخی از تحلیل گران بر این عقیده هستند که، ممکن است فدرال رزرو نرخ بهره را به صورت یک واحد کامل یعنی ۱۰۰ واحد افزایش دهد تا نشان دهد که تورم را جدی می‌گیرد. چنین تصمیمی می‌تواند طلا را به کلی به قهقرا ببرد. با این حال چنین تصمیمی ممکن است اثرات معکوس داشته باشد و به همین دلیل چندان مورد انتظار نیست.

به نظر می‌رسد سطح روانی ۱۶۵۰ دلار خط دفاعی فوری خواهد بود که در زیر آن خریداران مشتاق حرکتی پایدار به سمت حمایت بعدی در حدود ۱۶۴۳ دلار، خواهند داشت. شاخص قدرت نسبی حرکتی کاهشی به سمت منطقه اشباع فروش، نزدیک به ۳۴.۰۰ را منعکس می‌کند، که نشانگر فضای بیشتری برای نزول است.

برعکس، هر تلاشی برای بازیابی نیاز به پذیرش حرکت بالاتر از محدوده اخیر نزدیک به ۱۶۸۰ دلار دارد. گفتنی است که مانع صعودی بعدی در حدود ۱۷۰۰ دلار است. بسته‌شدن روزانه بالاتر از رقم ۱۷۰۰ برای آزادکردن بهبود بیشتر به سمت میانگین متحرک روزانه نزولی ۲۱ در ۱۷۰۴ دلار حائز اهمیت است.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید