شهاب سنگ با قیمت‌های عجیب؛ ۵۰ میلیارد تومان ناقابل!

شهاب سنگ با قیمت‌های عجیب؛ ۵۰ میلیارد تومان ناقابل!

به فردین می‌گویم چرا قیمت ۵۰ میلیارد تومانی را برای شهاب سنگ اش در نظر گرفته است. او تاکید می‌کند این قیمتی که او برای این شهاب سنگ در نظر گرفته به اندازه یک سوم پول و ارزش واقعی اش نیست. شما تکه‌های الماس را ببینید بعد قضاوت کنید.

کد خبر : ۱۱۱۰۵۱
بازدید : ۵۹۵۰۱

فرادید | لحظه به لحظه به تعداد آگهی‌های فروش شهاب سنگ در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین افزوده می‌شود. تعداد آگهی دهندگان زیاد است و از تمام نقاط ایران تصویر سنگی را به عنوان شهاب سنگ منتشر کرده اند. همه آن‌ها مدعی اند که سنگ شان فضایی است و با دیگر سنگ‌ها تفاوت دارد. هر کدام قیمت دلخواه خودشان را می‌دهند، اما تنها چیزی که در این بازار وجود ندارد، مشتری است.

به گزارش فرادید، قیمت‌ها از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهر مشهد است تصویری از سنگ خود منتشر کرده که خاصیت آهنربایی دارد. او گفته که این نشانه شهاب سنگ بودن سنگ‌های او است. اما با این وجود حاضر است که سنگ اش را در ازای ۱۹۰ هزار تومان به فروش برساند.

با علیرضا وارد گفتگو شدم و از او پرسیدم که چگونه اطمینان دارد که سنگ او کهکشانی است. او پاسخ داد که خودش این سنگ را در اطراف مشهد پیدا کرده و با آهنربا آن‌ها را تست کرده است.

آگهی دهنده دیگری هم که ساکن اصفهان است و استدلال علیرضا را دارد، تصویری از چند سنگ بزرگ منتشر کرده و گفته که همه آن‌ها خاصیت آهنربایی دارند؛ بنابراین حاضر است هر یک از آن‌ها را ۵۰۰ هزار تومان بفروشد.

شهاب سنگ با قیمت‌های عجیب؛ ۵۰ میلیارد تومان ناقابل!

شهاب سنگ با قیمت‌های کهکشانی!

بخش دیگری از فروشندگان، شهاب سنگ قیمت‌هایی میلیاردی برای فروش سنگ شان تعیین کرده اند. آن‌ها مدعی اند که قیمت سنگ شان بیش از این‌ها است، اما برای اینکه بتوانند سنگ کهکشانی شان را بفروشند قیمت پایین تری داده اند.

یکی از این آگهی دهندگان که ساکن تبریز است، گفته که یک سنگ کهکشانی ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرمی دارد و برای آن قیمت ۲۰ میلیارد تومان را در نظر گرفته است. امیر می‌گوید که سنگ اش جاذبه آهنربایی ندارد. نقطه فرود سنگ با جی پی اس مشخص شده است و حاصل چندین سال فعالیت او در این زمینه است.

او در گفتگو با فرادید می‌گوید که خودش زمین شناس است و با دیگر همکاران اش این شهاب سنگ را مورد بررسی قرار داده اند، اما فعلا به آزمایشگاه‌های خارجی آن را نشان نداده است. چرا که ترسیده به سنگ اش آسیب برسد.

امیر تاکید دارد که ۲۰ میلیارد تومان قیمت زیادی برای یک شهاب سنگ با ویژگی‌های منحصر به فرد و به این بزرگی نیست. اما حاضر است تخفیف ویژه‌ای به خریدار نقدی و موسسات علمی و تحقیقاتی بدهد.

شهاب سنگ با قیمت‌های عجیب؛ ۵۰ میلیارد تومان ناقابل!

شهاب سنگ ۵۰ میلیارد تومانی!

آگهی دهنده دیگری که موقعیت مکانی اش را سپاهان شهر اصفهان اعلام کرده است، شهاب سنگ ۱۹۵۰ گرمی را ۵۰ میلیارد تومان می‌فروشد. فردین گفته که تکه‌های الماسی که در این سنگ وجود دارد بدون هیچ میکروسکوپ و آزمایشگاهی قابل مشاهده است. همچنین تکه‌های الماس ۲.۳ میلی متری پی در پی در بافت این شهاب سنگ وجود دارد.

از او می‌پرسیم که آیا آزمایشگاه خاصی این سنگ را مورد بررسی قرار داده است. فردین از کوره در می‌رود و می‌گوید این سنگ به حدی شناسایی اش روشن است که حتی بچه ۹ ساله هم می‌تواند آن را تشخیص بدهد، چه برسد به کارشناس اش. این شهاب سنگ به اندازه‌ای قابل تشخیص است که اگر عکس و فیلم خالی اش را برای آزمایشگاه جهانی بفرستید، شناسنامه صادر می‌کنند.

به فردین می‌گویم چرا قیمت ۵۰ میلیارد تومانی را برای شهاب سنگ اش در نظر گرفته است. او تاکید می‌کند این قیمتی که او برای این شهاب سنگ در نظر گرفته به اندازه یک سوم پول و ارزش واقعی اش نیست. شما تکه‌های الماس را ببینید بعد قضاوت کنید.

شهاب سنگ با قیمت‌های عجیب؛ ۵۰ میلیارد تومان ناقابل!

سنگ‌هایی که کهکشانی نیستند!

دکتر مسعود کیانی، مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب‌سنگ‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران درباره سنگ‌های آگهی شده و آزمایش آن‌ها در پلتفرم‌های آنلاین مدتی قبل گفته بود که برای اولین بار در ایران آزمایش شهاب‌سنگ‌شناسی زیر نظر شبکه آزمایشگاه فناوری راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری در موسسه گوهر کیپا مرکز رشد دانشگاه خوارزمی و موسسه گوهرشناسی تحسین تعریف شد و این آزمایشگاه‌ها به طور رسمی در این زمینه شناسنامه‌های مربوطه را صادر می‌کنند.

طبق گفته او از بین تمام سنگ‌های ادعا شده، این دو مرکز تاکنون در ایران تنها اصالت ۱۰۰ شهاب سنگ را تایید کرده اند؛ بنابراین نمی‌توان گفت که هر سنگی که در طبیعت پیدا می‌شود و شکل متفاوتی دارد، حتما شهاب سنگ است.

مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب‌سنگ‌شناسی دانشگاه خوارزمی همچنین گفته است تعداد سودجویانی که خود را به عنوان گوهر شناس و مرجع صدور شناسنامه شهاب سنگ و گوهر معرفی می‌کنند در حال افزایش است. از همین رو دکتر مسعود کیانی گفته که افرادی که خواهان صدور شناسنامه برای جواهر خود باشند می‌توانند صلاحیت آزمایشگاه مورد نظر را استعلام کنند و به مراکز معتبر مراجعه کنند.

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید