قیمت طلای جهانی، امروز ۷ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۷ مهرماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۷ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۴۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۱۱۱۹
بازدید : ۵۱۰

فرادید | حرکت طلا در مسیر کاهشی همچنان ادامه دارد. امروز ۷ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱۴.۸۶ درصد به ۱۶۴۴ دلار و ۴۵ سنت رسید.

چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا و ضعیف رشد اقتصاد جهانی باعث تقویت دلار شد و این عامل در افت قیمت طلا تأثیر مستقیم داشت.

به گزارش فرادید؛ مایکل لنگفورد، مدیر شرکت مشاوره شرکت AirGuide گفت: دلار قوی ایالات‌متحده فشار می‌آورد و بازار به دنبال اطمینان و ثباتی است که به نظر می‌رسد اخیراً با کمبود مواجه شده، البته انتظار است که طلا به سمت ۱۶۸۰ دلار برود.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه شنبه اظهار داشت که سیاست‌گذاران مصمم هستند تا آنچه را که برای کاهش تورم لازم است انجام دهند. چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز بر این نکته باور داشت که بانک مرکزی ایالات متحده باید نرخ بهره را بین ۴.۵۰ تا ۴.۷۵ درصد افزایش دهد.

طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، اما قیمت آن از زمانی که در ماه مارس به بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، ۲۰ درصد کاهش یافته است، زیرا افزایش سریع نرخ بهره در ایالات‌متحده جذابیت این فلز بدون بازده را کاهش داده است.

تحلیلگران اظهار کردند که نرخ‌های بالاتر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به جای طلا به سمت دلار حرکت کنند.

از منظر فنی، طلا (XAU/USD) تاکنون برای ثبت هر گونه بازیابی معناداری تلاش کرده است. علاوه بر این، شکست اخیر به زیر محدوده معاملاتی یک هفته‌ای و ظهور فروش جدید در سطوح بالاتر نشان می‌دهد که روند نزولی کوتاه‌مدت هنوز ادامه دارد و از خط پایان دور است. از این رو، سقوط بعدی به زیر منطقه ۱۶۲۰ دلاری، در مسیر رسیدن به منطقه ۱۵۹۰ الی ۱۶۰۰ دلاری، به عنوان یک احتمال تقریبا حتمی باقی می‌ماند.

ز سوی دیگر، به نظر می‌رسد که نوسان یک شبه در محدوده ۱۶۴۰ تا ۱۶۴۲ دلار به عنوان یک مقاومت فوری عمل می‌کند. پس از آن، نقطه شکست حمایت از محدوده معاملاتی، در حدود منطقه ۱۶۵۴ تا ۱۶۵۶ دلار است که در صورت عدم وجود آن، ممکن است حرکت کوتاه‌مدت به سمت منطقه عرضه ۱۶۷۵ الی ۱.۶۷۶ دلار را آغاز کند.

برخی از خرید‌های متعاقب، هرگونه سوگیری منفی کوتاه‌مدت را نفی می‌کند و بدین ترتیب راه را برای سود‌های بیشتر هموار کرده و به طلا اجازه می‌دهد تا قیمت ۱.۷۰۰ دلاری را باز پس بگیرد.

قیمت طلل

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید