کدام کشور‌ها به خاطر گرما خالی از سکنه می‌شوند؟

کدام کشور‌ها به خاطر گرما خالی از سکنه می‌شوند؟

پیش‌بینی می‌شود که موج گرما از محدودیت‌های فیزیولوژیکی و اجتماعی انسان در منطقه ساحل صحرا، شاخ آفریقا و جنوب و جنوب غربی آسیا فراتر رود و شرایط آب و هوایی شدیدی را به همراه داشته باشد که باعث ایجاد مشکل و تلفات جانی در مقیاس بزرگ می‌شود.

کد خبر : ۱۱۱۵۸۶
بازدید : ۷۳۰

سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کردند: طی چند دهه امواج گرما، مناطق خاصی را در جهان غیرقابل سکونت می‌کند.

سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کردند که موج گرما در مناطق خاصی از جهان طی چند دهه به میزانی شدید خواهد شد که زندگی انسان در آنجا ناپایدار خواهد بود.

این دو سازمان اعلام کردند: پیش‌بینی می‌شود که موج گرما از محدودیت‌های فیزیولوژیکی و اجتماعی انسان در منطقه ساحل صحرا، شاخ آفریقا و جنوب و جنوب غربی آسیا فراتر رود و شرایط آب و هوایی شدیدی را به همراه داشته باشد که باعث ایجاد مشکل و تلفات جانی در مقیاس بزرگ می‌شود.

سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ در گزارشی مشترک هشدار دادند که فاجعه موج گرما طی سال جاری در کشور‌هایی مانند سومالی و پاکستان، آینده‌ای را با شرایط اضطراری انسانی مرگبارتر و شدیدتر پیش بینی می‌کند.

این دو سازمان تاکید کردند که لازم است فورا اقدامات تهاجمی برای جلوگیری از بلایای ناشی از گرمای پیوسته انجام شود تا بتواند بدترین اثرات گرمای شدید را کاهش دهد.

به گزارش فرانس ۲۴، در این گزارش آمده است: محدودیت‌های آشکاری وجود دارد که اگر افراد فراتر از آن در معرض گرما و رطوبت شدید قرار گیرند، نمی‌توانند زنده بمانند. همچنین سطوحی از گرمای شدید وجود دارد که فراتر از آن ممکن است جوامع عملا امکان سازگاری موثر برای همه را غیرممکن بدانند.

منبع: تابناک

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید