(ویدئو) همه آنچه درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ باید بدانید!

(ویدئو) همه آنچه درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ باید بدانید!

کارنامه هر آزمون برای دو سال اعتبار دارد و یکی از آزمون‌ها با انتخاب داوطلب معیار انتخاب رشته قرار می‌گیرد. زمان ثبت نام برای نوبت اول ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ و برگزاری آزمون اول در ۲۹ و ۳۰ دی­ماه در نظر گرفته شده است.

کد خبر : ۱۱۲۴۴۰
بازدید : ۴۶۴

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نمرات دروس عمومی بر اساس سابقه تحصیلی محاسبه می‌شود و فقط آزمون اختصاصی در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و زبان خواهد داشت. هر داوطلب امسال امکان دو بار شرکت در آزمون را خواهد داشت.

پورعباس گفت: هر دو آزمون مستقل است و هر داوطلب می‌تواند در هر زمان که خواست شرکت کند، کارنامه هر آزمون برای دو سال اعتبار دارد و یکی از آزمون‌ها با انتخاب داوطلب معیار انتخاب رشته قرار می‌گیرد. زمان ثبت نام برای نوبت اول ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ و برگزاری آزمون اول در ۲۹ و ۳۰ دی­ماه در نظر گرفته شده است.

ثبت نام آزمون نوبت دوم ۱۵ تا ۲۱ فروردین و زمان برگزاری آزمون دوم ۱۴ و ۱۵ تیرماه است. آموزش و پرورش فرصت ترمیم نمره را برای داوطلبانی که دیپلمه‌های سال‌های قبل هستند فراهم کرده و آن‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و کل سابقه تحصیلی را برای خود ایجاد کنند:

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید