خواص بی‌نظیر لوبیا سبز

خواص بی‌نظیر لوبیا سبز

نتایج مطالعات نشان می‌دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین‌رو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود.

کد خبر : ۱۱۲۴۹۱
بازدید : ۴۴۹

لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود. مزیت دیگر لوبیا سبز مقدار بسیار کم چربی و کربوهیدرات نسبتا پایین آن در مقایسه با سایر سبزیجات است.

در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن لوبیا سبز اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

بهبود عملکرد گوارش: لوبیا سبز به‌دلیل مقدار فیبر فراوان در بهبود عملکرد گوارش بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان کولون را نیز کاهش می‌دهد.

فیبر‌ها به‌طور طبیعی اشتها را تنظیم می‌کنند و موجب افزایش احساس سیری می‌شوند. خواص سیرکنندگی، دیورتیک و کالری پایین لوبیا سبز باعث شده تا خوراکی ایده‌آل برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن باشد.

مفید برای مبتلایان به دیابت و کلسترول بالا: نتایج مطالعات نشان می‌دهد لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین‌رو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌: لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. ویتامین C با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.

این ترکیبات مفید در کنار فیبر‌ها زمینه خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. لوبیا سبز همچنین مقدار فراوانی فلاونوئید مانند کوئرستین و میریستین دارد که عامل رنگ سبز این گیاه بوده و مطالعات نشان می‌دهد نقش مقابله‌ای با سلول‌های سرطانی و پیشرفت تومور‌ها دارد.

مقابله با بیماری‌های مزمن: همانطور که اشاره شد لوبیا سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین‌رو مصرف لوبیا سبز می‌تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد. به‌طور کلی، مصرف لوبیا سبز در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نقش دارد، زیرا سرشار از آهن، منگنز، منیزیوم و روی است که این ترکیبات موجب تقویت انرژی و ایمنی بدن می‌شوند.

مفید برای خانم‌های باردار: لوبیا سبز یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای خانم‌های باردار است، زیرا علاوه بر تاثیر مثبت فیبر‌ها در بهبود گوارش و پیشگیری از یبوست، منبع غنی از ویتامین B ۹ است که برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری خواهد بود. بنابراین، توصیه می‌شود خانم‌های باردار حتما لوبیا سبز را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

منبع: سلامت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید