(تصاویر) ۵ خانه عجیب جهان که تا به حال ندیده‌اید!

(تصاویر) ۵ خانه عجیب جهان که تا به حال ندیده‌اید!

این سازه‌های عجیب و غریب و غیرعادی هر کدام به شیوه منحصر به فردی خاطره‌انگیز هستند و دیدنشان خالی از لطف نیست.

کد خبر : ۱۱۲۵۷۸
بازدید : ۱۰۵۸

جهان مملو از ذهن‌های خلاق است که می‌توانند طرز تلقی ما را از حتی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین بخش‌های خانه تغییر دهند.

این سازه‌های عجیب و غریب و غیرعادی هر کدام به شیوه منحصر به فردی خاطره‌انگیز هستند و دیدنشان خالی از لطف نیست.

خانه ستونی

۱. خانه ستونی استرالیا

این خانه به همان اندازه که دراماتیک است، ساده است. خانه ستونی مشرف به اقیانوس است و از منظره آن به شیوه‌ای بسیار غیر معمول بهره می‌برد. زمینی که این خانه روی آن ساخته شده، دامنه تپه‌ای شیبدار است که برای ساخت و ساز بسیار پر چالش بود، اما معماران جذاب‌ترین راه حل را ارائه کردند.

خانه ستونی

آن‌ها این خانه را روی دکلی به ارتفاع ۱۳ متر بنا کردند، اما این راه حل جذاب یک چالش جدید درست کرد! دسترسی به این خانه غیرممکن شد. حل این مشکل هم با ساخت یک پل بتنی باریک که خانه را به دامنه تپه متصل می‌کند رفع شد.

خانه فولادی

۲. خانه فولادی تگزاس

این دقیقا یک خانه نیست، بلکه یک اثر هنری غول پیکر است. خانه فولادی که ۲۰ دقیقه با شهر فاصله دارد و در نگاه اول اصلا شبیه یک خانه نیست.

خانه فولادی
در سال ۱۹۷۳ مجسمه ساز متجدد رابرت برونو این پروژه را آغاز کرد و تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۸، روی این پروژه شگفت‌انگیز کار کرد و همه چیز را بدون هیچ کمک خارجی ساخت. این خانه که هرگز تکمیل نشد شکل بسیار غیر معمولی دارد. برخی فکر می‌کنند شبیه یک بشقاب پرنده است و برخی دیگر فکر می‌کنند که بیشتر شبیه یک حشره عظیم است. همچنین کسانی هستند که با دیدن آن جنگ ستارگان را به یاد می‌آورند.

خانه اسلایدی

۳. خانه اسلاید ژاپن

این خانه روشن یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بازیگوش‌ترین خانه‌های موجود است که طراحی آن به طور شگفت انگیزی ساده و رایج است. به جز سرسره بزرگی که بین سه طبقه از این ساختمان می‌چرخد و بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان است، کل محیط داخلی ساختمان گوشه‌های گرد دارد.

خانه اسلایدی
این خانه شگفت انگیز در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد. تعیین تمام جزئیات مانند زاویه مناسب شیب یا بهترین ماده برای ساخت سرسره آسان نبود، اما در نهایت همه چیز عالی شد.

خانه اسکیتی

۴. خانه PAS کالیفرنیا

این رویای یک اسکیت بورد سوار بود که به حقیقت پیوسته است. اسکیت باز حرفه‌ای و قهرمان سابق جهان، پیر آندره سنیزرکز این خانه را سفارش داد که هم برای اسکیت بورد و هم برای زندگی استفاده کند.

فضای داخلی به سه قسمت اصلی تقسیم شده که یکی از آن‌ها منطقه تمرین اسکیت است. البته، تقریبا می‌توان روی همه چیز از جمله دیوارها، سقف و حتی مبلمان اسکیت کرد. اینجا هیچ چیز خارج از محدوده نیست.

خانه صدفی

۵. خانه صدف دریایی مکزیکو سیتی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که زندگی در صدف دریایی، چگونه خواهد بود؟ کافی است به این خانه دیوانه کننده از مکزیکو سیتی که شبیه صدف دریایی غول پیکر است نگاهی بیندازید. این طرح تلطیف شده از ملوانک الهام گرفته شده و فرم و طرح اقتباسی آن به یک جواهر شگفت انگیز معماری تبدیل شده. این پروژه در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد و یکی از برجسته‌ترین خانه‌هاست.

خانه صدفی

علاوه بر شکل خاص این بنا، دیوار شگفت انگیز آن که با موزاییک‌های رنگی پوشانده شده و جلوه‌ای رنگین کمانی ایجاد کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید