(ویدئو) پلنگ بخت برگشته در دام ۱۲ شیر افتاد و کشته شد!

(ویدئو) پلنگ بخت برگشته در دام ۱۲ شیر افتاد و کشته شد!

پلنگ نر حدود ۳۰ دقیقه مقاومت کرد، اما در نهایت توسط یکی از ماده شیر‌ها کشته شد. هر چند دیگر شیر‌ها هم در کشتن پلنگ بخت برگشته همکاری کردند، اما وظیفه خفه کردن پلنگ را یکی از ماده شیر‌ها برعهده گرفت.

کد خبر : ۱۱۲۸۴۴
بازدید : ۱۱۹۸۶

فرادید | مایکل بوتس، راهنمای ارشد ۳۵ ساله سافاری که این ویدیوی نادر از کشته شدن پلنگ توسط ۱۲ شیر را ضبط کرده است، گفته که در طول ۱۶ سال فعالیت اش در این حوزه تاکنون شاهد چنین صحنه عجیبی نبوده است.

به گزارش فرادید، او ماجرا را این گونه روایت می‌کند: پلنگ نر روی یک درخت مارولا قرار گرفته بود، درختی که گله شیر‌ها در سایه اش همیشه استراحت می‌کردند. ابتدا نگران پلنگ بودم، اما هر دو گونه همدیگر را دیده بودند و به نظر بی‌آزار به نظر می‌رسیدند. سپس شیر‌ها حرکت کردند و در حوالی یک چاله آب مستقر شدند. ۱۱ شیر به خواب رفتند و تنها یکی از آن‌ها زیر درخت ماند و به پلنگ نر چشم دوخت.

او می‌گوید که در نهایت پلنگ نر از درخت فرود آمد و اگر تنها شیر ماده ناظر ماجرا نبود، از دست شیر‌ها جان سالم به در می‌برد. در این لحظه پلنگ متوجه اشتباه اش به شکل غریزی شد و به سمت درخت دوم مارولا دوید و از درخت بالا رفت. اما کار از کار گذشته بود. ۱۱ شیر دیگر به تک شیر ماده نظاره گر پیوستند و به دور درخت حله زدند. در ادامه یکی از شیر‌ها بالا رفت و پلنگ از وحشت حمله شیر به پایین پرید. غافل از اینکه این پریدن او را در دام ۱۱ شیر دیگر می‌اندازد.

طبق گفته مایکل بوتس، پلنگ نر حدود ۳۰ دقیقه مقاومت کرد، اما در نهایت توسط یکی از ماده شیر‌ها کشته شد. هر چند دیگر شیر‌ها هم در کشتن پلنگ بخت برگشته همکاری کردند، اما وظیفه خفه کردن پلنگ را یکی از ماده شیر‌ها برعهده گرفت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید