قیمت رهن واجاره آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله در تهران

قیمت رهن واجاره آپارتمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله در تهران

از ماه‌های گذشته بخش دیگری از مستاجر‌ها به دلیل ناتوانی در تامین اجاره بهای پیشنهادی موجران در سال جاری، به مناطق پایین‌تر کوچ کرده و در واحد‌های با اجاره بهای کمتر مستقر شده اند.

کد خبر : ۱۱۲۸۶۲
بازدید : ۲۹۳

پناهگاه جدید مستاجر‌های پایتخت شناسایی شد. بررسی‌ها و تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» از تازه‌ترین وضعیت بازار اجاره در مناطق مختلف شهر تهران از شناسایی بازار واحد‌های با عمربنای بالا (آپارتمان‌های مسن) به عنوان پناهگاه جدید مستاجر‌ها خبر می‌دهد.

بررسی‌ها و اظهارات واسطه‌های معاملات ملکی نشان می‌دهد پاییز امسال تقاضا برای اجاره واحد‌های مسکونی با عمربنای بالاتر میان جست‌وجوگر‌ها و متقاضیان این بازار افزایش یافته است. دلیل این موضوع جهش شدید اجاره بها و تلاش مستاجر‌ها برای یافتن آپارتمان‌های با اجاره بهای مناسب‌تر نسبت به فایل‌های موجود در بازار است.

برخی از مستاجر‌ها که تمایلی به تغییر منطقه سکونت خود ندارند، اما امسال توان تامین اجاره بهای پیشنهادی موجران را ندارند، سعی دارند با ورود به بازار واحد‌های مسکونی مسن‌تر که سطح اجاره بهای آن به دلیل بالا بودن سن بنا، کمتر از واحد‌های با عمربنای کم است، در منطقه محل سکونت خود باقی بمانند.

از ماه‌های گذشته بخش دیگری از مستاجر‌ها به دلیل ناتوانی در تامین اجاره بهای پیشنهادی موجران در سال جاری، به مناطق پایین‌تر کوچ کرده و در واحد‌های با اجاره بهای کمتر مستقر شده اند. بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد هم اکنون سطح اجاره بهای واحد‌های مسن‌تر (واحد‌های با عمربنای ۱۵ سال به بالا)، نسبت به آپارتمان‌های نوساز و کم‌سن و سال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر است.

علاوه بر بالاتر بودن عمر این بناها، از آنجا که بخش زیادی از این واحد‌ها فاقد یک یا چند امکانات واحد‌های با عمربنای کمتر نظیر پارکینگ، آسانسور و... هستند، سطح اجاره بهای آن‌ها با اجاره واحد‌های دیگر فاصله دارد.

قیمت رهن واجاره آپارتمان‌

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید