قیمت طلای جهانی امروز ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۴ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۶۸۱ دلار و ۳۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۱۲۸۶۴
بازدید : ۴۹۲

فرادید | طلا از مرز ۱۶۵۰ دلار گذشت و به کانال ۲۰۰۰ نزدیک شد. امروز ۱۴ آبان ماه علرغم کاهش ۰.۰۱ درصدی قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۶۸۱ دلار و ۳۸ سنت رسید.

چهارشنبه هفته اخیر فدرال رزرو برای چهارمین مرتبه متوالی نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد که این سریع‌ترین عملیات انقباضی این نهاد در ۴۰ سال گذشته بوده است.

همانطور که پیش بینی می‌شد طلا به استقبال این گزارش رفت. بروز نشانه‌های ضعف در بازار کار آمریکا احتمال کاهش گام بعدی رشد نرخ بهره توسط بانک مرکزی را افزایش می‌دهد و این موضوع برای طلا خبر بسیار خوبی است.

داده‌های Investing.com نشان داد که این بزرگترین درصد برد طلا در یک روز از ۲ آوریل ۲۰۲۰ بوده است.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities گفت: قیمت طلا اخیراً مشتاق آزمایش روند نزولی بوده است، اما نشانه‌هایی از شروع ثبات را نشان می‌دهد. فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد افزایش داد و جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، متعهد شد که به نبرد خود برای کاهش تورم ادامه دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا ممکن است تا ۱۶۴۸ دلار در هر اونس جهش کند، زیرا مقاومت ۱۶۳۲ دلاری را شکسته است. طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالا جذابیت دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

احتمالاً نرخ‌های بهره، همچنان بالا می‌مانند، اما کاهش سرعت افزایش‌ها می‌تواند باعث شود که سرعت کاهش قیمت طلا متعادل شود. کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC گفت: ما خطر نزولی را رد نمی‌کنیم، اما تا حد زیادی انتظار داریم که قیمت طلا تثبیت شود یا حتی بهبودی ملایمی داشته باشد.

قیمت طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید