کشفی که درک انسان از جهان را زیرورو می‌کند!

کشفی که درک انسان از جهان را زیرورو می‌کند!
کد خبر : ۱۱۳۱۵
بازدید : ۱۰۵۵۸
کشفی که درک انسان از جهان را زیرورو می‌کند!

فرادید | دانشمندان در آستانۀ اعلام این موضوع هستند که موفق به مشاهدۀ موجهای گرانشی، یا موجهایی در بافت فضازمان، شده‌اند. کشفی به طور کامل می‌تواند درک ما را از کیهان تغییر دهد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، موجهای گرانشی اولین بار، 100 سال پیش توسط انیشتین پیش‌بینی شدند، اما هرگز مستقیماً مشاهده نشده‌اند. اگر شایعات در مورد اعلام قریب‌الوقوع این کشف درست باشد، فرضیۀ انیشتین تایید خواهد شد.

دانشمندانی که با سیستم رصدخانۀ لیزر اینترفرومتر موج گرانشی کار می‌کنند، بناست این هفته در این رصدخانه میزبان رویدادی باشند که در آن "جزییات جدیدی از تحقیق" اعلام شود. این رصدخانه برای تشخیص ارتعاشاتی که گذر امواج گرانشی می‌توانند ایجاد کنند، ساخته شده است. شایعات زیادی وجود دارد که در این رویداد بناست برای اولین بار خبر کشف موجهایی در فضازمان اعلام شود.

اگر این موجها شناسایی شوند، راهی را پیش پای ما خواهند گذاشت تا به دورترین و کهن‌ترین گوشه‌های کیهان سرک بکشیم. این امواج از مکانهای نظیر سیاهچاله‌های فضایی از آغاز زمان به بیرون پرتاب می‌شوند و مطالعۀ آنها می‌تواند درکی از آن کیهان اولیه و غریب به ما بدهد.

انیشتین یکصد سال پیش آنها را پیش‌بینی کرده بود و کارهایی که پس از آن در این مورد انجام شد نشان داد که این امواج باید وجود داشته باشند. اما تاکنون هیچکس آنها را ندیده بود.

شایعات در مورد شناسایی این امواج چند هفته است که جریان دارد. ماه گذشته، یک دانشمندان که البته در این پروژه حضور نداشته گفته بود که این امواج کشف شده‌اند و اعلام این کشف به زودی صورت خواهد گرفت.

دعوتنامه‌ای که برای شرکت در این رویداد برای اصحاب رسانه ارسال شده مبهم است و مشخص نیست دقیقاً دانشمندان بنای اعلام چه چیزی را در این رویداد دارد. در این دعوتنامه گفته شده است که تیم تحقیق "قصد به روز کردن جامعۀ علمی را در مورد نتایج تحقیق دارد" و قصد "گزارش وضعیت" را دارد.

در این دعوتنامه همچنین آمده است: "امسال صدمین سالگر انتشار پیش‌بینی آلبرت انیشتین از وجود امواج گرانشی است. با عنایت به این موضوع، گروه بناست تا در مورد تلاشهای در جریان برای مشاهدۀ امواج گرانشی توضیحاتی ارایه کند."

این رویداد علمی بعدازظهر روز پنج‌شنبه در نشنال پرس کلاب واشنگتن برگزار خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    این که چیزی نیست ماهم تونستیم رنگ داشبورد پژو 405 تغییر بدیم اینم انشتین صد سال پیش پیش بینی کرده بود

  • آیدین ارسالی در

    برگزار شد و نتایج اعلام شد و شما یک روز با تاخیر میگین اعلام خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خیلی داغونین

  • علي ارسالی در

    ديروذ(١١ فوريه ٢٠١٦) پژوهشگران در Ligo موفق به مشاهده امواج گرانشي براي نخستين بار شدند.
    منبع ويكي پديا

  • ناشناس ارسالی در

    خبر ثبت امواج گرانشی برخورد دو ساهچاله اعلام شده. کمی بروز باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید