۶ افسانه و خرافه عجیب درباره جغد‌ها

۶ افسانه و خرافه عجیب درباره جغد‌ها

جغد‌ها در بسیاری از فرهنگ ها، از جمله برخی از قبایل بومی آمریکا، نشانه مرگ هستند. به عنوان مثال، دیدن یک جغد در خواب برای مردم آپاچی به معنای نزدیک شدن به مرگ است.

کد خبر : ۱۱۳۲۶۶
بازدید : ۱۷۹۳

فرادید | اکثر پرندگان، در روز و زیر نور خورشید لانه سازی، پرواز، مهاجرت و شکار می‌کنند، اما اغلب گونه‌های جغد، پرنده و شکارچی شب هستند که خرافات زیادی راجع به آن‌ها شنیده می‌شود.

به گزارش فرادید، در اینجا شش مورد از افسانه‌هایی که درباره این پرنده زیبا وجود دارد بیان می‌کنیم شاید شما را به دیدن این پرنده ترغیب کند:

۱. جغد‌ها به داشتن بینایی استثنایی معروف هستند و تصور می‌شد انسان با خوردن قسمت‌هایی از بدن آن‌ها می‌تواند بینایی بهتری به دست آورد. در انگلستان، روش این بود که تخم جغد‌ها را تا زمانی که خاکستر شوند می‌پختند، سپس آن‌ها را در معجونی حل می‌کردند و می‌خوردند. فولکلور هند روش ویژه تری داشت؛ آن‌ها فقط چشم جغد را می‌خوردند.

۲. جغد‌ها در بسیاری از فرهنگ ها، از جمله برخی از قبایل بومی آمریکا، نشانه مرگ هستند. به عنوان مثال، دیدن یک جغد در خواب برای مردم آپاچی به معنای نزدیک شدن به مرگ است.

صدای جغد‌های شمالی ندای ارواح به مردم کِری بود و اگر با سوت به جغد واکنش نشان دادید و پاسخی نگرفتید، نشانه آن بود که مرگ شما نزدیک است. از سوی دیگر، مردم داکوتا هیداتسا معتقد بودند که جغد‌های کاوگر به عنوان ارواح محافظ برای جنگجویان عمل می‌کنند.

جغد‌ سفید
۳. در برخی از فرهنگ ها، جغد مقدس بود. در میان بومیان استرالیایی، جغد‌ها روح زنان هستند و به همین دلیل مقدس هستند. قوم کواکیوتل نیز فکر می‌کردند که جغد‌ها روح مردم هستند و نباید به آن‌ها آسیبی وارد شود، زیرا اگر جغد کشته می‌شد، شخص حامل روح جغد نیز می‌مرد. در واقع، بسیاری از فرهنگ‌های مختلف معتقد بودند که یک فرد ممکن است پس از مرگ تبدیل به جغد می‌شود.

۴. جغد‌ها اغلب به عنوان نمادی از خرد در نظر گرفته می‌شوند. شخصیت "جغد پیر خردمند" از یک شعر قدیمی انگلیسی می‌آید، که نشان می‌دهد بیشتر گوش دادن به جای صحبت کردن یک ویژگی شخصیتی ارزشمند است که همه ما از عمل کردن به آن سود می‌بریم. به این ترتیب جغد نشانه‌ای است برای یادگیری و تغییر ذهنی. بسیاری از مردم بر این باورند که دیدن جغد یک سمبل عمیقا خوب است، زیرا نشان دهنده شروع مرحله جدیدی در زندگی است.

۵. برخی معتقدند جغد‌ها با جادوگری ارتباط دارند - به ویژه جغد‌های سفید که گریزان‌ترین آن‌ها هستند. یونانی‌ها و رومی‌ها معتقد بودند که جادوگران می‌توانند خود را به جغد تبدیل کنند و به این شکل خون نوزادان را بمکند. در فرهنگ‌های دیگر، جغد‌ها به سادگی پیام‌آور جادوگران بودند یا زمان نزدیک شدن جادوگر با صدایی هشدار می‌دادند. متأسفانه این باعث شد که بسیاری از جغد‌ها در قرون وسطی شکار و کشته شوند.

۶. اگرچه فعالیت شبانه جغد ریشه بسیاری از خرافات بود، اما توانایی شگفت انگیز جغد در چرخش گردن خود به درجات فوق العاده‌ای حتی به یک افسانه تبدیل شد. در انگلستان اعتقاد بر این بود که اگر در اطراف درختی قدم بزنید که جغدی در آن نشسته است، با چشمانش و چرخش گردنش به اطراف شما را تعقیب می‌کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید