طرز تهیه سوپ پاستا چیلی؛ یک سوپ خوش طعم جدید ایتالیایی

طرز تهیه سوپ پاستا چیلی؛ یک سوپ خوش طعم جدید ایتالیایی

اگر از خوردن سبزیجات بخار پز و سالاد کمی خسته شده اید، یک کاسه سوپ باعث تکمیل سهم ۵ واحد سبزیجات مورد نیاز روزانه تان می‌شود. سبزیجات خرد شده در سوپ ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های فراوانی را برای بدن تامین می‌کند.

کد خبر : ۱۱۳۲۷۴
بازدید : ۱۲۰۶

فرادید | پاستا بخش اصلی تاریخ غذای ایتالیاست. ایتالیایی‌ها به هر کجا که مهاجرت کرده‌اند، پاستا را با خود به همراه برده‌اند به طوری که حالا می‌توان پاستا را یک غذای بین‌المللی دانست.

برخلاف دیگر محصولات پرطرفدار برخاسته از این کشور مثل پیتزا و سس کچاپ، که گذشته‌ای طولانی ندارند، قدمت پاستا به صدها، اگر نه هزاران سال پیش باز می‌گردد.

پاستا با توجه به اینکه تنها با مخلوط کردن غلات و آب و با روشی ساده به دست می‌آید، محبوبیت فراوانش هم چندان جای تعجبی ندارد. از زمانی که تمدن اتروسک غلات را با آب ترکیب می‌کردند و قبل از پخت آن‌ها را به شکل خمیر در می‌آوردند، نوعی از پاستا به صورت ابتدایی وجود داشت.

کلمه‌ی مدرن "پاستا" از ریشه‌ا‌ی سیسیلی به معنی خمیر ورز داده شده با انرژی گرفته شده است؛ به دلیل اینکه، فرآیند ساخت پاستا در آن زمان، فرآیندی سخت و طولانی مدت بوده است و وقت تمام روز را می‌گرفته است.

امروز برخلاف تمام دستور‌های آشپری که طرز تهیه انواع پاستا با سس‌های مختلف را آموزش می‌دهند، در این مطلب روش پخت غذای متفاوتی با پاستا را که مناسب فصل سرما است برای شما آماده کردیم. در ادامه با آموزش طرز تهیه «سوپ پاستا چیلی» همراه ما باشید:

مواد لازم سوپ پاستا چیلی

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده ۱ فنجان

هویج خرد شده ۱ عدد بزرگ

کرفس خرد شده ۱ ساقه بزرگ

سیر خرد شده ۲ حبه

تکه‌های فلفل چیلی یک قاشق غذاخوری

ادویه ایتالیایی ۱ قاشق چای خوری

استک مرغ یا استک سبزیجات ۶ فنجان

پوره گوجه فرنگی ۱ فنجان

پاستا (از هر نوع که مایل بودید) ۲۲۵ گرم

لوبیا سفید، کانلینی یا برولوتی

۸۴۰ گرم یا ۳ و نیم فنجان لوبیای پخته شده

جعفری خرد شده یک چهارم فنجان

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

سوپ پاستا چیلی

طرز تهیه

برای پخت لوبیا ۱ و و سه چهارم فنجان لوبیا را یک شب در آب خیس کنید یا اگر فرصتتان کم است یک ساعت با آب جوش خیس نمایید.

سپس در قابلمه ریخته آب به آن اضافه کنید به اندازه‌ای که ۲ سانت روی لوبیا‌ها را بگیرد و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و حدود یک ساعت بپزید تا نرم شوند.

روغن زیتون را در یک قابلمه‌ی بزرگ ریخته روی حرارت متوسط به بالا بگذارید تا داغ شود. پیاز، هویج و کرفس را اضافه کرده ۲ - ۳ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شوند.

سیر، فلفل چیلی و ادویه ایتالیایی را اضافه کرده یک دقیقه دیگر تفت دهید. استک مرغ و پوره گوجه را اضافه کرده و به جوش بیاورد سپس پاستا را اضافه کرده و شعله را طوری تنظیم کنید که سوپ با شدت بجوشد.

پاستا که نرم شد لوبیا را اضافه کرده ۲ - ۳ دقیقه دیگر به طبخ ادامه دهید. شعله را خاموش کرده جعفری را اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را متناسب با ذائقه‌ی خودتان اضافه نموده سرو کنید.

نکات تغذیه‌ای سوپ

* سوپ‌ها گزینه خوبی برای فصل‌های سرد سال محسوب می‌شوند. سوپ نه‌تن‌ها راه خوبی برای گرم‌شدن در هنگام سرماست، بلکه غذایی آسان است و می‌توانید آن را به‌راحتی در خانه درست کنید.

* اگر از خوردن سبزیجات بخار پز و سالاد کمی خسته شده اید، یک کاسه سوپ باعث تکمیل سهم ۵ واحد سبزیجات مورد نیاز روزانه تان می‌شود. سبزیجات خرد شده در سوپ ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های فراوانی را برای بدن تامین می‌کند.

* نوشیدن آب کافی در ماه‌های زمستان چالش برانگیز می‌شود؛ البته، با توجه به سردی هوا، بدن تعریق کمتری نسبت به ماه‌های گرم انجام می‌دهد و آب کمتری از دست می‌دهد اما، نباید از آب‌رسانی به بدن غافل بود. بدن برای عملکرد مناسب و بهتر و سلامت ارگان‌ها، به آب کافی نیاز دارد؛ پس حتی در فصل سرما هم، از خوردن آب کافی غافل نشوید.

چون ممکن است خوردن آب بخاطر سرما در پاییز و زمستان سخت باشد، سوپ یکی از منابع خوب تامین آب برای بدن است، چون در پخت و تهیه آن مقدار زیادی آب استفاده می‌شود.

* سوپ‌ها راه خوبی برای بهبود سرماخوردگی، آنفولانزا و بسیاری از بیماری‌ها هستند. بیشتر سوپ‌ها سرشار از مواد مغذی‌ای هستند که در مبارزه با سرماخوردگی مؤثرند. بر اساس مطالعات، خوردن سوپ مرغ که سرشار از سیر، پیاز، کرفس و هویج باشد، می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی به ما کمک کند. مزیت دیگر سوپ‌ها تأثیر مثبت‌شان در بهبود گلودرد است.

* فرقی هم ندارد که چه سوپی بخورید. همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند و خواص آن برای سلامتی قابل انکار نیست. سوپ شبیه به پلاسبو یا دارونما هم عمل می‌کند و باعث می‌شود که در سخت‌ترین روز‌های سال حس بهتری داشته باشید.

* سوپ و خورش برای فریز کردن عالی است. زمانی که مشغول کار هستید و وقتی برای غذا پختن ندارید میتوانید روز قبل مقداری سوپ درست کنید و نصف آن را فریز کنید.

* سوپ فریز شده را می‌توان به سادگی در هنگام شام یا ناهار، از فریزر خارج کرد و سوپ را گرم کرده و میل کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید