ماجرای بزرگ‌ترین نقشه سرقت از صرافی‌های تهران

ماجرای بزرگ‌ترین نقشه سرقت از صرافی‌های تهران

اعضای این باند، اسفند سال گذشته بود که تصمیم به اجرای نقشه‌های بزرگ سرقت از صرافی‌ها را کشیدند. آن‌ها که پنج نفر بودند، با لباس نظامی خود را مامور معرفی کرده و وارد یک صرافی در مرکز تهران شدند. ساعت ۱۲ ظهر بود که نقشه خود را عملی کردند. آن‌ها مدعی شدند که در خصوص این صرافی تخلفاتی گزارش شده و باید آنجا را بررسی کنند.

کد خبر : ۱۱۳۲۸۵
بازدید : ۵۰۳

وقتی خانه صاحب‌کارش را هدف سرقت میلیاردی قرار داد، به زندان افتاد، اما هنوز دوران محکومیتش را سپری نکرده بود که با قرار وثیقه توانست از زندان بیرون بیاید. او یک باند تشکیل داد و یکی از بزرگ‌ترین نقشه سرقت و آدم‌ربایی سال را طراحی و اجرا کرد. این باند مخوف، صرافی‌های پایتخت را هدف دزدی‌های میلیاردی خود قرار می‌دادند.

سرکرده این باند بزرگ، پس از دستگیری اعتراف کرد که رویای تاسیس یک صرافی بزرگ را در سر داشته است. این افراد قصد داشتند که یک صراف دیگر را هم ربوده و از او اخاذی کنند، اما پلیس، آن‌ها را در اجرای چهارمین نقشه‌شان ناکام گذاشت.

اعضای این باند، اسفند سال گذشته بود که تصمیم به اجرای نقشه‌های بزرگ سرقت از صرافی‌ها را کشیدند. آن‌ها که پنج نفر بودند، با لباس نظامی خود را مامور معرفی کرده و وارد یک صرافی در مرکز تهران شدند. ساعت ۱۲ ظهر بود که نقشه خود را عملی کردند. آن‌ها مدعی شدند که در خصوص این صرافی تخلفاتی گزارش شده و باید آنجا را بررسی کنند.

سرقت ۲۰ میلیارد ارز

در ادامه افراد این باند پنج نفره، پس از کمی سوال و جواب سراغ اجرای نقشه هولناک‌شان رفته و تمام کارکنان آن صرافی را گروگان گرفتند. دست‌وپای آن‌ها را بستند و همه‌شان را در اتاقی زندانی کردند.

آن‌ها توانستند ۲۰ میلیارد تومان، دلار و ارز از آن صرافی سرقت کنند و متواری شوند. گزارش این سرقت خیلی زود به پلیس مخابره شد و آن‌ها نیز تحقیقات خود را در این خصوص کردند. ن

خستین اقدام ماموران بررسی دوربین‌های مداربسته بود. تصاویر دوربین‌ها نشان می‌داد که این پنج مرد با موتور و خودروی پژو به این صرافی رفته و دست به سرقت زده‌اند. آن‌ها حتی با ماسک، صورت خود را پوشانده و سعی کرده بودند که هیچ ردی از خودشان به جا نگذارند.

دومین سرقت مشابه

در حالیکه بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت، چند روز بعد از ماجرای این سرقت، گزارش دومین دستبرد به صرافی‌ها، پیش روی ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در این سرقت نیز پنج مرد تحت پوشش مامور وارد صرافی شده، افراد آنجا را به گروگان گرفته، دست‌وپایشان را بسته بودند. اتفاقا آن‌ها در این سرقت نیز ۲۰ میلیارد تومان، ارز سرقت کرده و رفته بودند. در این سرقت نیز آن‌ها سعی کرده بودند که هیچ ردی از خودشان به جا نگذارند.

اجرای یک نقشه متفاوت

سارقان صرافی هیچ ردونشانه‌ای از خودشان به جا نگذاشته بودند و نقشه سرقت‌های سریالی‌شان را بسیار حرفه‌ای اجرا کردند. با این‌حال ماموران پلیس در تعقیب آن‌ها بودند. تااینکه چندوقت بعد، گزارش ربودن یک مرد صراف به ماموران پلیس رسید. مردی که ۱۲ ساعت گروگان پنج نفر بود و در نهایت چندین میلیارد ارز دیجیتال به آن‌ها داده تا توانسته از چنگال‌شان رها شود. او پس از آزادی به پلیس مراجعه و شکایت خود را مطرح کرده بود.

در این سرقت و آدم‌ربایی، پنج مرد با موتور و پژو، سد راه صاحب یک صرافی شدند. به عنوان مامور سوار خودروی او شدند، اما در راه با بستن چشم و دست و پای این مرد صراف او را به یک باغ بردند. این مرد ۱۲ ساعت گروگان اعضای باند مخوف بود.

تااینکه توانست در تماس با خانواده‌اش، چندین میلیارد ارز دیجیتال به حساب این گروگانگیران واریز کند. آن‌ها تهدید کرده بودند که اگر این پول واریز نشود، مرد صراف را کشته و جسدش را هم مثله می‌کنند. برای همین خانواده مرد صراف نیز بدون اینکه موضوع را به پلیس گزارش دهند، ارز دیجیتال را تهیه کرده و در اختیار گروگانگیران قرار داده بودند.

مرد صراف وقتی آزاد شد، به پلیس گفت: «آن‌ها تحت عنوان مامور و اینکه من مرتکب تخلف شده‌ام، مرا سوار خودرو کرده و ربودند. من توانستم چهره آن‌ها را ببینم. چون پیش از ربودن من، هنوز چشمانم را نبسته بودند و چهره‌شان را دیدم.»

شناسایی مجرم سابقه‌دار

با این اظهارات چهره‌نگاری انجام شد و تحقیقات پلیسی نشان داد که یکی از آن‌ها سابقه‌دار است. او چند سال قبل به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده بود. او پس از چند سال حبس درحالیکه هنوز دوران محکومیتش تمام نشده بود توانست با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد؛ بنابراین ماموران پلیس پاتوق‌های احتمالی متهم سابقه‌دار را زیرنظر گرفتند تااینکه در نهایت او را چند روز قبل دستگیر کردند.

متهم سابقه‌دار، خیلی زود، تحت بازجویی قرار گرفت و در نهایت به سرقت سریالی از صرافی‌ها اعتراف کرد. تحقیقات نشان داد که او سال‌ها قبل نیز خانه صاحب‌کارش را که یک صرافی داشت، سرقت کرده و به زندان افتاده بود.

اعتراف پیک موتوری به تشکیل باند سرقت

این مجرم حرفه‌ای در بازجویی‌ها ماجرای سرقت‌هایش را روایت کرد: «سال ۹۵ بود که در یک صرافی به عنوان پیک موتوری مشغول به کار شدم. صاحب‌کارم خیلی به من اعتماد داشت. او حتی کلید خانه‌اش را هم به من داده بود، تا زمان‌هایی که نیست به آنجا سر بزنم. تااینکه یک روز حدود ۱۰ میلیارد تومان، ارز و دلار از صرافی به خانه‌اش برد. می‌دانستم که آن را در گاوصندوق خانه‌اش می‌گذارد. صاحب صرافی به سفر خارجی رفت و من هم وسوسه سرقت از آنجا به جانم افتاد.

با برادرم تصمیم گرفتیم به آنجا برویم و دست به سرقت بزنیم. همین کار را هم کردیم. ولی خیلی زود دستگیر شدیم. چراکه صاحب‌کارم مرا هم به عنوان مظنون معرفی کرده بود. چند سال در زندان ماندم، تااینکه توانستم با قرار وثیقه آزاد شوم. من هم آرزو داشتم که خودم یک صرافی بزرگ داشته باشم. چون خودم در صرافی کار می‌کردم، می‌دانستم که چقدر می‌توانی پولدار شوی. برای همین دوست داشتم برای خودم کسی باشم. برای همین وقتی از زندان بیرون آمدم یک باند تشکیل دادم تا از صرافی‌ها ارز و دلار سرقت کنیم.»

او ادامه داد: «ما قصد داشتیم یک صراف دیگر را هم گروگان بگیریم. چون من در آن زمانیکه در صرافی کار می‌کردم، اشراف کامل به چند صرافی بزرگ را داشتم. آن مرد هدف دیگر ما بود که بدشانسی آوردیم و دستگیر شدیم. ما هدف‌مان رسیدن به پول و ثروت زیاد بود تا بتوانیم یک صرافی تاسیس کنیم. ولی نشد. دوباره باید به زندان برگردم.»

با اعتراف متهم، همدستان او نیز دستگیر و همه آن‌ها با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شدند. در حال حاضر نیز تحقیقات در خصوص این پرونده از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران همچنان ادامه دارد.

منبع: شهروند

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید