طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سوپ زعفرانی؛ یک سوپ خوشمزه و مجلسی

سوپ زعفرانی یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های ایرانی است که شما می‌توانید این سوپ خوشمزه و را برای مهمانی و مجالس خود استفاده کنید.

کد خبر : ۱۱۳۳۴۹
بازدید : ۵۶۳

رسپی اصلی سوپ زعفرانی برای شهر تبریز است. این سوپ با جو پرک یا جو پوست کنده تهیه می‌شود که هر دو روش بسیار خوشمزه است و کافی یک بار این سوپ مجلسی را امتحان کنید. طعم زعفران در این سوپ باعث خوشرنگ‌تر شدن و طعم عالی می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ زعفرانی

جو پرک یا بلغور جو: ۱.۵ پیمانه

سینه مرغ: ۱ عدد

هویج: ۱ عدد

پیاز:۱ عدد

رب به دلخواه: ۱ ق چای خوری

زردچوبه: ۱ ق مربا خوری

آب مرغ: ۱ پیمانه

جعفری: ۳ ق غذا خوری

ذرت: ۱/۲ پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ: ۲ اللی ۳ ق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ زعفرانی

سوپ زعفرانی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک پیاز را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید و به همراه سینه مرغ داخل قابلمه تفت دهید تا سبک و تغییر رنگ دهد.

بعد نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید. بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد مرغ را ریش ریش کنید و کنار قرار دهید. آب مرغ را صاف کنید و برای پخت سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید تا خوشرنگ شود. پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. آب مرغ صاف شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. جو پرک را نیز با کمی آب خیس کنید و به همراه مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا سوپ جا افتاده و غلیظ شود. در نیم ساعت انتهای باید ذرت بخارپز شده را نیز اضافه کنید و نمک و فلفل سوپ را اندازه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سوپ زعفران

بعد از پخت سبزیجات باید زعفران دم کرده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها جعفری ساطوری شده را اضافه کنید. بعد از جا افتادن و غلیظ شدن سوپ آن را داخل بشقاب کشیده و به همراه لیموترش سرو کنید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید