(ویدئو) ایمپالای مُرده شیر نر را به دردسر انداخت!

(ویدئو) ایمپالای مُرده شیر نر را به دردسر انداخت!

یک شیر نر عظیم الجثه غذای یک پلنگ را روی درخت پیدا کرد و فکر کرد که قاپیدن آن آسان است. اما این ایمپالا با اینکه مرده بود به شدت شیر را اذیت کرد!

کد خبر : ۱۱۳۴۱۷
بازدید : ۳۱۶۶۸۴

اخیراً در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، بنجامین شیپرز راهنمای ۳۰ ساله سافاری و گروهی از بازدیدکنندگان از اتفاقی که به گفته خودش تاکنون آن را ندیده تصاویری ثبت کرده است.

در تصاویر منتشر شده یک شیر از درخت بالا می‌رود تا ایمپالای شکار شده را بدزدد و پس از کش و قوس‌های فراوان مجبور می‌شود غذای خود را با برادرش تقسیم کند!

بنجامین می‌گوید: در یک سافاری صبحگاهی، برای صرف قهوه توقف کرده بودیم و انبوهی از کرکس‌ها را دیدیم که در اطراف در حال چرخ زدن بودند. من و بقیه تصمیم گرفتیم به گشت زنی برویم. پس از ورود به منطقه، چیزی پیدا نکردیم تا اینکه یک شیر نر ظاهر شد و شروع به بو کردن اطراف کرد. این به خودی خود یک پیروزی بزرگ برای ما بود، زیرا من هنوز نتوانسته بودم به گردشگران یک شیر نر نشان دهم.

لحظاتی بعد این شیر نر شروع به دویدن به سمت درخت کرد و از درخت بالا رفت. ضربان قلب من بالا رفت و در شوک مطلق بودم.

شیر به یک ایمپالای شکار شده روی درخت رسید، ظاهرا یک پلنگ پس از کشتن این حیوان آن را برای دور نگه داشتن از شر کفتار‌ها و سگ‌ها وحشی این کار را کرده بود.

در آن زمان هیچ پلنگی در اطراف نبود و انتظار می‌رفت که برنگردد. به طور کلی، شیر‌ها به عنوان درخت نورد شناخته نمی‌شوند، زیرا اندازه و وزن آن‌ها اجازه نمی‌دهد. اما این اتفاق یک مثال شگفت انگیز است از اینکه چگونه مادر طبیعت از قانون سرانگشتی پیروی نمی‌کند.

سر ایمپالا بین دو شاخه درخت گیر کرده بود و شیر با زحمت پس از اینکه سر ایمپالا از بدنش جدا شد آن را به پایین آورد. اما فرود ناموفقی داشت و با پشت به زمین برخورد کرد.

راستش نمی‌دانستم چه زمانی عکس بگیرم، چه زمانی فیلم بگیرم و چه زمانی فقط قدردان چیز‌هایی باشم که در حال مشاهده هستیم. مطمئناً این را تا آخر عمر به یاد خواهم داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید