اگر از کاربردهای پوست موز خبر داشتید، آن را دور نمی‌ریختید!

اگر از کاربردهای پوست موز خبر داشتید، آن را دور نمی‌ریختید!

شما می‌توانید دمنوش پوست موز تهیه کنید. این چای به دلیل غلظت بالای تریپتوفان، منیزیم و پتاسیم، نفخ را کاهش می‌دهد و به عنوان یک خواب‌آور طبیعی عمل می‌کند.

کد خبر : ۱۱۳۴۶۷
بازدید : ۱۱۱۰

پوست موز این همه کاربرد دارد. شاید استفاده از پوست موز برای سفید کردن پوست و دندان را شنیده باشید، اما جالب اینکه ظروف آشپزخانه را هم سفید می‌کند و از آن بهتر خوردن آن است. بله! موز را به این روش‌ها بخورید.

قبل از اینکه بپرسید باید بگویم بله، هرچند عجیب به نظر می‌رسد، ولی پوست موز خوردنی و بی‌خطر است؛ اگرچه این ایده در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین بسیار رایج است.

پوست موز طعم موز ظریفی دارد و کمی هم تلخ است، اما اگر از موز رسیده استفاده کنید، طعم و بافت آن نرمتر و بهتر می‌شود. البته به دلیل آفت‌کش‌هایی که در فرآیند رشد استفاده می‌شود، در صورت امکان از موز ارگانیک استفاده کنید و پوست آن را کاملا بشویید.

طعم و مزه تنها دلیل استفاده از پوست موز نیست؛ این ماده به طور خاص حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲، و همچنین منیزیم، پتاسیم، فیبر و پروتئین است. این مواد برای رفع افسردگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفیدند.

یکی دیگر از منافع خوردن پوست موز، کمک به از بین بردن ضایعات مواد غذایی است. موز دومین محصول بزرگ میوه در جهان است و پوست آن ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل وزن آن را تشکیل می‌دهد که دورریز آن به معنی تولید مقدار زیادی زباله است؛ به طور دقیق ۳.۵ میلیون تن در سال.

به همین دلیل، ما لیستی از بهترین کاربرد‌های پوست موز تهیه کرده‌ایم که به کار همه افراد می‌آیند.

نوشیدنی‌هایی با پوست موز

شما می‌توانید دمنوش پوست موز تهیه کنید. این چای به دلیل غلظت بالای تریپتوفان، منیزیم و پتاسیم، نفخ را کاهش می‌دهد و به عنوان یک خواب‌آور طبیعی عمل می‌کند.

تقویت مواد مغذی اسموتی موز هم راه جالب دیگری است. یک موز کامل - بله، پوست و همه چیز - را در اسموتی بعدی خود بریزید.

کود موزی!

شما تنها موجودی نیستید که ممکن است از نوشیدن پوست موز بهره‌مند شوید. تغذیه گیاهان با آب پوست موز یک تکنیک جذاب است که با تقویت پتاسیم خاک به رشد گیاهان کمک می‌کند. البته این را هم بدانید که بوی شیرین موز پوسیده باعث جذب پشه‌ها می‌شود.

پخت و پز با پوست موز

به گفته واشنگتن پست، شما به راحتی می‌توانید پوست موز را در دستور پخت نان موزی وارد و فیبر آن را دوبرابر کنید. این کار بر طعم نان شما تأثیر نمی‌گذارد، اما حجم مواد مغذی را افزایش و در عین حال ضایعات مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

البته به زودی آرد پوست موز وارد بازار خواهد شد چراکه صاحبان صنایع هم به این کاربرد جالب پی برده‌اند. این آرد در صنعت کلوچه‌های تجاری به عنوان جایگزینی برای آرد گندم کامل کاربرد دارد و به کنترل بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی کمک خواهد کرد.

آرد پوست موز همچنین در سوسیس و کالباس مرغ استفاده می‌شود و هم محتوای فیبر را افزایش می‌دهد و هم اثر رادیکال‌های آزاد را می‌کاهد.

مردم جنوب هند سال‌هاست کاری پوست موز که طعم و بافت آن را به بادمجان تشبیه می‌کنند و چاتنی، خوراکی شامل پوست موز، فلفل و سیر- درست می‌کنند. یک ساندویچ سرد به نام پاراتا هم هست که با پوست موز تهیه می‌شود.

سرکه شیرین پوست موز

همه ما با آدامس موزی خاطره داریم، اما سرکه موز چطور؟ تهیه سرکه پوست موز فرآیند سریعی نیست، اما ارزشش را دارد. این سرکه ته مزه‌ای شیرین دارد و در سالاد و غذا استفاده می‌شود. از این سرکه یک سس هم در فیلیپین تهیه می‌شود که بسیار محبوب است.

یک کباب آبدار

اگر عاشق کباب کردن گوشت هستید، اما با خشک کردن آن مشکل دارید، پوست موز به شما کمک می‌کند.

اکچوال فروگ نوشت افزودن پوست موز روی گوشت بدون چربی در حین کباب کردن (مانند مرغ) به دلیل رطوبت و چربی پوست میوه به بهتر شدن نتیجه کمک می‌کند.

البته جای تعجب نیست، چراکه بسیاری از مردم در سراسر جهان از برگ‌های موز به عنوان پوششی برای برای بخارپز کردن غذای خود استفاده می‌کنند.

برق انداختن ظروف فلزی

اکنون که همه این کار‌های شگفت‌انگیز را با پوست موز انجام داده‌اید، احتمالا ظرف‌های کثیفی دارید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که پوست موز برای صیقل دادن ظروف فلزی کدر شده معجزه می‌کند.

کافی است از آب و پوست خمیری درست کنید و سپس آن خمیر را روی ظروف نقره یا کارد و چنگال خود بمالید. آن را بشویید و ظروف را خشک کنید. این به دلیل محتوای اسیدی موجود در موز است و حتی در مورد جواهرات نقره‌ای هم کاربرد دارد.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید