(ویدئو) تلاش بی‌رحمانه گورخر نر برای کشتن کُره؛ گورخر مادر وارد مبارزه شد!

(ویدئو) تلاش بی‌رحمانه گورخر نر برای کشتن کُره؛ گورخر مادر وارد مبارزه شد!

دانیل تیرنن که یک کارگر راه آهن است، جدال گورخر نر و گورخر مادر بر سر کره را این گونه روایت می‌کند: ما گورخر‌ها را دیدیم که مشغول نوشیدن آب بودند و ناگهان متوجه شدیم که یکی از گورخر‌ها به یک کره اسب حمله کرد. این صحنه ابتدا کمی تکان دهنده بود، اما بعد فکر کردیم که این روش طبیعت است.

کد خبر : ۱۱۳۵۸۶
بازدید : ۳۷۹۱۹

فرادید | در این ویدیو گورخر نر سعی می‌کند کره را بکشد، در حالی که گورخر مادر وارد مبارزه می‌شود تا کره اش را نجات دهد. دانیل تیرنن که این ویدیو را در پارک ملی اتوشا در نامیبیا ضبط کرده است، گفته که ما به سمت چاله آب رفتیم تا شاهد منظره‌ای جالب باشیم، اما به صحنه هولناک حمله گورخر نر به کره مواجه شدیم.

به گزارش فرادید، دانیل تیرنن که یک کارگر راه آهن است، جدال گورخر نر و گورخر مادر بر سر کره را این گونه روایت می‌کند: ما گورخر‌ها را دیدیم که مشغول نوشیدن آب بودند و ناگهان متوجه شدیم که یکی از گورخر‌ها به یک کره اسب حمله کرد. این صحنه ابتدا کمی تکان دهنده بود، اما بعد فکر کردیم که این روش طبیعت است.

طبق گفته تیرنن، برخی از افرادی که با او بودند واکنش متفاوتی نشان دادند و می‌خواستند به بچه گورخر کمک کنند. اما از دخالت پشیمان شدند. چرا که مادر کره وارد مبارزه شد و اجازه نداد کره اش در آب خفه شود.

او می‌گوید: احتمالا این کره او نبوده و احساس خطر می‌کرد که کره بزرگ شود و قلمرو را تصاحب کند. با این حال پس از یک نبرد طولانی بین گورخر نر، گورخر مادر و کره، گورخر‌ها در پشت درختان ناپدید شدند. فکر می‌کنم کره گورخر پس از جدال زنده ماند، اما به نظر می‌رسید که مجروح شده است.

News۲۴ در تحقیقاتی به روشن شدن این ماجرا کمک کرد. آن‌ها از یک کارشناس محیط زیست به نام ریچارد دی گوویا خواستند که این بخش تاریک‌تر گورخرها را توضیح دهد. دی گوویا می‌گوید که خشونت گورخر نر برای نشان دادن تسلط بر ماده‌های گله است. یک گله معمولاً از یک نر غالب 6 ماده و کره‌های آن‌ها تشکیل می‌شود.

دی گوویا توضیح می‌دهد که گورخر‌های نر با یکدیگر می‌جنگند تا بر ماده‌ها تسلط پیدا کنند و حتی تا آنجا پیش می‌روند که ماده‌ها را از یکدیگر می‌دزدند. اگر ماده دزدیده شده باردار باشد، گورخر نر جدید تا زمانی که کره را سقط نکرده باشد به او حمله می‌کند. اگر گورخر ماده موفق به زایمان شود، گورخر نر تلاش می‌کند تا کره را با لگد بکشد. این تضمین می‌کند که قوی‌ترین ژن باقی بماند و کشتن بچه نر دیگر یک عمل غیر معمول در قلمرو حیوانات نیست.

۱
نظرات بینندگان
  • خلخالی ارسالی در

    گورخر نر را دستگیر و اعدام کنید

  • داریوش ارسالی در

    حتما درسهاشو خوب نخونده

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید