رکورد سنگین‌ترین کدو حلوایی جهان شکسته شد!

رکورد سنگین‌ترین کدو حلوایی جهان شکسته شد!

این کدوی غول پیکر در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ کاشته شد. کشاورزی که آن را کاشته است، در ۷۲ روزگی کاشتِ کدو می‌دانست که محصولی رکوردشکن دارد و به موقع آن را برای مسابقه برداشت کرد.

کد خبر : ۱۱۳۷۳۳
بازدید : ۹۵۰۳

فرادید | یک کشاورز از میشیگان، ایالات متحده، رکورد سنگین‌ترین کدو حلوایی را با وزن قابل توجه ۱۰۴.۵ پوند (۴۷.۴ کیلوگرم) شکست. این وزن معادل وزن تقریباً هشت کدو تنبل با اندازه متوسط است!در ۱ اکتبر ۲۰۲۲، درک روتروف پس از وزن کردن کدو حلوایی در میشیگان و تأیید توسط نمایندگان عنوان رکورد را به دست آورد.

به گزارش فرادید؛ کدو حلوایی که از نظر گیاه شناسی به عنوان Cucurbit a Moschata طبقه بندی می‌شود، یک میوه بادامی شکل است (البته، ما از آن به عنوان صیفی جات استفاد می‌کنیم) و معمولاً وزن آن بین ۳ تا ۵ پوند (۱.۳ تا ۲.۲ کیلوگرم) است.

این کدو حلوایی با استفاده از دانه‌ای از تخم کدوی قبلی که سابقا با وزن ۵۵.۵ پوند (۲۵.۱ کیلوگرم) رکوردشکنی کرده بود (کریستوفر براون در سال ۲۰۲۰) پرورش داده شد.

کدوی غول پیکر رکورد سنگین‌ترین کدو حلوایی جهان را شکست

کدوی غول پیکر در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ کاشته شد. دِرِک در ۷۲ روزگیِ کاشت کدو می‌دانست که محصولی رکوردشکن دارد و به موقع آن را برای مسابقه برداشت کرد. درک می‌خواست این رکورد را به عنوان مثالی برای فرزندانش ثبت کند که اگر تمام توجه و تمرکز خود را برای انجام کاری به کار بگیرید و تلاش کنید، هر غیر ممکنی را ممکن می‌کنید.

درک گفت: من همیشه کدو حلوایی را دوست داشتم. اوتمام کودکی خود را در یک باغ گذرانده و باغبانی به یکی از بزرگترین علایق درک تبدیل شد. او در ملک خود به مساحت نیم دو قطعه ایجاد کرده است. نیمی از آن فضا برای کشت کدو در زمستان اختصاص دارد.

اما درک با این همه سبزیجات چه می‌کند؟

سنگین‌ترین کدو حلوایی جهان

درک گفت: "همسر من یک آشپز بی نظیر و ماهر است و هرگز غذایی با کدو حلوایی درست نکرده است که من دوست نداشته باشم. " کدو حلوایی زمستانی یکی از غذا‌های مورد علاقه من است، به خصوص زمانی که در فر با پیاز، هویج و سیر پخته شود.

اما پرورش سبزیجات غول پیکر آنقدر‌ها که به نظر می‌رسد آسان نیست و چالش برانگیزترین جنبه آن زمان و وقت مورد نیاز است.

درک گفت: "نگهداری گیاه ازکندن علف‌های هرز گرفته تا آبیاری به مراقبت‌های روزانه نیاز دارد. " کاشت با نمونه برداری از خاک و آماده کردن خاک آغاز می‌شود. در مرحله بعد، خاک بر اساس نتایج حاصل از نمونه قبل از کاشت گیاه اصلاح می‌شود. پس از کاشت، از کابل‌های گرمایشی و خانه‌های حلقه‌ای کوچک برای گرم نگه داشتن گیاه و زمین به عنوان محافظت در برابر سرما و امکان کاشت زودرس استفاده می‌شود.

کدوی غول پیکر

سپس درک کار هرس را شروع می‌کند تا انرژی گیاه تا حد امکان بهینه مورد استفاده قرار گیرد. کدو‌های رکورد شکن با دست گرده افشانی شدند تا ژنتیک و موقعیت آن کنترل شود از ملحفه‌ها و سایه‌های مصنوعی نیز برای محافظت از آن در برابر آفتاب استفاده می‌شد. روشی که پوست را نرم نگه می‌دارد و از ایجاد شکاف در طول رشد سریع جلوگیری می‌کند.

تمام محصولات دیگر از خاک خارج شدند تا رشد کدو به حداکثر برسد. همسر درک، ارین و مادرش جینا، کدو حلوایی فوق‌العاده را روی ترازو وزن کردند قبل از اینکه آن را برای ثبت رکورد در گینس به محل اقامت نمایندگان منتقل کنند.

درک از آن‌ها خواسته بود که اگر بیش از ۹۰ پوند (۴۰.۸ کیلوگرم) بود به او نگویند وزن آن چقدر است، بنابراین تا زمانی که کدو روی ترازوی گینس قرار گرفت، متوجه وزن آن نشد.

کدوی غول پیکر

در خانواده درک، به نظر می‌رسد که کار پرورش سبزیجات بزرگ در حال توسعه است. درک می‌گوید"دختر ما الی نیز امسال در سن ۵ سالگی هندوانه غول پیکر خود را پرورش داد. او یک هندوانه ۹۴ پوندی را کاملاً خودش پرورش داد! "درک اعتراف کرد که افزایش فشار بیماری‌ها در سال جاری و گرمای شدید اولیه رشد کدو را نزدیک به یک ماه عقب انداخت.

درک گفت: "در پایان فصل، من آنقدر مطمئن نبودم که بتوانیم رکورد (۴۵.۳ کیلوگرم) را بشکنیم، اما خوشبختانه کدوی moschata یک استثناست. درک قصد دارد سال آینده یک بار دیگر رکورد فعلی خود را برای سنگین‌ترین کدو حلوایی بشکند، اما ابتدا قصد دارد بفهمد که با رکورددار فعلی چه کند: «شاید بتوانیم رکورد دیگری را برای بزرگ‌ترین کدو حلوایی شکم پر، یا بیشترین افرادی که با یک کدو حلوایی تغذیه می‌شوند، ثبت کنیم.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید