تعبیر خواب؛ دیدن اندام‌های صورت در خواب چه معنایی دارد؟

تعبیر خواب؛ دیدن اندام‌های صورت در خواب چه معنایی دارد؟
کد خبر : ۱۱۳۸۳۹
بازدید : ۵۳۱

فرادید | خواب دیدنِ اعضای صورت چندان رایج نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد.


به گزارش فرادید؛ در ادامه تعبیر این خواب را از نظر علم روان‌شناسی و همین‌طور از نگاه معبران باستانی می‌خوانید.


تعبیر روانشناسی مدرن:

خواب دیدنِ ابرو‌ها می‌گوید که شما تصمیم گرفته‌اید منطقی رفتار کنید. شما تا حد زیادی خونسردتر شده و هر مسئله‌ای را در زندگی از ابعادِ متفاوت با دیدِ انتقادی از نظر می‌گذرانید. بر تلاش شما برای زیباتر شدن به لحاظ ظاهری نیز دلالت می‌کند.

چشم‌ها نماد خردمندی و دانشِ معنوی هستند. آن‌ها خرد و فهمِ عمیقِ فردِ خواب‌بیننده از خودش را نمایندگی می‌کنند. خواب دیدنِ چشم‌ها نمادی از کشفِ خویشتن و دستیابی به بصیرت است. شاید پیامی باشد که به شما می‌گوید به ندای درونی‌تان توجه کنید و راز‌های عمیقی را درباره خودتان کشف کنید.

در برخی منابع، خواب دیدنِ بینی به معنای موقعیتی در آینده است که فرد باید تمام توانمندی‌های شخصیتی خود را به نمایش بگذارد. اگر بینی کوچک باشد، یعنی روابطِ فعلی فرد با شکست تمام خواهد شد. اگر بینی مو داشته باشد، به معنای موفقیت بزرگ است. بینی بزرگ تولدِ فرزند پسر و ثروت را نوید می‌دهد. ریش به معنی قدرت و عظمت است. لب به دوستی، همدلی و صمیمیت دلالت می‌کند.

تعبیر معبران سنتی:

آرتمیدوروس، معبر یونانی که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب مهم و تاثیرگذار خودش «اونیروکریتیکا» درباره تعبیرِ خوابِ اعضای چهره این‌طور گفته است:

تعبیر خواب؛ دیدن اندام‌های صورت در خواب چه معنایی دارد؟

ابروها :

دیدنِ خوابِ ابرو‌های پرپشت برای همه، به‌خصوص برای زنان، خوب است، زیرا زنان ابروهای‌شان را سیاه می‌کنند تا زیباتر شوند. ابرو‌هایی به این سبک و سیاق دلالت بر موفقیت و لذت دارد. اما ابرو‌های کم‌پشت نه‌تنها بر شکست و نبودنِ لذت دلالت می‌کنند بلکه بر بدبختی‌ای دلالت دارد که به‌زودی گریبانِ فرد را خواهد گرفت. دلیلش آن است که بر اساس یک رسمِ قدیمی، زنان در عزاداری ابروهای‌شان را می‌کندند.

چشم‌ها :

دیدِ واضح و شفاف برای هر خواب‌بیننده‌ای خوب است. اما بیناییِ ضعیف بر فقدانِ پول دلالت می‌کند، زیرا درواقع چشم‌ها «سنگ‌های قیمتی» هستند. علاوه‌برآن چشم‌های ضعیف بر فقدان موفقیت دلالت می‌کنند، زیرا کسانی که بینایی ضعیفی دارند قادر به دیدنِ جلوی پای‌شان نیستند. اگر کسی که فرزند دارد خواب ببیند چشم‌هایش ضعیف است، فرزندش بیمار می‌شود. دلیلش آن است که هم چشم‌ها و هم فرزندان راهنما و عصای دستِ پدر و مادر هستند. اگر فرد در خواب بینایی چشم‌هایش را از دست بدهد، خانواده، شامل فرزندان و خواهر و برادر‌ها و والدینش، بدشگونی را تجربه خواهند کرد. دلیلش آن است که فرزندان نیز نورِ دیدگان والدین هستند؛ دو چشمِ ما مثلِ خواهر و برادر هستند و درست مثلِ والدین، چشم‌ها به ما قدرتِ دیدن در حضورِ نور را می‌دهند.

از بین رفتنِ چشم‌ها معادلِ از بین رفتنِ هر چیزی است که برای فرد به اندازه چشم‌هایش ارزشمند است. از دست دادنِ بینایی برای فردِ بیمار بر مرگِ وی دلالت می‌کند، زیرا در هر دو حالت فرد سویِ چشم‌هایش را از دست می‌دهد.

خوابِ تعداد چشم‌های بیش‌تر برای مردی که قصدِ ازدواج دارد و مردی که بچه ندارد، خوب است. زیرا اولی ازدواج خواهد کرد و دومی بچه‌دار خواهد شد، و هر دو در زندگیِ واقعی با تعداد بیش‌تری از چشم احاطه خواهند شد.

اگر کسی خواب ببیند که در جا‌های دیگری از بدن برای مثال روی دست‌ها یا پاهایش چشم درآمده است، نابینا خواهد شد. اگر در جا‌های دیگری از بدن چشم درآورده باشد، در همان نواحی احساس بیماری می‌کند یا آن نواحی زخم می‌شوند.

بینی :

داشتنِ بینیِ خوش‌فرم و تراشیده در خواب برای هم خوب است، زیرا بر بصیرت و آگاهی در امور و برخورداری از روابط خوب با دیگران دلالت می‌کند. دلیلش آن است که اگر بینی سلامت و خوش‌فرم باشد فرد هوا را بهتر وارد این عضو می‌کند و فواید بیش‌تری از آن می‌برد. اما اگر بینی خوبی نداشته باشد، معنایش آن است که دیدگاه و بصیرتِ خوبی نسبت به امور ندارد و تحتِ سلطه مردان و زنان دیگر قرار می‌گیرد و اگر بیمار باشد، می‌میرد. دلیلش آن است که جمجمه مردگان نیز فاقد بینی است. اگر فرد خواب ببیند دو بینی دارد، با خانواده دچار اختلاف می‌شود. زیرا هر دوتایی که خلافِ طبیعت باشد، به معنای ناسازگاری و اختلاف است.

گونه :

داشتنِ گونه‌های برآمده برای هر فردی، به‌خصوص برای زنان خوش‌یمن است. گونه‌های نحیف و خراشیده نشانه درد و غم است گونه‌های نحیف به معنای درد و گونه‌های خراشیده به معنای عذاست. زیرا در حقیقت مردم در مراسیم عذاری گونه‌های خود را می‌خراشند.

لب :

لب نماد کسانی است که در هر موقعیتی ما را می‌بوسند و فک نماد هر چیزی است که فرد ذخیره می‌کند که هر دو دلالت بر همسر، فرزندان و نزدیکان دارد. اگر کسی در خواب احساس کند فک یا لب‌هایش دچار درد و ناراحتی هستند، یعنی عزیزانش در امنیت نیستند.

ریش:

اگر زنی که همسرش را از دست داده در خواب ببیند که ریش درآورده است، دوباره ازدواج خواهد کرد. اما اگر متأهل باشد، از همسرش جدا خواهد شد. دلیلِ اولی آن است که آن زن صاحبِ شوهری خواهد شد که آنقدر با او خوش‌رفتار است که گویی یک روح در دو بدن هستند. دلیلِ دومی آن است که آن زن خودش می‌تواند زندگیِ مستقلی ایجاد کند و نقش زن و مردِ زندگی‌اش را به تنهایی ایفا کند. مگر آنکه زن باردار باشد، که در این‌صورت فرزندِ پسری به دنیا خواهد آورد.

اگر کودکی خواب ببیند که ریش درآورده، بر مرگِ او دلالت می‌کند، اما اگر جوانی که در آستانه ریش درآوردن است چنین خوابی ببیند، معنایش آن است که به بلوغ و بزرگسالی می‌رسد و مستقل می‌شود.

اگر فردی خواب ببیند که ریش‌هایش توسط نفر دیگری تراشیده یا کنده می‌شوند، خانواده‌اش از هم می‌پاشد و دچار ضرر و زیانی مرتبط با همین مسئله می‌شود.


گردآوری و ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید