تعبیر خواب؛ شانۀ پهن و بازوانِ جذاب در خواب چه معنایی دارند؟

تعبیر خواب؛ شانۀ پهن و بازوانِ جذاب در خواب چه معنایی دارند؟

شانه نمادی از تحملِ بار‌های سنگین و به‌دوش کشیدنِ غم‌ها و رنج‌های سنگین است. شانه‌ها هم‌چنین نماد دو برادر هستند.

کد خبر : ۱۱۴۰۴۶
بازدید : ۷۶۸

فرادید | هر کدام از اعضای بدن در خواب می‌توانند نماد یکی از نزدیکان، افکار و احساسات ما باشند.

به گزارش فرادید؛ در ادامه تعبیر این خواب را از نظر علم روان‌شناسی و همین‌طور از نگاه معبران باستانی می‌خوانید.

تعبیر روانشناسی مدرن:

شانه در خواب به معنیِ قدرتِ بدنی است. شانه هم‌چنین به معنای به دوش کشیدنِ بار است. دست‌هایی که با طناب بسته شده‌اند نشانه‌ای از سختی‌هایی است که فرد در آینده در زندگی متحمل خواهد شد. دستانِ بسته نشان‌دهنده فقدانِ کنترل در یک موقعیت خاص است و به سختی، اختلال و آشفتگی منجر می‌شود. این خواب هم‌چنین می‌تواند نشان‌دهنده ازدست‌دادنِ علاقه به چیزی باشد که قبلاً در فرد علاقه‌مندی ایجاد کرده است؛ چیزی مثل یک سرگرمی، فعالیت یا حتی یک سبکِ زندگی. اگر فرد خواب ببیند که دست‌هایش ورم کرده است، برایش اتفاقاتِ خوبی رخ خواهد داد. دستانِ ورم کرده در خواب معمولاً به معنای نداشتنِ کنترل در یک موقعیتِ خاص است؛ با‌اینحال فرد، به‌خصوص به لحاظِ مالی، از همان موقعیت منفعت خواهد برد.

موی سینه در خواب به این معنی است که شما استعداد نهفته‌ای در اعماقِ درون‌تان دارید. اگر خواب ببینید که نور خورشید از ناحیه سینه وارد بدن‌تان می‌شود تعبیر خوبی دارد. این خواب در افرادی که تلاش می‌کنند بچه‌دار شوند، به معنی آن است که به زودی باردار خواهند شد و معمولاً نویدِ فرزند پسری را می‌دهد که استعداد‌های ورزشی و رهبری دارد.

تعبیر خواب؛ شانۀ پهن و بازوانِ جذاب در خواب چه معنایی دارند؟

تعبیر معبران سنتی:

آرتمیدوروس، معبر یونانی که در قرن دوم میلادی زندگی می‌کرد، در کتاب مهم و تاثیرگذار خودش «اونیروکریتیکا» این تعابیر را ارائه داده است:

شانه‌های پهن و تنومند نشانه‌های خوبی در خواب هستند. شانه نمادی از تحملِ بار‌های سنگین و به‌دوش کشیدنِ غم‌ها و رنج‌های سنگین است. شانه‌ها هم‌چنین نماد دو برادر هستند. به‌همین دلایل دیدنِ شانه‌های پهنی که زخمی شده و در باند پیچیده شده‌اند، معنای خوبی ندارد. شانه‌های زخمی یعنی تجربه غمی که از تحملِ فرد خارج است. فردی که شانه‌های زخمی را در خواب می‌بیند ممکن است مرگ یا بیماری برادرش را در واقعیت ببیند.

سینه ستبر با مو‌های ضخیم و پرپشت برای مردان خوش‌یمن و برای زنان بدیمن و به بیوه شدنِ آن‌ها دلالت می‌کند.

دستان پرتوان و بازوانِ قوی، به‌خصوص برای صنعتگرانی که روزی‌شان را به کمکِ دستان‌شان به دست می‌آورند، بسیار خوش‌یمن است. دستِ راست نمادی از پدر، فرزندِ پسر و دوست و دستِ چپ نمادی از همسر، مادر و دختر است؛ بنابراین هرکدام از دست‌ها که آسیب ببیند، لطمه‌ای به یکی از این افراد وارد خواهد شد. دست‌ها نمادی از صنعتگری، خطاطی و سخنوری هستند. زیرا در سخنوری، فرد دستان خود را نیز به فراخور جملات در هوا تکان می‌دهد. از دست دادنِ انگشتان دست به معنی از دست دادنِ کسانی است که از خواب‌بیننده حمایت می‌کنند. اگر فردی باسواد، صنعتگر و خطاط خواب ببیند که انگشتانش را از دست داده است، بی‌کار می‌شود. اگر فرد خواب ببیند که بیشتر از تعداد طبیعی انگشت دارد، تمام چیز‌هایی که گفته شد در موردِ او معکوس تعبیر می‌شود و این خواب برایش خوب است.

رویش مو از مچ دست به دستنبد دلالت می‌کند و روییدنِ مو از کفِ دست به معنای بی‌کار شدن است. داشتنِ دستان متعدد، به‌خصوص برای صنعتگران، بسیار خوب است.


گردآوری و ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید