مارک زاکربرگ، بساط منحرف‌ها را در متا جمع می‌کند

مارک زاکربرگ، بساط منحرف‌ها را در متا جمع می‌کند

متا اعلام کرده که به زودی تغییراتی را در فیسبوک اعمال خواهد کرد و به واسطه آن تنظیمات امنیتی پیش فرض کاربران جدید با سن پایین‌تر از ۱۶ سال را به طور خودکار تغییر خواهد داد.

کد خبر : ۱۱۴۱۲۹
بازدید : ۹۰۳۰

به نظر می‌رسد متا در صدد ایجاد تغییراتی در سیستم امنیتی کاربران نوجوان است تا آن‌ها را از شر افراد منحرف و مزاحم رها کند. برای انجام این کار، متا قصد دارد تنظیمات شخصی کاربران نوجوان را قفل کند تا از این طریق امکان پیام دادن و برقرار ارتباط از سوی کاربران بزرگسال مشکوک در فیسبوک و اینستاگرام بسیار محدودتر شود.

متا اعلام کرده که به زودی تغییراتی را در فیسبوک اعمال خواهد کرد و به واسطه آن تنظیمات امنیتی پیش فرض کاربران جدید با سن پایین‌تر از ۱۶ سال را به طور خودکار تغییر خواهد داد. با انجام این تغییرات، قابلیت مشاهده لیست دوستان، پست‌های تگ شده به همراه صفحات و اکانت‌های دنبال شده توسط آن‌ها در شمار اطلاعات محرمانه‌تر قرار خواهد گرفت و دسترسی به آن‌ها برای سایرین سخت‌تر از قبل خواهد شد.

در این خصوص باید توجه کرد که تغییرات جدید تنها برای کاربران جدید فیسبوک به طور خودکار اعمال خواهد شد. با این حال متا اعلام کرده که در آینده انجام تغییرات مشابه در تنظیمات را به کاربران نوجوان کنونی فیسبوک پیشنهاد خواهد داد.

این تغییر ادامه رویکرد سال گذشته ارتقای امنیت متا است. این کمپانی سال گذشته در اقدامی مشابه اکانت کاربران نوجوان اینستاگرام را به طور خودکار به حالت Private درآورد.

این کمپانی همچنین اعلام کرده که در صدد انجام تغییراتی در سیتسم‌های امنیت کاربران است تا مانع برقراری ارتباط افراد بزرگسال مشکوک با نوجوانان شود. به طور خاص، این اقدام در فیسبوک با عدم نمایش این اکانت‌های مشکوک در لیست کاربران آشنا (People you may know) انجام خواهد شد.

متا همچنین در اینستاگرام هم غیرفعال کردن کلید ارسال پیام از سوی پروفایل‌های مشکوک به نوجوانان را امتحان خواهد کرد. این کمپانی البته اعلام نکرده که ملاک تشخیص مشکوک بودن پروفایل یک فرد بزرگسال چیست. با این وجود می‌توان حدس زد که چندین بار بلاک شدن یا ریپورت شدن توسط کاربران نوجوان می‌تواند یکی از فاکتور‌های تاثیرگذار در تشخیص این دسته کاربران باشد!

عدم امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر ناخواسته از نوجوانان!

متا همچنین به جز این تغییرات امنیتی در فیسبوک و اینستاگرام اعلام کرده که در حال همکاری نزدیک با مرکز ملی کودکان گم شده و آزاردیده آمریکا (NCMEC) است تا پلتفرمی جهانی را برای مقابله با انتشار تصاویر ناخواسته از نوجوانان راه اندازی کند. به گفته متا، این پلتفرم که در نیمه ماه دسامبر راه اندازی خواهد شد، عملکردی مشابه با سامانه‌های امنیتی پیشین برای مقابله با انتشار تصاویر ناخواسته بزرگسالان دارد.

به گفته سخنگوی متا این سیستم به نوجوانان امکان می‌دهد که تصاویری که تمایلی به اشتراک آن ندارند را مشخص کنند. پس از انجام این کار توسط کاربر، این پلتفرم که توسط NCMEC اداره می‌شود، یک هش منحصربفرد را به این تصویر اختصاص می‌دهد که وارد دیتابیس شده و سرویس‌هایی نظیر فیسبوک می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

به این ترتیب، فیسبوک و دیگر سرویس‌های متصل به این دیتابیس می‌توانند در صورت انتشار این تصاویر، آن‌ها را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در خصوص آن انجام دهند! به ادعای این سخنگو، اصل تصویر به هیچ عنوان از روی گوشی، تبلت یا کامپیوتر کاربر نوجوان پاک نخواهد شد.

نظر شما در خصوص این اقدامات متا چیست؟ آیا مارک زاکربرگ و دار و دسته اش می‌توانند اعتماد از دست رفته فیسبوک و اینستاگرام را به این سرویس‌ها برگردانند؟

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید