(تصاویر) فهرست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲

(تصاویر) فهرست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲

شهرت خودرو‌های پیکاپ در آمریکا از سال ۱۹۲۵ آغاز شد؛ یعنی زمانی که هنری فورد نخستین خودروی پیکاپ شهری را بر پایه خودرو‌های مدل T فورد طراحی کرد و ساخت. این خودرو خیلی سریع توانست به موفقیت رسیده و فروش چشمگیری را تجربه کند.

کد خبر : ۱۱۴۲۲۵
بازدید : ۱۰۱۴۹

در این جا به معرفی تعدادی از بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ پرداخته و قابلیت‌های مختلف آن‌ها نظیر موتور، طراحی، امکانات رفاهی و قیمت را بررسی خواهیم کرد.

شهرت خودرو‌های پیکاپ در آمریکا از سال ۱۹۲۵ آغاز شد؛ یعنی زمانی که هنری فورد نخستین خودروی پیکاپ شهری را بر پایه خودرو‌های مدل T فورد طراحی کرد و ساخت. این خودرو خیلی سریع توانست به موفقیت رسیده و فروش چشمگیری را تجربه کند.



از آن زمان، خودرو‌های پیکاپ به اتومبیل‌های مورد علاقه مردم آمریکا و بسیاری نقاط دیگر جهان تبدیل شده و در امور فراوانی از حمل تنه درختان گرفته تا استفاده به عنوان خودروی فروش بستنی مورد استفاده قرار گرفتند!

این اتومبیل‌ها به خاطر کاربرد‌های فراوان و ارائه رانندگی نرم و روان مورد پسند بسیاری افراد هستند و در سال‌های اخیر کاربردشان بسیار فراتر از صرفا یک خودروی خدماتی بوده است.

تولیدکنندگان این خودرو‌ها در سال‌های اخیر راحتی راننده و سرنشین را در ارائه طرح‌های جدید برای خودروهایشان لحاظ می‌کنند و با ارائه قابلیت‌هایی نظیر کابین لوکس و لاکچری، سیستم اطلاع‌رسانی پیشرفته و دیگر موارد، پیکاپ‌ها را به اتومبیل‌های پیشرفته‌تری تبدیل کرده‌اند.

به همین جهت در بسیاری کشور‌های پیشرفته از جمله آمریکا، خودرو‌های پیکاپ در شمار محبوب‌ترین اتومبیل‌ها برای اکثر افراد قرار دارند. به گزارش Kelley Blue Book، در سال ۲۰۲۱، خودرو‌های پیکاپ سری F فورد با فروش ۷۲۶۰۰۴ دستگاهی خود، برای چهل و چهارمین سال متوالی به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ایالات متحده آمریکا شناخته شدند.

همچنین در جایگاه‌های دوم و سوم نیز خودرو‌های Ram ۱۵۰۰ و شورلت سیلورادو، به ترتیب با فروش ۵۶۹۳۸۸ و ۵۱۹۷۷۴ دستگاهی قرار داشتند.

در اینجا به معرفی تعدادی از بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم و قابلیت‌های مختلف آن‌ها نظیر قدرت، فرمان‌پذیری، راحتی سرنشینان و البته قیمت آن‌ها را به طور جزیی بررسی می‌کنیم.

پیکاب

فورد ماوریک

خودروسازان آمریکایی به تازگی روند تولید خودرو‌های پیکاپ سبک را کندتر کرده و در عوض به تولید خودرو‌های پیکاپ سنگین و قدرتمند با موتور V۸ روی آورده‌اند که قابلیت‌های آفرود فوق‌العاده و قدرت بالایی را ارائه می‌دهند. به این ترتیب، خودرو‌هایی مانند فورد اف ۱۵۰ رپتور با قدرت ۴۵۰ اسب بخار یا Ram ۱۵۰۰ TRX با قدرت خیره‌کننده ۷۰۲ اسب بخار به طور خاص مورد توجهات فراوانی واقع شدند.

در عین حال فورد یکی از کمپانی‌هایی بوده که به پیکاپ‌های کلاس متوسط و سبک هم بی‌اعتنا نبوده و سعی کرده نماینده شایسته‌ای در این کلاس داشته باشد. فورد ماوریک نخستین پیکاپ هیبریدی این کمپانی به شمار می‌رود که بدنه‌ای یکپارچه داشته و بر پایه پلتفرم‌های دو خودروی برانکو و اسکیپ طراحی شده است.

این خودروی فورد با دو موتور مختلف به دست خریداران رسید. مدل اول، از یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۹۱ اسب بخار توان و گشتاور ۱۵۵ پوند فوت است و از طریق جعبه دنده e-CVT قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. میزان مصرف متوسط این مدل هیبریدی ۴۲ مایل در هر گالن است و با هر باک پر، می‌توان مسافتی ۵۰۰ مایلی را با این مدل پیمود.

از سوی دیگر، مدل دوم Maverick هم موتوری چهار سیلندر و دو لیتری دارد که قادر به تولید توان ۲۵۰ اسب بخار بوده و گشتاور ۲۷۷ پوند فوت را تولید می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم انتقال قدرت هشت سرعته استفاده می‌کند که گشتاور را به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

هریک از دو مدل مختلف خودروی فورد ماوریک قادر به حمل ۶۸۰ کیلوگرم وزن است؛ در حالی که مدل دو لیتری این خودرو پکیجی کشنده را به طور جداگانه در اختیار خریداران علاقمند قرار می‌دهد که می‌توان به کمک آن حدود ۱۸۱۵ کیلوگرم وزن را کشید.

ماوریک همچنین رانندگی راحتی ارائه می‌دهد و کابینی ساده و بی‌آلایش دارد. همین دوری از تجملات باعث شده که قیمت این پیکاپ فورد حدود ۲۰ هزار دلار باشد. این قیمت مناسب، به سادگی Maverick را در لیست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ قرار می‌دهد.

شورلت کلرادو

شورلت کلرادو یکی از بهترین خودرو‌های پیکاپ متوسط سال ۲۰۲۲ است که فضای بسیار ایده‌آلی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

این خودرو با سه موتور مختلف در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. مدل استاندارد این خودرو ۲.۵ لیتری و چهار سیلندر بوده و قادر به تولید گشتاور ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ پوند فوت خواهد بود. Colorado همچنین قادر به کشیدن بار‌های با وزن حدودا ۱.۵ تن بوده و با هر گالن بنزین مسافتی ۱۹ مایلی را می‌پیماید.

از سوی دیگر مدل دوم کلرادو از موتور قدرتمندتر ۳.۶ لیتری DOHC V۶ و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته بهره برده و حداکثر گشتاور ۲۷۵ پوند فوت را تولید می‌کند. این مدل همچنین قابلیت کشیدن اجسام تا سقف ۳۱۷۵ کیلوگرمی را داشته و با هر گالن بنزین، مسافتی ۱۸ مایلی را می‌پیماید.

همچنین برای افرادی که مایلند با این خودرو بار‌های سنگین جابجا کنند نیز موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل دورامکس با قابلیت تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور قادر به کشیدن اجسامی حدودا سه و نیم تنی است و با هر گالن سوخت، مسافت ۲۰ مایلی را می‌پیماید.

شورلت برای علاقمندان به رانندگی در مسیر‌های آفرودی هم مدل ZR۲ را با موتور‌های V۶ یا توربودیزل ارائه می‌کند که بسیار توانمند بوده و قادر به در نوردیدن اکثر مسیر‌های صعب‌العبور است. شورلت در این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که شوک‌های وارد به کابین در اثر ناهمواری‌های جاده را به صفر رسانده و رانندگی نرم و روانی را برای راننده و سرنشین رقم می‌زند.

همانند خودروی فورد ماوریک، کابین کلرادو نیز فاقد تکنولوژی‌های نفس‌گیر و هرگونه قابلیت‌های لوکس است. با این وجود کیفیت فوق‌العاده رانندگی و قابلیت‌های برتر آفرودی این خودرو، آن را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای علاقمندان به اتومبیل‌های پیکاپ در سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

پیکاپ

رم ۱۵۰۰

زمانی که دوج پیکاپ Ram ۱۵۰۰ را با طراحی جدید روانه بازار کرد با موفقیت چشمگیری روبرو شد؛ به طوری که این خودرو توانست در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین پیکاپ آمریکا شناخته شود. این روند با قدرت تا به امروز هم حفظ شده تا رم ۱۵۰۰ همچنین به عنوان یکی از بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ هم شناخته شود.

این پیکاپ شش نفره اکنون در تریم‌های مختلفی در دسترس است و علاقمندان به آن می‌توانند از تریم‌های ساده‌ای نظیر Basic و Longhorn تا نمونه‌های گرانقیمت و جذابی نظیر Laramie Longhorn بهره‌مند شوند.

تریم‌های گرانقیمت‌تر این خودرو در شمار لوکس‌ترین خودرو‌های پیکاپ حال حاضر بازار به شمار می‌روند و علاوه بر طراحی داخلی خیره‌کننده از قابلیت‌های فنی و تکنولوژیک جدیدی مانند صفحه لمسی فوق‌العاده ۱۲ اینچی با قابلیت‌های سفارشی فراوان برخوردار هستند.

این خودروی هیبریدی از یک موتور ۳.۶ لیتری V۶ در کنار سیستم گشتاور الکترونیکی (eTorque) ۴۸ ولتی بهره می‌برد. موتور الکتریکی به کار رفته در این خودرو شتاب‌گیری آن از سکون را تقویت می‌کند و با بهبود عملکرد فنی باعث قدرتمندتر شدن و در عین حال مصرف بهینه‌تر آن می‌شود. خروجی این پیشرانه هیبریدی، قدرت ۳۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۹ پوند فوتی است.

در این میان، دوج همچنین دو انتخاب دیگر را هم پیش روی خریداران این پیکاپ قرار می‌دهد. نمونه اول موتوری ۵.۷ لیتری و V۸ دارد که قادر به تولید قدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ پوند فوت است. این موتور قادر به کشیدن باری به وزن ۵.۳ تن خواهد بود. همچنین موتور برقی نیز در این شرایط می‌تواند به کمک موتور بنزینی شتافته و مصرف سوخت بهینه‌تری را برای آن به ارمغان بیاورد.

از طرف دیگر، رم ۱۵۰۰ همچنین در مدلی دیگر با موتور V۶ سه لیتری هم قابل خرید است. این مدل، قادر به تولید قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ پوند فوتی است و می‌تواند با بهترین پیکاپ‌های دیزلی در این کلاس عملکردی رقابت کند.

البته اگر به دنبال بیشترین توان خروجی از خودروی Ram ۱۵۰۰ باشید می‌توانید مدل TRX آن را با موتور ۶.۲ لیتری V۸ را امتحان کنید. این مدل قدرتی ۷۰۲ اسب بخاری داشته و گشتاور ۶۵۰ پوند فوت تولید می‌کند.

پیکاپ

Ram ۱۵۰۰ TRX

با این که TRX یک تریم قدرتمند از رم ۱۵۰۰ که در بخش قبل معرفی شد به شمار می‌رود، اما عملکرد و مشخصات فنی فوق‌العاده این خودرو باعث حضور آن در کلاسی دیگر و در کنار محصولاتی، چون فورد اف ۱۵۰ رپتور شده است.

رم ۱۵۰۰ تی آر ایکس در مقایسه با Ford F-۱۵۰ عریض‌تر و عضلانی‌تر بوده و با موتور ۶.۲ لیتری V۸ خود قادر است گشتاور خیره‌کننده ۷۰۲ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ پوند فوت را ارائه دهد. این خودروی قدرتمند همچنین ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ هر چند که برخی تست‌های مستقل، صفر تا صد آن را ۳.۷ ثانیه اعلام کرده‌اند.

TRX علیرغم ظاهر خشن و جثه بزرگی که دارد، سواری بسیار نرمی را ارائه داده و قادر به کشیدن اجسامی با وزن حداقل ۳.۵ تن است. علاوه بر این، TRX همچنین قادر است در رانندگی آفرود نیز عملکرد ایده‌آلی ارائه دهد و سیستم تعلیق پیشرفته آن نیز سواری راحتی را در اکثر شرایط جاده به ارمغان می‌آورند.

علاوه بر این، قابلیت‌های منحصربفردی مانند سیستم ضربه‌گیر Bilstein Black Hawk e۲، سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و ترمز‌های ۱۵ اینچی چرخ‌های جلو نیز باعث می‌شوند سطح عملکرد این پیکاپ دوج به طور چشمگیری ارتقا یابد. همچنین به لطف استفاده از تایر‌های بزرگ، شاسی این خودرو فاصله زیادی از سطح زمین داشته و به خوبی حس یک پیکاپ گردن‌کلفت آمریکایی را منتقل می‌کند!

مدل استاندارد از Ram ۱۵۰۰ TRX با تریم و قابلیت‌های رفاهی استاندارد روانه بازار می‌شود. با این حال دوج همچنین پکیج‌های ارتقای TR۱ و TR۲ را هم در اختیار خریداران قرار داده که با افزودن چرم طبیعی و فیبر کربن به طراحی داخلی، حس لوکس‌تری را به راننده و سرنشینان القا می‌کنند.

پیکاپ

Ram ۲۵۰۰ HD

شرکت اتومبیل سازی فیات کرایسلر رم خودروی Ram ۲۵۰۰ HD و Ram ۳۵۰۰ HD را برای افرادی که به خودرویی قدرتمند برای کشیدن وسایل سنگین نیاز داشتند، طراحی کرد. این دستگاه عملکرد خیره‌کننده‌ای در این زمینه دارد و با تجهیزات مناسب قادر است اجسامی با وزن نزدیک به ۱۷ تن را جابجا کند!

این خودروی شش نفره همچنین در هفت تریم مختلف به دست مشتریان می‌رسد که هریک قابلیت‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌کنند.

Ram ۲۵۰۰ HD در دو مدل مختلف موتور طراحی و ساخته شده است. مدل استاندارد از یک موتور تنفس طبیعی ۶.۴ لیتری V۸ بهره می‌برد و که قادر به تولید توان ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۹ پوند فوت است و به یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک مجهز است. علاوه بر این، مدل دیگر آن نیز از یک موتور توربودیزل ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند که قدرت ۳۷۰ اسب بخار داشته و گشتاور ۸۵۰ پوند فوت تولید می‌کند.

علاوه بر این، موتور دیزلی Ram ۳۵۰۰ هم قادر است گشتاوری ۱۰۷۵ پوند فوتی تولید کند. لازم به ذکر است که در مدل استاندارد این خودرو، قدرت تنها به محور عقب منتقل می‌شود؛ در حالی که علاقمندان می‌توانند مدل دو دویفرانسیل آن را نیز سفارش داده و تهیه کنند.

تریم‌های Big Horn به بالا از این پیکاپ به نمایشگر دوازده اینچی و رابط کاربری Uconnect ۵ مجهز هستند. این رابط کاربری بر اساس اندروید طراحی شده و قادر به پشتیبانی همزمان از هشت دستگاه است. از قابلیت‌های این رابط کاربری هم می‌توان به پشتیبانی از ۴G LTE، وای فای، تشخیص صدا و آمازون الکسا اشاره کرد. همچنین پلتفرم‌های CarPlay اپل و Android Auto نیز به طور کامل توسط این خودرو قابل پشتیبانی می‌شوند.

تریم‌های بالاتر Ram ۲۵۰۰ HD همچنین از یک سیستم صوتی با ۱۷ اسپیکر بهره می‌برند و قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، مشاهده پشت سر به کمک دوربین و سایر موارد را ارائه می‌کنند.

همه این موارد باعث شده‌اند که این خودروی قدرتمند هم یکی دیگر از اتومبیل‌های لیست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ باشد.

پیکاپ

فورد F-۱۵۰

فورد، سری پیکاپ‌های اف ۱۵۰ خود را در مدل‌ها و تریم‌های متعددی عرضه می‌کند و قابلیت‌های فراوانی را در مدل‌های مختلف آن تعبیه می‌نماید. F-۱۵۰ چندین گزینه مختلف برای موتور در اختیار راننده قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به موتور تنفس طبیعی ۳.۳ لیتری V۶ با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ پوند فوت، موتور ۳.۵ لیتری دو توربوی V۶ با توان تولیدی ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ پوند فوت و نمونه ۳.۵ لیتری دو توربو V۶ که در مدل Raptor به کار رفته و توان ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ پوند فوت تولید می‌کند، اشاره کرد.

تمامی مدل‌های F-۱۵۰ از سیستم انتقال قدرت دو سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. فورد همچنین مدل F-۱۵۰ لایتنینگ را هم در سال ۲۰۲۲ به عنوان نخستین پیکاپ چهار چرخ متحرک و الکتریکی بازار عرضه نمود.

قدرت کشندگی فورد اف ۱۵۰ بسته به حجم موتور، سیستم انتقال قدرت، استیل بدنه و آپشن‌ها می‌تواند بین ۸۵۰ تا ۱۵۰۰ کیلو متغیر باشد. تریم دیفرانسیل عقب این خودرو از یک موتور پنج لیتری V۸ بهره می‌برد که بسیار پرقدرت و محبوب است و می‌تواند حدود ۱.۵ تن بار را جابجا کند. البته تریم SuperCab فورد اف ۱۵۰ با موتور دو توربوی ۳.۵ لیتری V۶ از حیث کشندگی مجهزترین مدل به شمار رفته و قادر است اجسامی به جرم ۶۳۵۰ تن را بکسل کند.

تریم‌های گرانقیمت‌تر F-۱۵۰ از قابلیت‌هایی لوکس و جذاب در کابین بهره می‌برند. به عنوان مثال، کاهش ارتفاع دسته دنده و ادغام آن با کنسول وسط که ظاهری یکدست‌تر به کابین می‌بخشد، از جمله این ویژگی‌های فوق‌العاده است. در این میان البته ژنراتور داخلی این دستگاه که قادر به تولید توان تا سقف ۷.۲ کیلو وات است، جذاب‌ترین ویژگی این پیکاپ به شمار می‌رود.

پیکاپ

فورد F-۱۵۰ رپتور

مدل Raptor از پیکاپ F-۱۵۰ فورد با قابلیت‌های فوق‌العاده آفرودی خود کاملا از دیگر مدل‌های این پیکاپ متمایز شده و در دسته متفاوتی جای می‌گیرد. این خودرو از یک موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست V۶ دیزلی بهره می‌برد که به یک سیستم انتقال قدرت ده دنده متصل است. این موتور قادر است قدرت خیره‌کننده ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ پوند فوت را برای اف ۱۵۰ به ارمغان بیاورد.

این پیکاپ در دنده‌های پایین عملکرد بسیار قدرتمندی داشته و به همین جهت برای حمل یا کشیدن بار‌های سنگین ایده‌آل است. فورد همچنین در مدل ۲۰۲۲ از این پیکاپ از یک سیستم اگزوز فوق‌العاده سه اینچی بهره برده که توان خروجی را افزایش داده و به سطح بالاتری می‌برد.

در حالی که پیکاپ اف ۱۵۰ رپتور اتومبیلی قدرتمند بوده و قادر به رقابت با بهترین آفرودی‌های بازار است، فورد به تازگی از عرضه مدل Raptor R خبر داده که موتوری ۵.۲ لیتری V۸ دارد و قادر است توان ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ پوند فوت را تولید کند. به این ترتیب رپتور آر قادر است به طور مستقیم به رقابت با دیگر هیولای بازار پیکاپ‌ها، رم TRX با توان ۷۰۲ اسب بخاری برود.

رپتور سیستم تعلیق پیچیده‌ای دارد که متشکل از میراگر‌های شوک داخلی در محور‌های جلو و عقب است و از تکنولوژی کنترل الکترونیکی و سیستم فنربندی پنج اتصاله برای ارائه سواری نرم و روان حتی در پرتلاطم‌ترین جاده‌ها استفاده می‌کند.

به این ترتیب، مدل Raptor از اف ۱۵۰ فورد هم در کنار خود مدل F-۱۵۰ در میان بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ جای خواهد گرفت.

پیکاپ

جیپ گلادیاتور

جیپ سابقه‌ای طولانی در ساخت خودرو‌های جان سخت مناسب برای جاده‌های آفرودی دارد. با این حال در سال‌های اخیر، شاسی بلند‌هایی جمع و جور و متوسط این کمپانی مانند گرند واگونیر، گرند چروکی و کامپس که علاوه بر قابلیت‌های برجسته آفرودی برای رانندگی در جاده‌ها هم مناسب هستند به شهرت بیشتری رسیده‌اند.

علیرغم اینکه Jeep Gladiator از حیث ظاهر، شباهت‌های بسیاری به دیگر خودرو‌های جیپ دارد، اما قابلیت‌های منحصربفرد آن در هیچ خودروی دیگری پیدا نخواهد شد.

جیپ این پیکاپ خود را در مدل‌ها و تریم‌های مختلفی به بازار عرضه کرده که رانندگی آفرودی با آن را وارد سطحی دیگر کند. از جمله مطرح‌ترین مدل‌های جیپ گلادیاتور می‌توان به مدل روبیکان و موهاوه اشاره کرد که عملا قادرند در هر نوع مسیر جاده‌ای و آفرودی درخشان ظاهر شوند.

بدون شک علاقمندان به رانندگی آفرود قابلیت‌های منحصربفرد این پیکاپ جیپ را ستایش خواهند کرد. پیش از هرچیز، این خودرو از سیستم چهار در چهار جیپ بهره می‌برد که آن را برای رانندگی در هر نوع مسیری، از گل و لای گرفته تا سنگلاخی، مناسب می‌سازد.

علاوه بر این، گلادیاتور از یک موتور ۳۶۰۰ سی سی V۶ بهره می‌برد که که قدرت ۲۸۵ اسب بخار داشته و گشتاور ۲۶۰ پوند فوت تولید می‌کند. بعلاوه، خریداران برای سیستم انتقال قدرت نیز دو گزینه شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک را در اختیار دارند.

پیکاپ سال ۲۰۲۲

هوندا ریج‌لاین (Honda Ridgeline)

یکی دیگر از بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ هم هوندا ریج لاین است که با طراحی یکپارچه خود علاوه بر راحتی در رانندگی، مصرف بهینه سوخت را هم ارائه می‌کند. موتور این خودرو ۳.۵ لیتری V۶ است و قادر به تولید تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۶۲ پوند فوت در دور موتور ۴۷۰۰ دور بر دقیقه است. این خودروی دو دیفرانسیل همچنین انتقال قدرت را توسط جعبه دنده‌ای اتوماتیک و نه سرعته انجام می‌دهد.

صفر تا صد این پیکاپ نیز در زمان ۶.۲ ثانیه انجام می‌شود که رکورد بسیار خوبی برای خودرویی در این کلاس عملکردی به شمار می‌رود.

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم چند لینکه فنری در عقب تضمین‌کننده راحتی و نرمی رانندگی با این خودرو هستند و آن را یک پله بالاتر از رقبای مستقیم قرار می‌دهند. نتیجه استفاده از این سیستم، فرمان‌پذیری فوق‌العاده آن در پیچ‌ها و عدم انتقال لرزش و ضربه به مسافران درون کابین است.

با وجود اینکه هوندا ریج لاین از سیستم کنترل کشش هوشمند برای زمین‌های برفی، شنی و گل و لای بهره می‌برد، قابلیت‌های کنترل آن در مقایسه با برخی رقبا ضعیف‌تر به شمار می‌رود. به طور خاص، سیستم ترمز این خودرو از سایر پیکاپ‌های هم‌رده در سطح پایین‌تری بوده و برای توقف کامل خودرو به زمان و مسافت بیشتری نیازمند است!

مدل ۲۰۲۲ از این پیکاپ فوق‌العاده طراحی تهاجمی‌تری دارد و قابلیت‌های متعددی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم اطلاع‌رسانی نقطه کور و سایر موارد اشاره کرد.

با وجود این که پیکاپ هوندا ضعف‌های مختصری در رانندگی آفرود دارد، اما توانسته با کنار هم قرار دادن تعدادی از بهترین ویژگی‌های خودرو‌های پیکاپ با اندازه متوسط و کراس اوور‌ها محصولی راحت و ایمن را روانه بازار کند که سزاوار قرار گرفتن در میان برترین پیکاپ‌های بازار است.

پیکاپ سال ۲۰۲۲

هیوندای سانتاکروز

سانتاکروز یک خودروی پیکاپ جمع و جور از هیوندای است که با طراحی نامتعارف خود رانندگی بسیار راحت را در کنار قابلیت انتخاب موتور توربوشارژ و فرمان‌پذیری فوق‌العاده به رانندگان هدیه می‌کند و در شمار بهترین پیکاپ‌های سال ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد. هیوندای ادعا می‌کند که سانتاکروز راحتی و سهولت یک شاسی بلند را به کلاس پیکاپ آورده و از این حیث آزادی عمل و انعطاف پذیری فراوانی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

کره‌ای‌ها سانتاکروز را در سه تریم مختلف SEL و SEL پریمیوم و Limited عرضه کرده‌اند. موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی مدل پایه SEL قادر به تولید توان ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۱۸۱ پوند فوت بوده و به یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک متصل است.

همچنین هر دو مدل SEL Premium و Limited نیز به از یک موتور قدرتمندتر ۲.۵ لیتری توربوشارژ با توان ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۳۱۱ پوند فوت مجهزند و از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته و دو کلاچه بهره می‌برند.

بر اساس تست‌های انجام شده بر روی تریم Limited این خودرو توسط موتور ترند، این مدل در مدت ۶.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ثانیه رسید. علاوه بر این، قابلیت‌های مختلف این خودرو نظیر شتاب‌گیری، فرمان‌پذیری، ترمز و دیگر موارد آن نیز همگی هم‌سطح سایر رقبا ارزیابی شدند.

Hyundai Santa Cruz با این که از نزدیک‌ترین رقیبش، فورد ماوریک گران‌تر است؛ اما به قابلیت‌های جذابی مانند صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، چراغ‌های دیلایت ال‌ای دی، نمایشگر محیط اطراف و نقاط کور، کروز کنترل هوشمند (SCC) و راهنمای رانندگی در بزرگراه مجهز بوده و خودروی کامل‌تری به شمار می‌رود.

پیکاپ سال ۲۰۲۲

ریویان R۱T

خودروی Rivian R۱T خاص‌ترین محصول در لیست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ است که موتوری تمام الکتریکی داشته و از این حیث با تمامی پیکاپ‌های دیگر بازار متفاوت است. شتاب‌گیری فوق‌العاده، پیمایش مسافت فوق‌العاده ۳۰۰ مایل با هر بار شارژ و البته عرضه به موقع از مهم‌ترین مواردی هستند که R۱T را به محصولی بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده‌اند.

در شرایطی که بسیاری کمپانی‌های بزرگ در حال حاضر تنها طرح‌هایی برای تولید یک پیکاپ یا شاسی بلند تمام برقی ارائه کرده‌اند، ریویان R۱T به عنوان نخستین پیکاپ تمام برقی به بازار عرضه شده و عملا بی‌رقیب است.

در حالی که خودرو‌های الکتریکی عموما از چینش دو موتوره استفاده می‌کنند، R۱T چهار موتوره بوده و قدرت را به طور مجزا به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. ریویان بار‌ها بر روی قابلیت چهار چرخ متحرک (AWD) خودروی R۱T تاکید کرده است که شتاب‌گیری، ترمز و فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد.

موتور‌های برقی قرار گرفته روی محور جلو قدرتی ۴۱۵ اسب بخاری و گشتاوری ۴۱۳ نیوتن فوتی را تولید می‌کنند؛ در حالی که موتور عقب قدرتی ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۹۵ اسب بخاری دارد. به این ترتیب، قدرت کل این خودروی شگفت‌انگیز برابر با ۸۳۵ اسب بخار و شتاور آن ۹۰۸ پوند فوت است که شتاب‌گیری بی‌نظیری را برای آن به ارمغان می‌آورد؛ به طوری که Rivian R۱T برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها سه ثانیه زمان نیاز دارد!

علاوه بر این، موتور این خودرو بسیار بهینه کار می‌کند و انعطاف فراوانی را برای رانندگی در اکثر محیط‌ها، حتی سنگین‌ترین شرایط آفرودی، در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین سیستم‌های میراگر بهبودیافته این خودرو هم ضمن بهبود فرمان‌پذیری و آیرودینامیک خودرو، پایداری بیشتری را برای خودرو رقم می‌زنند و در نتیجه سواری راحت‌تر و نرم‌تری را به راننده و سرنشینان هدیه می‌دهند.

موتور قدرتمند این پیکاپ تمام برقی همچنین قادر به کشیدن اجسام به وزن پنج تن خواهد بود.

پیکاپ سال ۲۰۲۲

تویوتا تاکوما

پایان‌بخش لیست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ هم محصولی عالی از تویوتاست. Tacoma گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به یک خودروی با اندازه متوسط و قابلیت‌های آفرودی مناسب به شمار می‌رود و با هدف پایین نگه داشتن قیمت، برخی قابلیت‌های لوکس و کم‌کاربردتر را حذف کرده است.

تویوتا در تاکوما از سیستم تعلیق منعطف و قطعات بسیار بادوامی استفاده کرده تا این خودرو را به یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای رانندگی در جاده و آفرود تبدیل کند.

علاقمندان به این خودرو دو گزینه مختلف برای موتور را پیش روی خود دارند. مدل اول از یک موتور ۲۷۰۰ سی سی چهار سیلندر بهره می‌برد که قدرت ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ پوند فوت تولید می‌کند. همچنین گزینه دیگر نیز یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ است که بر پایه چرخه آتکینسون کار کرده و قدرت ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ پوند فوت را تولید می‌کند.

تویوتا مدل ۲۰۲۲ از پیکاپ محبوب خود را در شش تریم مختلف، از مدل پایه SR تا تریم لاکچری روانه بازار کرده است. مدل SR از حیث قابلیت‌های رفاهی و لوکس در پایین‌ترین درجه نسبت به سایرین قرار دارد. با این وجود ویژگی‌های جذابی نظیر کروز کنترل تطبیقی، هشدار تعویض خط رانندگی و ترمز اضطراری اتوماتیک در این تریم نیز حضور دارند.

همچنین تریم‌های گرانقیمت‌تر و حرفه‌ای‌تر این خودرو هم با بهبود‌هایی روبرو شده‌اند که عملکرد جاده‌ای و آفرود آن را به طور چشمگیری ارتقا می‌دهند. مثلا تریم اسپورت، از جاذب‌های حرفه‌ای شوک بهره می‌برد که آن را به خودرویی مناسب‌تر برای مسیر‌های درون شهری تبدیل می‌کنند. همچنین تریم آفرود تاکوما هم قابلیت‌هایی نظیر قفل کردن خودکار دیفرانسیل عقب، کنترل فعال کشش و سیستم هوشمند بالا رفتن از ارتفاعات را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

مدل TRD Off-Road این خودرو چهار چرخ متحرک بوده و به جعبه دنده اتوماتیک مجهز است. به همین جهت، راننده می‌تواند با انتخاب مد مناسب رانندگی برای شرایط مختلف، بهترین عملکرد را در محیط‌های متفاوت تجربه کند. همچنین تریم Limited این خودرو نیز برخی قابلیت‌های آفرودی خودرو را حذف کرده و در عوض چندین ویژگی لوکس را به آن می‌افزاید.

نظر شما در خصوص لیست بهترین خودرو‌های پیکاپ سال ۲۰۲۲ چیست؟ جای کدام خودرو را در این لیست خالی می‌بینید؟

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید