۵ نکته درباره پخت کشک و بادمجان مجلسی

۵ نکته درباره پخت کشک و بادمجان مجلسی

طبخ کشک و بادمجان چندان سخت و زمان‌بر نیست؛ اما نکات مهمی برای پخت این غذای سنتی و خوشمزه وجود دارد که می‌تواند این غذا را بسیار خوشمزه و هیجان انگیز کند.

کد خبر : ۱۱۴۳۱۶
بازدید : ۸۴۷۶

فرادید | کشک و بادمجان یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که طرفدارن زیادی دارد و یکی از منو‌های اصلی رستوران‌های سنتی و پایه ثابت مهمانی‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فرادید؛ طبخ کشک و بادمجان چندان سخت و زمان‌بر نیست؛ اما نکات مهمی برای پخت این غذای سنتی و خوشمزه وجود دارد که می‌تواند این غذا را بسیار خوشمزه و هیجان انگیز کند. در ادامه این مطلب طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی همراه با ۵ نکته مهم درباره پخت این غذا تقدیم به شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کشک و بادمجان مجلسی

بادمجان سرخ کرده: نیم کیلو
پیاز: ۲ عدد
سیر: ۱ بوته
کشک: نصف لیوان
پیاز داغ و سیر داغ: به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
نعناع داغ: نصف لیوان
گردوی خرد شده: به میزان لازم

طرز تهیه کشک و بادمجان مجلسی

بادمجان سرخ شده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. درب قابلمه را بگذراید و حرارت را کم کنید و اجازه بدهید تا بادمجان با آب بجوشد و کم کم له شود. هرازچند گاهی بادمجان را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از اینکه بادمجان جوشید و آب آن کشیده شد، با گوشتکوب دستی بادمجان را بکوبید تا له شود.

پیاز را خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل یک ماهی تابه سرخ کنید؛ سپس سیر رنده شده را همراه با کمی زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و پیاز و سیر سرخ شده را داخل قابلمه بادمجان بریزید و خوب هم بزنید. یک تا دو قاشق غذاخوری گردوی خرد شده را اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا بادمجان به روغن بیاید.

در مرحله آخر کشک را اضافه کنید و اجازه بدهید کشک و بادمجان بیست دقیقه با هم بجوشند. یک دقیقه آخر پخت ۲ قاشق نعناع داغ به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. وقتی کشک و بادمجان شما کاملا به روغن آمد، داخل ظرف سرو بکشید و روی آن را با کشک، پیازداغ، سیرداغ و نعناع داغ تزیین کنید، نوش جان.

کشک و بادمجان

۵ نکته درباره پخت کشک و بادمجان مجلسی

۱ ـ برای پخت کشک و بادمجان مجلسی روش سرخ کردن بادمجان بسیار مهم است. بادمجان را نباید بیش از حد سرخ کنید؛ در این صورت کشک و بادمجان شما تلخ می‌شود. بهتر است وقتی کمی رنگ بادمجان تغییر کرد و نرم شد، از روغن خارج کنید.

۲ ـ هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است.

۳ ـ نوع کشکی که برای تهیه کشک و بادمجان استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. کشک نباید بیش از حد ترش باشد. سعی کنید از کشک‌های محلی که در فروشگاه‌های لبنیات سنتی به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، استفاده کنید.

۴ ـ هرگز برای داخل کشک و بادمجان از سیر داغ و پیاز داغ آماده استفاده نکنید. پیاز داغ و سیر داغ باید تازه باشد تا عطر و بوی کافی به کشک و بادمجان بدهد. بهتر است از سیرداغ و پیاز داغ‌های آماده که معمولا خشک هستند، فقط برای تزیین روی کشک و بادمجان استفاده کنید.

۵ ـ از زمانی که پیاز داغ، سیر داغ و گردو را به قابلمه اضافه کردید، اجازه بدهید تا بادمجان حدود ۴۵ دقیقه با این مواد بجوشد و به روغن بیاید؛ سپس کشک را اضافه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید