(ویدئو) لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی توسط ربات!

(ویدئو) لحظه خارج کردن تومور از گلوی یک بیمار سرطانی توسط ربات!

بیمارستان سلطنتی Gloucestershire (GRH) در بریتانیا اخیرا توانسته به کمک یک ربات، نوعی تومور سرطانی را از گلوی یک بیمار خارج کند.

کد خبر : ۱۱۴۷۳۱
بازدید : ۱۰۳۵۸

این نوع جراحی اولین بار است که در این کشور اتفاق می‌افتد. این ربات جراحی که Versius نام دارد، توانست یک تومور ۶ سانتی متری را از مری این مرد ۶۱ ساله خارج کند. GRH اولین بیمارستان در بریتانیا است که توانسته از یک ربات برای جراحی دستگاه گوارش فوقانی استفاده کند.

به گزارش فرادید و به نقل از راهنماتو، ربات Versius توانست برای اولین برای جراحی با حداقل تهاجم را در بریتانیا امکان پذیر کند. در این روش، پزشکان از تکنیک‌های مختلف جراحی برای کمتر آسیب زدن به بدن نسبت به جراحی باز استفاده می‌کنند. این نوع جراحی با درد و عوارض کمتری همراه است و زمان درمان کوتاهتری دارد.

«آنا رادوک» مدیر استارتاپ جراحی رباتیک CMR Surgical می‌گوید: «بسیار شگفت انگیز است که می‌بینیم تیمی از چندین متخصص در بیمارستان GRH از ربات Versius برای جراحی تومور‌های سرطانی استفاده می‌کنند. ما می‌دانیم که جراحی با حداقل تهاجم نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت و می‌تواند منجر به بهبود سریع‌تر بیماران شود. جراحی رباتیک می‌تواند یک رویکرد حداقلی را بخوبی به سرانجام برساند.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید