افشای راز غیبت دو ساله امپراتور ژاپن

افشای راز غیبت دو ساله امپراتور ژاپن

امپراتور ناروهیتو به حاضرین در کاخ امپراتوری در توکیو که پرچم ژاپن را در دست داشتند، گفت: شیوع ویروس کرونا برای همه دشوار بوده است، اما از اینکه مجددا می‌توانم در بین شما حاضر شوم و سال نو را به صورت حضوری به شما تبریک بگویم بسیار خرسندم.

کد خبر : ۱۱۶۴۸۷
بازدید : ۲۶۴۸

امپراتور ژاپن امروز (دوشنبه) برای نخستین بار در سه سال گذشته همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونا با وجود افزایش شمار مبتلایان در پایان سال، سخنرانی را به مناسبت سال نو میلادی ایراد کرد و به مردم کشورش تبریک گفت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، امپراتور ناروهیتو به حاضرین در کاخ امپراتوری در توکیو که پرچم ژاپن را در دست داشتند، گفت: شیوع ویروس کرونا برای همه دشوار بوده است، اما از اینکه مجددا می‌توانم در بین شما حاضر شوم و سال نو را به صورت حضوری به شما تبریک بگویم بسیار خرسندم.

وی افزود: ما با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، اما امیدوارم امسال، سال صلح‌آمیز و خوبی برای همگان باشد و در آغاز سال نو، برای شادی مردم در ژاپن و سراسر جهان دعا می‌کنم.

بر اساس گزارش نهاد امپراتوری ژاپن، در این مراسم دیگر مقامات سلطنتی نیز امپراتور ناروهیتو ۶۲ ساله را همراهی کردند از جمله ملکه ماساکو ۵۹ ساله، همسر وی و آکیهیتو ۸۹ ساله، پدرش که در سال ۲۰۱۹ میلادی از امپراتوری کناره‌گیری کرد. شاهزاده آیکو ۲۱ ساله، دختر امپراتور نیز برای نخستین بار در این مراسم شرکت کرد.

حدود ۹۶۰۰ تن که به شش گروه در طول روز تقسیم شدند، به قید قرعه برای شرکت در مراسم سال نو انتخاب شدند؛ تعدادی که بسیار کمتر از ده‌ها هزار تنی است که معمولا برای مراسم سنتی تبریک سلطنتی جمع می‌شدند.

ژاپن در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی وارد هشتمین موج شیوع پاندمی کرونا شد به طوری که تعداد موارد ابتلا در روز از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفت. از زمان آغاز پاندمی کرونا، ژاپن حدود ۳۰ میلیون مورد ابتلا به این ویروس و بیش از ۶۰ هزار فوت بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است.

ژاپن در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی با هدف احیای گردشگری بخش اعظم محدودیت‌های کرونا را بر مسافران خارجی برداشت، اما ماه گذشته میلادی به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ اعلام کرد، افرادی که از چین به ژاپن سفر می‌کنند باید به محض ورود تست کرونا دهند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید