طرز تهیه دسر فنجانی با بیسکویت

طرز تهیه دسر فنجانی با بیسکویت

دسر فنجانی نوعی دسر لطیف و خوشمزه است که از ترکیب شیر با آرد، نشاسته، خامه و شکر تهیه می‌شود و طعم و بافت آن شبیه به پودینگ است.

کد خبر : ۱۱۶۸۳۳
بازدید : ۴۷۲

دسر فنجانی نوعی دسر لطیف و خوشمزه است که از ترکیب شیر با آرد، نشاسته، خامه و شکر تهیه می‌شود و طعم و بافت آن شبیه به پودینگ است. این دسر به صورت لایه‌ای با بیسکوییت و مغز گردو داخل لیوان‌های دسر تهیه می‌شود؛ به همین دلیل بسیار خوشمزه و مجلسی است.

مواد لازم برای تهیه دسر فنجانی

شیر: یک لیتر

آرد سفید گندم: ۲ قاشق غذاخوری

نشاسته گل: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: یک لیوان سرخالی

زرده تخم مرغ: یک عدد

خامه صبحانه: ۲ پاکت

پنیر خامه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی پور ساده: یک بسته

گردو خرد شده: یک فنجان

شکلات تخته‌ای : ۱۲۰ گرم

طرز تهیه دسر فنجانی با بیسکوییت پتی پور

طرز تهیه دسر فنجانی

۱- برای شروع کار ابتدا آرد و نشاسته را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و شیر را کم‌کم به آن اضافه کنید تا آرد و نشاسته کاملا حل شود؛ سپس شکر و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد کم‌کم شروع به جوشیدن کند و به غلظت برسد. وقتی دسر غلیظ شد و ریزجوش زد، اجاق گاز را خاموش کنید.

۲- در این مرحله پنیر خامه‌ای و یک پاکت خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پنیر و خامه با مواد دسر مخلوط شوند. حالا بیسکوییت را خرد کنید و به صورت مساوی به اندازه یک لایه داخل لیوان‌های دسر بریزید؛ سپس یک لایه از دسر آماده را روی بیسکوییت‌ها بریزید و کمی گردوی خرد شده بپاشید. دوباره یک لایه بیسکوییت خرد شده بریزید و لایه رویی لیوان را با مایه دسر بپوشانید. لیوان‌ها را داخل یخچال بگذارید تا دسر خودش را بگیرد و خنک شود.

۳- برای تهیه سس روی دسر یک پاکت خامه را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا خامه گرم شود؛ سپس شکلات تخته‌ای را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. بعد از اینکه سس شکلاتی کمی خنک شد، آن را روی لیوان‌های دسر بریزید و با مغز گردو یا خلال پسته تزیین کنید.

منبع: برترین‌ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید