سفر قسطی می‌شود

کد خبر : ۱۱۷۲۳
بازدید : ۱۰۲۵

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی از ایجاد تسهیلات اقساطی سفر و گردشگری برای کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی خبر داد و گفت: «برنامه داریم تا سفر را برای کارمندان دولت، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی که پرداخت اقساط کارمندانشان را تضمین کنند، قسطی کنیم. آمادگی داریم این طرح را در سطح کشور به اجرا درآوریم تا دولتی‌ها و کارکنان بخش خصوصی بتوانند هزینه سفر خود را در ٦ قسط به همراه پرداخت پیش‌قسط پرداخت کنند.»

محسن قریب ادامه داد: «کارمندان دولت یا کارکنان بخش خصوصی، برای سفر قسطی محدودیتی ندارند، اگر دستگاه یا بخش مربوطه پرداخت اقساط سفر را تضمین کند. در راستای اجرای این طرح با قوه‌قضائیه قرارداد بسته شده است.»

او با انتقاد از این‌که سفر درکشور ما در تمام ایام‌ سال انجام نمی‌شود، اعلام کرد: «٢٥٠روز در سال، ظرفیت هتل‌های کشور خالی است و فقط می‌توان گفت ١٠٠روز در‌سال ظرفیت هتل‌ها تکمیل است.» مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی درباره رقابتی شدن خدمات در هتل‌های کشور پس از تحریم‌ها گفت: «اگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت هتل‌های ٥ ستاره اقدام کنند، به‌طور یقین هتل‌های ٥ ستاره کنونی کشورمان در رقابت با هتل‌های اروپایی به ترازهای ٣ و ٤ ستاره نزول پیدا می‌کنند. کشور، یک برجام خارجی را پشت سر گذاشته است و باید یک برجام داخلی را نیز پشت‌سر بگذارد.»

او در توضیح برجام داخلی هم گفت: «برجام داخلی حضور بخش خصوصی درعرصه گردشگری با قوای سه‌گانه، ستاد مشترک ارتش و صداوسیماست تا چشم‌انداز ورود حدود ٢٠‌میلیون گردشگر به کشور را محقق کنند.» قریب در ادامه با اشاره به این‌که مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی قدمتی ۴۰ساله داشته و اکنون مستهلک شده‌اند، توضیح داد که «بعد از انقلاب، به دلیل جنگ و تحریم‌ها نتوانسته‌ایم در کورس جهانی گردشگری حضور پیدا کنیم. به تبع امکاناتی که وجود داشت، مشمول مرور زمان و فرسودگی شد.

بنابراین برای ایجاد شرایطی که بتواند با رقبای خود رقابت کند، باید برنامه بلندمدت داشته باشیم. بنابراین بودجه دو‌هزار‌میلیارد ریالی را برای بازسازی مجموعه‌های اقامتی‌مان نیاز داریم. این میزان را باید درتعداد هتل‌های کشور ضرب کنیم؛ آن‌وقت متوجه می‌شویم که چقدر اعتبار نیاز داریم تا همه هتل‌هایمان به‌روز شوند. در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی هم با مشکل روبه‌رو هستیم، زیرا تمام شرکت‌های خارجی تضمین سرمایه می‌خواهند.»

او با اعلام این‌که طی سه‌ماه گذشته با حدود ۱۵ هیأت خارجی جلسه داشتیم، یادآوری کرد: «آنها علاقه‌مند به حضور در بازار ایران و سرمایه‌گذاری هستند. با بسیاری از آنها نیز تفاهم کرده‌ایم. کشورهای مورد مذاکره عبارتند از کره، امارات، ترکیه، مالزی و انگلستان. با دو شرکت انگلیسی و اماراتی تفاهمنامه امضا کرده‌ایم. هیأت‌هایی نیز برای بررسی به ایران آمده‌اند و طرح توجیهی نیز برای امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند اما همه ابهامات آنها درحال حاضر درباره تضمین سرمایه است. آنها تضمین‌های بین‌المللی می‌خواهند که باید بانک مرکزی آن را بدهد. این موضوع را با نایب‌رئیس مجلس درمیان گذاشته‌ایم و از آنها خواستیم که کارگروه ویژه‌ای درمجلس باشد که بحث سرمایه‌گذاری در آن مطرح شود.»

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، با اشاره به نیاز کشور برای جذب سرمایه و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ساخت و احداث هتل‌های جدید گفت: «به دلیل سود کمی که این بخش دارد، سرمایه‌گذاران معمولا رغبتی برای حضور در این عرصه ندارند. همچنین برای حضور سرمایه‌گذاران با مشکلاتی هم روبه‌رو هستیم، یکی از مشکلات اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده درحین ساخت هتل است. اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از کسی که سرمایه‌گذاری کرده است و درحال تأمین سرمایه برای به سرانجام رساندن ساخت هتل یا پروژه‌ای دیگر است، معنی ندارد.»

ساخت نخستین هتل سبز در اصفهان
ساخت نخستین هتل سبز در اصفهان، خبر دیگر قریب بود که او گفت: «این هتل در‌سال ٩٥، با توجه به استانداردهای جهانی، اهتمام ویژه به محیط‌زیست و درنظر گرفتن کمترین آلودگی محیطی و نبود زباله این هتل ساخته خواهد شد. این هتل با تمام الزامات و استانداردهای جهانی در شهر اصفهان ساخته می‌شود، به‌طوری که حتی با واردات خودروهایی که مبانی محیط‌زیست را رعایت می‌کنند، دراختیار دفاتر تاکسیرانی قرار داده می‌شود تا برای این هتل مورد استفاده قرار گیرد.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید