مرد دست راست ایلان ماسک در تسلا کیست؟

مرد دست راست ایلان ماسک در تسلا کیست؟

ژو شیائوتنگ، که با نام تام ژو نیز شناخته می‌شود، در یک پست توییتری با یک جلیقه و کلاه سیاه مزین به حرف «تی» سفید به نشان حرف اول تسلا لبخند زد و تولید ۳ هزار خودروی مدل «ای »در هفته در ماه گذشته توسط کمپانی تسلا را جشن گرفت.

کد خبر : ۱۱۷۹۸۰
بازدید : ۷۵۶۳

او که مسئول تولید، فروش و خدمات خودروهای تسلا در سراسر جهان است را به عنوان دست راست ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی تسلا می‌شناسند.

به گزارش اوت چاینا مورنینگ پست، ژو شیائوتنگ پبشتر بر عملیات این خودروساز آمریکایی در آسیا و اقیانوسیه نظارت داشت و کارخانه شانگهای آن را مدیریت می‌کرد، این کارخانه بزرگ‌ترین تولید کننده خودروهای تسلا در دنیا است. او اواخر سال گذشته نیز به آستین فرستاده شد تا در اداره جدیدترین کارخانه تسلا کمک کند.

ادعا می شود که ژو اکنون مسئول تولید، فروش و خدمات خودروهای تسلا در سراسر جهان است، درجه ای از اقتدار که شاید یک درجه پائین‌تر از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا باشد. البته تسلا هنوز هیچ اطلاعیه‌ای درباره مقام جدید او نداده و ژو هنوز رسما به عنوان یک مقام اجرایی تعیین نشده است.

سال‌های اولیه و تحصیلات

ژو در چین متولد شده و گفته می شود که پاسپورت نیوزیلندی نیز دارد. در گذشته او در ایجاد یک شرکت مشاور مهندسی بین‌المللی نقش داشت و از پیمانکاران چینی که قصد داشتند کار خود را به خارج از کشور توسعه دهند، حمایت می‌کرد. او پس از اخذ لیسانس بازرگانی در فناوری اطلاعات از دانشگاه «ای یو تی» نیوزیلند، فارغ التحصیل شد.

دوران حضور در تسلا

ژو در اوایل سال ۲۰۱۴ به تسلا پیوست تا به گسترش شبکه سوپرشارژر خودروهای این کمپانی کمک کند. در پایان اولین سال حضور خود در تسلا، ژو به سرعت ترقی کرد و مسئول عملیات چین شد. تحت رهبری او، کارخانه تسلا در شانگهای، اولین کارخانه تسلا در خارج از آمریکا، در کمتر از یکسال از یک زمین گل آلود به یک خط مونتاژ خیره کننده برای وسایل نقلیه برقی تبدیل شد. ژو قبل از شروع تولید انبوه در پایان سال ۲۰۱۹ به سمت رئیس و معاون بخش چین بزرگ و بخش تولیدات این کمپانی در سراسر دنیا ارتقا یافت.

جایگاه ژو در ژوئیه سال گذشته هنگامی که این خودروساز کارخانه‌های خود را در تایلند، هنگ کنگ و سنگاپور گسترش داد، ارتقا یافت. او اکنون مسئولیت کلی تسلای آسیا-اقیانوسیه را بر عهده دارد. ماسک همچنین از گروه همکاران ژو در چین به دلیل تلاش بی وقفه آن‌ها در جهت ادامه فعالیت کارخانه شانگهای در سراسر دوران قرنطینه کرونا در چین تمجید کرده است.

منبع:همشهری
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید