دردسر بزرگ اپل برای فروش اپل واچ در آمریکا

دردسر بزرگ اپل برای فروش اپل واچ در آمریکا

اپل و شرکت فناوری پزشکی Masimo، سابقه طولانی با یکدیگر دارند، اما اخیراً، شرکت دوم در سال ۲۰۲۰ ادعایی را مطرح کرد و به دنبال دریافت خسارت از غول کوپرتینویی به دلیل نقض پتنت‌هایش در اپل واچ بود.

کد خبر : ۱۱۸۰۳۳
بازدید : ۴۴۳۰

دادگاه اپل را مجرم تشخیص داده که با این وجود، کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده ممنوعیت واردات اپل واچ‌های سری ۶ و جدیدتر را بررسی خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز در این رابطه، اپل در بیانیه‌ای گفت: «ما با احترام با تصمیم امروز مخالف هستیم و برای بررسی کامل آن توسط کمیسیون منتظر می‌مانیم.»

اختلاف بین دو شرکت بر سر اپل واچ

درست قبل از عرضه اولین ساعت اپل، شرکت کوپرتینویی به دنبال همکاری با Masimo بود. با این حال، مدیرعامل این شرکت ادعا داشت که هدف از این جلسه، شکار برخی از کارمندان و استخراج اطلاعات و تخصص‌های برخی محصولات Masimo بوده است. به‌طور دقیق‌تر، او به فناوری مدرن حسگر اکسیژن خون که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، اشاره کرد.

با این حال، اپل مدت کوتاهی پس از برگزاری این جلسه، مدیر ارشد پزشکی Masimo را جذب کرد.

در مجموع، Masimo در سال ۲۰۲۰ از اپل به دلیل نقض ۱۰ پتنت مختلف خود شکایت کرد و خواستار ممنوعیت فروش اپل واچ در ایالات متحده شد.

تصمیم نهایی در این رابطه باید توسط کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا (USITC) گرفته شود. کمیسیون به دقت حسگر اکسیژن خون مورد استفاده توسط اپل و عملکرد آن را بررسی خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که غول فناوری اسرار تجاری Masimo را به کار گرفته یا خیر. USITC کاملاً به‌طور مستقل از دادگاه کار می‌کند، بنابراین ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.

این تنها شکایتی نیست که دستگاه‌های اپل واچ با آن مواجه شده‌اند. اخیراً کمیسیون تجارت بین‌الملل اعلام کرده بود که اپل حق اختراع متعلق به AliveCor را نقض کرده که در گزارش مربوط به آن نیز به ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا اشاره شده بود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید