معایب و مزایای ٦جاروبرقی تا یک‌میلیون تومانی

کد خبر : ۱۱۸۱۷
بازدید : ۶۸۱۸

بازار جاروبرقی در روزهای نزدیک به پایان‌سال رونق می‌گیرد. درحال حاضر برندهای این کالا در بازار ایران بسیار متنوع و متفاوت است، از برندهای ناشناس و تقلبی و تولیدات زیرپله گرفته تا برندهای شناخته شده. در این میان برندهای آلمانی، کره‌ای و ایتالیایی در بازار ایران جزو پرطرفدارترین‌ها به‌شمار می‌آیند و البته برخی برندهای ایرانی حاضر دراین بازار نیز گاهی قدمتی به طول٢ تا ٣دهه دارند.

جاروبرقی‌های موجود در بازار ایران بین ٢٠٠‌هزار تا ٢‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند که البته جاروهایی که بین یک‌ونیم تا ٢‌میلیون تومان قیمت دارند طرفداران زیادی ندارند.

پرطرفدارترین جاروها دربازه نیم تا یک‌میلیون تومان قرار دارند و البته کالاهایی که با نرخی پایین‌ترعرضه می‌شوند، اغلب تولیدات زیرپله و تقلبی یا اجناس بی‌کیفیت چینی هستند. در این گزارش به مقایسه ٦ مدل جاروبرقی پرطرفدار نیم تا یک‌میلیون تومانی و از ٦ برند مختلف پرداخته‌ایم. برندهایی که در صدر پرفروش‌ترین‌های برخی فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا، چاره و... در لیست پر فروش‌ها و پر بازدیدها قرار داشته‌اند. در ادامه چند مدل که بیشترین مراجعه در این سایت‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند با هم مقایسه کرده‌ایم.

جارو برقیRoben RVA-٢٠١٠٥٠
جاروبرقی روبن محصول کشور ترکیه است. مدل Roben RVA-٢٠١٠٥٠ دارای توان موتور خوبی است. ٢٠٠٠ وات عددی است که برای قدرت جاروبرقی گفته‌اند. درعین‌حال لرزش پایین جاروبرقی یکی دیگر از امتیازات آن است. این جاروبرقی دارای ٥فیلتر مخصوص و فیلترهای آن ضدباکتری و قابل شست‌وشو است. درعین‌حال حجم پایین جاروبرقی و بدنه آسیب‌پذیر آن از مهم‌ترین معایب آن به شمار می‌رود. ضمن این‌که جاروبرقی دارای کیسه قابل تعویض است که این مساله یکی دیگر از نقاط‌ضعف آن به‌شمار می‌آید و مصرف‌کننده را مجبور به خرید دوره‌ای پاکت جاروبرقی می‌کند. این جاروبرقی در بازار تهران با قیمتی بین ٥٠٠ تا ٥٥٠‌هزار تومان عرضه می‌شود.

جاروبرقی سطلی ROBOT ٥١٦‎ pars
جاروبرقی ایرانی پارس ROBOT ٥١٦‎ به صورت سطلی طراحی شده است با بدنه فلزی که استحکام نسبتا خوبی دارد. این جارو حجم بالاتری نسبت به سایر همتایان خارجی خود دارد و با گنجایش ٩٠ لیتر، ٤ موتور و قدرت مکندگی بالایی عرضه می‌شود. ضمن این‌که طول سیم ١٠ متری آن برای فضاهای بزرگ طراحی شده است و طول خرطوم جاروبرقی قابل افزایش تا ٤ متر است. یک مزیت دیگر این جاروبرقی قیمت نسبتا پایین آن با توجه به کارایی‌اش است. البته حجیم و سنگین بودن جاروبرقی به علاوه سر و صدای بالا ازجمله معایب آن به شمارمی‌آید. برای این جاروبرقی مشخصات دیگری قایل شده‌اند و آن قابل شست‌وشو بودن فیلتر پارچه‌ای آن و وجود فیلترهای ویژه برای جمع‌آوری مواد شیمیایی، جوهر و مواد شوینده و... است. قیمتی که برای این جاروبرقی درنظر گرفته شده ٦٨٠‌هزار تومان است که در بازار تهران تا ٧٠٠ هزارتومان نیز عرضه می‌شود.

جارو برقی سطلیAnnovi Reverberi WD٣٠E‎
آنوی ریوربری یک جاروبرقی ایتالیایی است با بدنه استیل و ضدضربه که البته ایراد آن وزن بالا یعنی ١١ کیلوگرمی است. قدرت موتور دستگاه چندان قابل توجه نیست و تنها ١٢٥٠ وات است. البته مصرف‌کنندگان این جارو ازعمر طولانی و قدرت مکش نسبتا خوب آن می‌گویند. فیلترهای جاروبرقی قابل شست‌وشو است و محفظه‌ای برای نگهداری لوازم جانبی در این دستگاه تعبیه شده است. ظرفیت مخزن جاروبرقی ٣٠ لیتراست و قدرت جذب آب را نیز دارد. آنوی ریوربری را درکل می‌توان یک جارو با توان متوسط اما دوام بالا دانست و کالای مناسبی است برای مصرف‌کنندگانی که تمایلی به تعویض زودهنگام وسایل خانه خود ندارند و دوام کالا برایشان در اولویت است. آنوی ریوربری WD٣٠E‎ در بازار تهران بین ٩٧٠هزار تا یک‌میلیون تومان قیمت دارد.

جارو برقی SamsungVC-٩٢٠‎
این مدل جاروبرقی سامسونگ همان اندازه که می‌تواند ازنظر مزایا شما را قانع کند به همان اندازه از نظر معایب مایوس‌تان می‌کند. جاروبرقی کره‌ای سامسونگ
VC-٩٢٠‎ قدرت موتور قابل توجهی یعنی ٢١٠٠ وات دارد، اما سازنده آن را تا سرحد ممکن سنگین و حجیم طراحی کرده است! وزن ١٣ کیلوگرمی جاروی کره‌ای سامسونگ یکی از بدترین ویژگی آن است، زیرا کار درازمدت و روزانه با آن دشوار است. حجم پاکت جاروبرقی چندان زیاد نیست یعنی ٣ تا ٤لیتر است که این درمقایسه با جاروی ژاپنی پاناسونیک تقریبا نصف به حساب می‌آید و بنابراین ناچار به تخلیه کیسه درفواصل زمانی کوتاه‌تری هستید. البته یک مزیت دیگر این جارو میزان لرزش پایین آن است. قیمت جارو برقی سامسونگ VC-٩٢٠‎ در بازار تهران بین ٥٧٠ تا ٦٠٠هزار تومان است که به نسبت مزایا و کارآیی آن قیمت مناسبی به شمار می‌آید.

جارو برقی Panasonic MC-CJ٩١٣
قدرت موتور این جاروبرقی ٢٠٠٠ وات است که یک توان متوسط به حساب می‌آید. البته مکندگی حداکثری برای جاروبرقی‌های خانگی توصیه نمی‌شود زیرا این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن تارو پود و فرسایش فرش و کفپوش‌های خانه شود. این مدل پاناسونیک دارای کیسه قابل شست‌وشو است، بنابراین نیاز به تعویض دوره‌ای کیسه ندارد. کابل برق ٨متری یکی دیگر از امتیازات این نوع جاروبرقی است که باعث می‌شود از جابه‌جایی مدام پریز برق هنگام جارو کردن پرهیز شود. سازنده برای این جاروبرقی ژاپنی ویژگی‌های دیگری نیز قایل شده که فیلترضدباکتری با الیاف مسی، خروجی دمنده هوا، دستگیره شمشیری با نگهدارنده متعلقات که حمل‌ونقل آن را ساده‌تر می‌کند و پایه نگهدارنده لوله ازجمله آنهاست. با وجود تمام این مزایا، معایبی که می‌توان برای این جاروبرقی قایل شد قیمت نسبتا بالاتر آن درمقایسه با هم‌رده‌های خود است. این کالا در بازار تهران بین ٩٤٠‌هزار تا یک‌میلیون تومان قیمت دارد که البته با کمی اغماض می‌توان جاروبرقی‌های معمولی و متوسطی با این کارآیی و قیمت ارزان‌تر خریداری کرد. به جزاین، بدنه این جاروبرقی از پلاستیک فشرده است که نسبت به جاروهای استیل می‌تواند مقاومت کمتری در مقابل ضربه داشته باشد.

جارو برقی Siemens VSQ٤GP١٢٦٦‎
زیمنس یکی دیگر از برندهای پرطرفدار جاروبرقی دربازار ایران است. این مدل جاروی آلمانی قدرت موتور چندان بالایی ندارد و درمقایسه با جاروی ژاپنی پاناسونیک از توان کمتری یعنی تقریبا نصف برخوردار است، درحالی‌که اختلاف قیمتی چندانی ندارند. درعین حال که موتور این جاروبرقی به صورت کلی توان چندان بالایی ندارد دارای یک موتورمکنده نسبتا خوب است که این به قدرت مکش جاروبرقی اضافه می‌کند. فیلتر ضد باکتری و ظرفیت کیسه ٥ لیتری دو امتیاز نسبتا خوب جاروی آلمانی زیمنس است. سوئیچ تنظیم میزان مکش، نشانگر پرشدن کیسه و لوله تلسکوپی ازجمله ویژگی‌های دیگری است که برای آن قایل شده‌اند. علاوه بر این، جارو طراحی ظاهری نسبتا زیبایی دارد و حجم کمی اشغال می‌کند. این جاروبرقی در بازار تهران بین ٧٣٠ تا ٨٠٠‌هزار تومان قیمت دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید