چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟

چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؟

کانال‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپی و بیلبورد بسیار پرهزینه هستند. شما باید یک آژانس تبلیغاتی پیدا کنید تا از طرف شما بازاریابی کند. درحالی که در بازاریابی دیجیتال می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را با بودجه بسیار کم بازاریابی کنید.

کد خبر : ۱۱۸۲۰۹
بازدید : ۳۴۳۰

مشتریان امروزی که از فناوری آگاه هستند، انتظار دارند امکاناتی به آن‌ها ارائه شود که تمام نیاز‌های خود شامل خرید، تراکنش و برقراری ارتباط را به صورت آنلاین برطرف کنند. بنابراین، اگر کسب و کار شما آنلاین نیست، مثل این است که اصلا وجود ندارد.

در عین حال، داشتن یک وب سایت، وبلاگ یا حساب فیس بوک برای برطرف کردن انتظارات مشتریان کافی نیست. آنچه حائز اهمیت است این است که آیا شما از این کانال‌های دیجیتال به نفع کسب و کار خود استفاده می‌کنید؟ اگر پاسختان منفی است، زمان آن رسیده که بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. این یک مهارت تجاری ضروری برای رشد و بقا در جهان امروز است.

در اینجا دلایلی ذکر می‌کنیم درباره اینکه چرا هر صاحب کسب و کاری باید بازاریابی دیجیتال بداند.

مقرون به صرفه

کانال‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپی و بیلبورد بسیار پرهزینه هستند. شما باید یک آژانس تبلیغاتی پیدا کنید تا از طرف شما بازاریابی کند. درحالی که در بازاریابی دیجیتال می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را با بودجه بسیار کم بازاریابی کنید.

ایجاد شهرت و اعتبار

وقتی مشتریان می‌توانند در صفحات وب اطلاعاتی صحیح از کسب و کارتان پیدا کنند، اعتمادشان به شما بیشتر می‌شود. آن‌ها می‌بینند که کسب و کار شما واقعی و معتبر است. از این رو با بازاریابی دیجیتال می‌توانید ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنید. این به نوبه خود باعث کسب شهرت و اعتبار می‌شود.

اگر یک کسب و کار کوچک دارید، بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای شما معجزه کند. برای کسب و کار‌های بزرگ‌تر هم زمینه را برای رقابت تنگاتنگ فراهم می‌کند.

تعامل با مشتری

کسب وفاداری مشتری برای هر کسب و کاری مهم است. با این حال، مشتریان عصر جدید بی تفاوت هستند. آن‌ها در صورت یافتن معامله بهتر، حتی یک ثانیه هم دریغ نمی‌کنند که به کسب و کار دیگری روی بیاورند. طیف وسیعی از محصولات و خدمات با کلیک یک دکمه در دسترس مشتریان است.

در چنین سناریویی، باید مشتریان را به طور مداوم و با ترفندی جذاب درگیر کنید. بازاریابی دیجیتال یک روش بسیار مفید برای ارائه اطلاعات به مشتریان، ارائه به روزرسانی‌های محصولات و خدمات، کسب بازخورد و شروع گفتگو‌های دو طرفه است. مطمئن باشید با این روش کسب و کارتان همیشه در رأس ذهن مشتریان باقی خواهد ماند.

درآمد بالاتر

انواع مختلفی از ابزار‌های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد سرنخ‌ها (Lead) از منابع مختلف برای کسب و کار خودتان استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید هر چه تعداد سرنخ‌های فروش بیشتر باشد، نرخ تبدیل (conversion) بیشتر خواهد بود. هنگامی که مشتریان جدیدی پیدا می‌کنید، میزان تراکنش مالی کسب و کار شما نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه سود و درآمد بیشتری خواهید داشت.

اندازه گیری ROI

بازاریابی دیجیتال روشی مطمئن برای درک عملکرد کمپین‌های بازاریابی شماست. ابزار‌های آنلاین مختلفی وجود دارد که ردیابی و اندازه گیری بازگشت سرمایه یا بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را در هر ریال صرف شده برای بازاریابی آسان‌تر می‌کند. با دانستن ROI، می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را در لحظه اصلاح کنید.

همه بازاریابان یک سوال ثابت دارند: آیا کمپین بازاریابی من بازده سرمایه‌گذاری مثبتی دارد؟ با افزایش حجم بازاریابی دیجیتال، مساله بازگشت سرمایه برای بازاریابان دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در سراسر دنیا با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، سرعت اینترنت بالا و بسته‌های داده اینترنت ارزان تر، مشتریان بیشتری از اینترنت استفاده می‌کنند.

در اغلب کشور‌ها حتی زمان صرف شده در اینترنت و تعداد فعالیت‌های انجام شده در اینترنت در حال افزایش است. پس واضح است که همه می‌خواهند به اینترنت بیایند و از بازاریابی آنلاین برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنند. بازاریابی دیجیتال دارای چند مزیت است که می‌توان گفت در مقایسه با سایر روش‌های سنتی بازاریابی، بازگشت سرمایه قابل اطمینانی را به همراه دارد. در وهله اول، بازاریابی دیجیتال به ما اجازه می‌دهد مشتریان را هوشمندانه هدف قرار دهیم. وقتی مشتری هر چیزی را به صورت آنلاین جست‌وجو می‌کند، با استفاده از بازاریابی کلمات کلیدی، می‌توانیم تبلیغات خود را میان نتایج جست‌وجو قرار دهیم.

به این شیوه بازاریابی موتور‌های جست‌وجو می‌گویند. این یک روش عالی برای وادار کردن مشتری به دیدن تبلیغات شما دقیقا در همان زمانی است که به دنبال آن محصول است. از این جهت شانس خرید مشتری یا حداقل ثبت آگهی در ذهنش به طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

دوم اینکه بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد بازخورد مشتری را به درستی درک کنید. با تجزیه و تحلیل یک زمینه تخصصی در بازاریابی دیجیتال است که می‌توان داده‌های تمام مشتریانی که تبلیغ شما را دیده اند یا از وب سایت شما بازدید کرده اند، را جمع آوری کرد. با استفاده از مدل‌های مختلف، بازاریابان می‌توانند بفهمند مشتریان چه چیز‌هایی را دوست دارند یا ندارند و کمپین‌های بازاریابی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنند. این بسیار بهتر از یک روش بازاریابی سنتی مانند یک بیلبورد یا یک آگهی چاپی است که در آن هیچ بازخورد مستقیم یا داده قابل اعتمادی وجود ندارد.

سومین مساله این است که بازاریابی دیجیتال می‌تواند به ما در ارتباط با مشتری در طول چرخه خرید کمک کند. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری سعی می‌کند در مورد محصول اطلاعات کسب کند، آن را جست‌وجو می‌کند. در آن مرحله از بازاریابی موتور‌های جست‌وجو استفاده می‌کردیم تا محصولات خود را به او نشان دهیم.

سپس، می‌توانیم هر زمان که به صورت آنلاین در وب سایت‌ها می‌گردد، تبلیغات نمایشی مرتبط با آن محصول را به او نشان دهیم. برای اینکه او را به تصمیم نهایی برای خرید سوق دهیم، می‌توانیم مستقیما او را از طریق ایمیل‌ها و تبلیغات خود به صفحه‌ای از وب سایتمان ارجاع دهیم که در آن می‌تواند خرید کند.

در پایان، اگر مشتری راضی باشد، ممکن است در شبکه‌های اجتماعی در قالب نظرات درباره رضایتمندی خود از آن محصول صحبت کند. وظیفه بازاریاب این است که بداند هدف کمپین بازاریابی او چیست و کانال‌های تبلیغاتی خود را بر اساس آن انتخاب کند.

سرمایه‌گذاری بازاریابی در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال متفاوت است و بازاریاب دیجیتال باید در برنامه ریزی کمپین خود هوشمند باشد. یک کمپین بازاریابی که به خوبی اجرا شده باشد، نه تنها از نظر پولی، بلکه از طریق ایجاد تصویری بهتر برای برند که نتایج چشمگیر بلندمدتی به همراه خواهد داشت، به بازگشت مطمئن سرمایه کمک خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید