تصاویر/ هفت شاسی‌بلند ایمن سال

تصاویر/ هفت شاسی‌بلند ایمن سال

خرید خودروهای شاسی‌بلند، با موتورهای قدرتمند، برای بسیاری از مشتریان از جنبه اقتصادی و به دلیل مصرف سوخت بیشتر، چندان به صرفه نیست و آنها ترجیح می‌دهند مادامی که به امکانات بیشتر نیاز پیدا نمی‌کنند، سمت این خودروها نروند.

کد خبر : ۱۱۸۲۶
بازدید : ۴۶۲۱
خرید خودروهای شاسی‌بلند، با موتورهای قدرتمند، برای بسیاری از مشتریان از جنبه اقتصادی و به دلیل مصرف سوخت بیشتر، چندان به صرفه نیست و آنها ترجیح می‌دهند مادامی که به امکانات بیشتر نیاز پیدا نمی‌کنند، سمت این خودروها نروند. با این حال، کاهش شدید قیمت جهانی نفت، که به افت قیمت بنزین در بسیاری از کشورها و به خصوص آمریکا منجر شده، رونق نسبی را به بازار خودروهای شاسی‌بلند یا SUV بازگردانده است.

به‌گزارش اقتصادنیوز، به‌نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت ، هرچند مصرف سوخت و استهلاک، یک جنبه از خرید خودروهای شاسی‌بلند محسوب می‌شود، اما درمورد ایمنی آنها قضیه فرق می‌کند. با نگاهی گذرا به فهرست بلندبالای خودروهای سواری میان سایز، که ازسوی موسسه بررسی و سنجش ایمنی خودروها (IIHS) گردآوری می‌شود، متوجه می‌شویم که این فهرست از خودروهایی تشکیل شده که در ایمنی سرآمد هستند. حتی با وجود سخت‌گیرانه‌تر شدن استاندارد آزمون‌های ایمنی تصادفات، خودروسازان درحال طراحی و ساخت خودروهایی هستند که در تصادفات از هر لحاظ ایمن باشند.

مشتریان این خودروها نیز می‌توانند در بازار، با قیمت‌های نسبتا متعادلی، مدل‌های مختلفی را انتخاب کنند که از لحاظ استانداردهای ایمنی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. در این گزارش، به انتخاب موسسه IIHS به هفت شاسی بلند ایمن ساخت 2016 که قیمت جهانی آنها از کمتر از 25 هزار دلار شروع می‌شود، اشاره می‌کنیم.

هیوندای توسان

نسخه قبلی هیوندای توسان، که یک شاسی‌بلند جمع و جور بود، در آزمون ایمنی چندان رتبه بالایی کسب نکرد اما این مدل با مدل 2016 آن عوض شد. توسان 2016 با قیمت جهانی 22 هزار و 700 دلار، توانست تمام 5 آزمایش ایمنی تصادفات IIHS را با موفقیت پشت‌سر گذارد. هم‌اکنون، هیوندای توسان در رده بالای امنیتی قرار داشته و مصرف سوخت آن نیز در بزرگراه‌ها در هر 33 مایل، یک گالن است.

سوبارو فارستر

تنها جای سوال درباره سوبارو این است که کدام مدل از تولیدات این کمپانی در آزمون امنیتی IIHS و قرارگیری در فهرست Pick پلاس موفق نخواهد بود؟ پاسخ این است: هیچکدام! به جز مدلی که به صورت مشترک با تویوتا ساخته می‌شود. در سال 2016، این برند با تولید مدل «فارستر» خود، با قیمت 22 هزار و 395 دلار، بازگشت دوباره‌ای به بازار داشت. این شاسی‌بلند جمع و جور، توانست در آزمون‌های مربوط به ایمنی، بسیار موفق عمل کند و در رده‌های بالای فهرست ایمنی IIHS قرار بگیرد. این خودرو همچنین مصرف سوخت اقتصادی دارد و در هر 32 مایل یک گالن سوخت مصرف می‌کند. این خودرو از زمان معرفی خود در سال 1992 میلادی تاکنون، در آزمون‌های ایمنی تصادف همیشه نمرات بالایی کسب کرده است.

فیات 500 ایکس

فیات 500 ایکس، با قیمت جهانی 20 هزار دلار، و مصرف سوخت یک گالن در هر 34 مایل، یک خودروی کاملا اقتصادی است. البته مدل توربوی آن 1.4 لیتر در هر مایل می‌سوزاند. این خودرو در تمامی آزمون‌های ایمنی در تصادف، IIHS، نمرات بالایی کسب کرده و این خودرو را به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای شاسی‌بلند حاضر در این فهرست معرفی کرده است.

تویوتا RAV4

این خودرو با تکنولوژی جلوگیری از تصادف از ناحیه جلو، در تمامی آزمون‌های ایمنی IIHS، نمرات بالایی کسب کرده است. تویوتا RAV4، با قیمت جهانی 24 هزار و 350 دلار، برای نخستین بار نمره امنیت تصادفات Pick پلاس را دریافت می‌کند. مصرف سوخت به ازای هر 30 مایل مسافت، یک گالن است.

مزدا CX-5

مزدا اعتبار خود را رفته رفته و با کیفیت تولید بالا و اقتصادی بودن و همین طور منطقی بودن قیمت محصولات خود به دست آورده است. در این راه، شاسی‌بلند مزدا یعنی CX-5، دوباره با مصرف سوخت یک گالن در هر 35 مایل مسافت، جزو خودروهای بالانشین در این فهرست است و موسسه IIHS به این خودرو در تمامی 5 آزمون ایمنی خود نمرات بالایی داده است. همچنین، این خودرو به تکنولوژی جلوگیری از تصادفات از ناحیه جلو مجهز است.

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی در سال 2015 میلادی شاهد جهش قابل توجهی در فروش خودروهای خود بود که بیشتر این رشد را مرهون افزایش فروش مدل اوتلندر با قیمت جهانی 22 هزار و 995 دلار و شاسی‌بلند اوتلندر اسپرت با قیمت جهانی 19 هزار و 595 دلار است. مدل بزرگتر اوتلندر گنجایش 7 سرنشین را دارد که می‌تواند با یک گالن 31 مایل مسافت بپیماید. این خودرو در آزمون ایمنی IIHS نمره Pick پلاس را برای مدل 2016 خود کسب کرده است و توانسته تمامی آزمون‌های مربوط به ایمنی در تصادفات را با موفقیت پشت سر گذارد.

هوندا CR-7

آخرین شاسی‌بلند حاضر در این فهرست، یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار آمریکاست. این شاسی‌بلند جمع و جور، با قیمت جهانی 23 هزار و 745 دلار، 33 مایل را با تنها یک گالن سوخت می‌پیماید و از تکنولوژی جلوگیری از تصادفات سود می‌برد. هوندا با پشت سرگذاشتن موفق آزمون‌های ایمنی، برای دومین سال متمادی نمره Pick پلاس را کسب می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    لطفا توجه کنید به قیمت ها!!!
    حدودا 70-80 میلیون به پول ما در میاد در حالی که اینجا 200 میلیون میشه!!!!! چرا باید به نام حمایت از تولید کننده داخلی سه برابر قیمت جهانی یه خودرو پول بدیم؟؟؟؟ چرا با همین قیمت تو ایران باید خودروهای فاقد ایمنی . کیفیت چینی رو خریداری کنیم ؟ اونوقت خودرو سازی ما کجای این بازار قرار داره عقب تر از چینی ها؟؟؟ نتیجه این همه حمایت بی حد و حصر چه شده ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید