بستنی لاکچری بولسونارو با قیمت ۱۶۰۰ دلار!

بستنی لاکچری بولسونارو با قیمت ۱۶۰۰ دلار!

ژایر بولسونارو، رییس جمهوری سابق برزیل مادامی که در قدرت بود اجازه انتشار اطلاعات مربوط به کارت اعتباری ریاست جمهوری را نمی‌داد، کارتی که توسط او و ۲۱ تن از اعضای تیمش استفاده می‌شد. اما حالا با روی کار آمدن لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، این پنهان‌کاری‌ها تمام شده است. با در نظر گرفتن میزان تورم، پولی که در دوران ریاست جمهوری بولسونارو با این کارت خرج شده، تقریباً نصف پولی است که داسیلوا در چهار سال نخست ریاست جمهوری خود از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ خرج کرده بود. اما داسیلوا عموماً از این کارت برای هزینه اسکان در سفر‌های خارجی خود استفاده می‌کرد.

کد خبر : ۱۱۸۲۹۳
بازدید : ۳۳۲۸

از شام ۲۱ هزار دلاری گرفته تا بنزین ۱۴ هزار دلاری! با شکست ژایر بولسونارو در انتخابات ۲۰۲۲ برزیل، دولت جدید این کشور از ولخرجی‌های این رئیس جمهوری سابق برزیل پرده برداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژایر بولسونارو، رییس جمهوری سابق برزیل مادامی که در قدرت بود اجازه انتشار اطلاعات مربوط به کارت اعتباری ریاست جمهوری را نمی‌داد، کارتی که توسط او و ۲۱ تن از اعضای تیمش استفاده می‌شد.

اما حالا با روی کار آمدن لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، این پنهان‌کاری‌ها تمام شده است.

با در نظر گرفتن میزان تورم، پولی که در دوران ریاست جمهوری بولسونارو با این کارت خرج شده، تقریباً نصف پولی است که داسیلوا در چهار سال نخست ریاست جمهوری خود از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ خرج کرده بود. اما داسیلوا عموماً از این کارت برای هزینه اسکان در سفر‌های خارجی خود استفاده می‌کرد.

در ضمن بولسونارو بار‌ها مدعی شده بود که حتی یکبار هم از این کارت استفاده نکرده است.

اما بررسی‌های تازه نشان می‌دهند که آنچه بولسونارو در دوران تعطیلات خود در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با این کارت خرج کرده معادل امروزی دست‌کم ۲۳۵ هزار دلار است!

او فقط در یک پمپ بنزین ۱۴ هزار دلار کارت کشیده و در چندین شب اقامت در یک هتل مجلل ساحلی در نزدیکی سائوپائولو، ۲۸۶ هزار دلار خرج کرده است.

این در حالی است این هتل فقط میزبان همراهان بولسونارو بوده و شخص او، در مجموعه‌ای نظامی اقامت داشته است.

در میان مخارج این رئیس جمهوری سابق برزیل، غذا‌ها از حیرت‌انگیزترین موارد هستند.

تنها در یک مورد، او در رستورانی در بوآویستا، بیش از ۲۱ هزار دلار خرج کرد.

با توجه به منوی غذای آن رستوران، با مبلغی که بولسونارو کارت کشیده، می‌توان گرانترین بشقاب غذای آن رستوران را برای ۲۰۰۰ نفر خریداری کرد!

علاوه بر این بولسونارو حدود ۷۱ هزار دلار را در قنادی‌ها و ۱۶۰۰ دلار را در بستنی فروشی‌ها خرج کرد.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید