ادارات و مدارس این استان‌ها روز یکشنبه ۲۵ دی تعطیل شدند

ادارات و مدارس این استان‌ها روز یکشنبه ۲۵ دی تعطیل شدند

مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تا پایان هفته جاری به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد. همچنین طبق تصمیمات گرفته شده فعالیت ادارات در شهرستان مشهد برای فردا، یکشنبه ۲۵ دی ماه به صورت دورکاری خواهد بود.

کد خبر : ۱۱۸۳۳۳
بازدید : ۵۰۷۵

به دنبال افزایش سرما و کنترل مصرف سوخت ادارات برخی استان‌ها تعطیل شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه‌ها ادارات و مدارس برخی استان‌ها فردا ۲۵ دی تعطیل و دورکار شدند.

استان البرز

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی البرز: به منظور مدیریت بهینه مصرف گاز فردا (یکشنبه ۲۵دی) کلیه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی دورکارند، مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل است.

خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران استان گفت: با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی، بخش اداری تمام ادارات، سازمان‌ها، بانک ها، بیمه ها، شهرداری‌ها و نهاد‌های عمومی (به جز بخش‌های خدمات رسان) تا ۲۹ دی ماه سال جاری دور کار می‌شود. فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی است و صرفا حوزه‌های آزمون نهایی و سراسری مدارس آموزش و پرورش به قوت خود باقی است؛ امتحانات دانشگاه‌ها نیز به هفته اول بهمن ماه موکول می‌شود.

استان همدان

محمدصادق محبی نظر، دبیر کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان همدان براساس مصوبه کمیته تخصصی کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و با توجه به برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی (آموزشی و اداری) و تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش استان و سازمان‌ها و نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات به استثنای مراکز امدادی و خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک‌ها در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه به صورت دورکار خواهد بود. امتحانات هماهنگ سراسری پایه دوازدهم آموزش و پرورش در زمان خود برقرار خواهد بود، تمامی مراکز آموزشی آموزش‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

استان اصفهان

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام این خبر اظهار: براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان و با هدف مدیریت مصرف گاز، برق و پایداری شبکه گاز، همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مراکز آموزشی استان اصفهان نیز در این روز مجازی است.

استان آذربایجان شرقی

استانداری آذربایجان شرقی: ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز یکشنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ خواهد بود. همچنین شروع کار شعب بانک‌ها از ساعت ۹ صبح و پایان کار آن‌ها طبق روال روز‌های عادی خواهد بود. فعالیت مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیز به‌صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آن‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

استان تهران

کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی استان تهران روز یکشنبه ۲۵ دی با حضور یک سوم کارمندان دایر است و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود. دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند. یک سوم تعداد شعب هربانک به عنوان شعب منتخب در استان تهران ازساعت ۹صبح تا ۱۳ ظهر فعال بوده و نسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می‌کنند. کلاس‌های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می‌شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تعطیل است. امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می‌شود.

استان قم

در اطلاعیه ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم آمده‌است: با توجه به تداوم وضعیت برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره‌مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بانک‌ها در روز یکشنبه مورخ ۲۵ دیماه ۱۴۰۱ در سطح استان بصورت دور کار خواهند بود. ضمنا ساعت کار کلیه شعب بانک‌های استان از ۹ الی ۱۲ اعلام می‌گردد.

استان آذربایجان غربی

مهدی محمدپور، رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس و آموزشگاه‌های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به این نهاد، روز یکشنبه ۲۵ دی ماه جاری هم غیرحضوری خواهد بود و امتحانات داخلی برگزار نمی‌شود.

استان سیستان و بلوچستان

مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز و بخش نصرت آباد فردا یکشنبه به صورت غیرحضوری است.

استان خراسان رضوی

محسن داوری، فرماندار مشهد گفت: مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تا پایان هفته جاری به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد. همچنین طبق تصمیمات گرفته شده فعالیت ادارات در شهرستان مشهد برای فردا، یکشنبه ۲۵ دی ماه به صورت دورکاری خواهد بود.

استان سمنان

محمد حمیدی، جانشین رییس ستاد مدیریت بحران استان سمنان گفت: تمامی ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی این استان فردا (یکشنبه) به صورت دورکار فعالیت می‌کنند. با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی، فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روز یکشنبه (۲۵ دی) به صورت غیر حضوری و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر پایه برنامه قبلی به قوت خود باقی است و در زمان‌های اعلام شده برگزار خواهد شد. فعالیت تمامی مراکز ستادی دانشگاه‌های استان سمنان به صورت دورکار و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم نیز بر عهده رییسان دانشگاه‌های استان است.

استان مرکزی

مجتبی آل‌یاسین، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: ادارات این استان فردا (یکشنبه) بیست و پنجم دی‌ماه جاری به دلیل برودت هوا و ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی، بویژه گاز و برق و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی دورکار شدند. با توجه به فصل امتحانات، فعالیت مراکز دانشگاهی با نظر ریاست دانشگاه ذیربط است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند امروز (شنبه) قبل از اتمام ساعات کار، تمهیدات و نظارت لازم در مراکز اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی را به عمل آورند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید