سریال «آخرین بازمانده از ما»؛ بهترین آخرالزمانی که دیده‌ایم!

سریال «آخرین بازمانده از ما»؛ بهترین آخرالزمانی که دیده‌ایم!

سریال The Last of Us نه تنها یکی از بهترین اقتباس‌ها از بازی‌های ویدئویی است، بلکه یکی از بهترین سریال‌های آخرالزمانی با موضوع زامبی‌ها هم هست. داستان‌های فرعی و اصلی این سریال به یک اندازه پرکشش هستند و حال و هوای آن وهم‌آلود و خیال‌انگیز است.

کد خبر : ۱۱۸۷۳۵
بازدید : ۳۷۹۴۹

فرادید | تقریبا همۀ منتقدان بر سر یک نکته توافق دارند: اینکه این بهترین سریالی است که تا به حال از روی یک بازی ویدئویی ساخته شده است. «آخرین بازمانده از ما» بیننده را در حال و هوای یک آخر‌الزمان زامبی‌زدۀ وحشتناک غرق می‌کند. همه چیز این سریال درست سر جای خودش قرار دارد: شخصیت‌پردازی‌های خوب، داستان پرکشش، جلوۀ بصری خیره‌کننده و فضاسازی‌هایی که شما را مبهوت می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ داستان فیلم در سال ۲۰۰۳ شروع می‌شود؛ جوئل (با بازی پدرو پاسکال) یک پیمانکار است که با برادرش تامی (گابریل لونا) کار می‌کند. او یک دختر نوجوان به اسم سارا هم دارد. در اوایل قسمت اول ما جلوه‌هایی از زندگی کاملا معمولی و نسبتا شاد این خانواده را می‌بینیم؛ در حالیکه به صورتی خیلی تدریجی نشانه‌هایی از وقوع یک اتفاق شوم هم به چشم می‌خورد.

سریال «آخرین بازمانده از ما»؛ بهترین آخرالزمانی که دیده‌ایم!

این نشانه‌ها دائما بیشتر و بیشتر می‌شوند تا اینکه در یک نیمه‌شب هولناک ناگهان همه چیز کاملا به هم می‌ریزد. یک نوع جهش ژنتیکی در یک جور قارچ، آن را به عاملی برای زامبی شدن انسان‌ها تبدیل کرده است و حالا این بیماری به شکلی سریع در حال گسترش است. همه دارند به زامبی‌هایی آدمخوار تبدیل می‌شوند.

لحظات فرار جوئل، برادر و دخترش از شهر واقعا یکی از نفس‌گیرترین سکانس‌هایی است که اخیرا در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم. سقوط هواپیما، خانه‌های آتش گرفته، وحشت فراگیر، جنون ترسناک مردمی که دارند از دست زامبی‌ها فرار می‌کنند؛ همۀ این‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا در همان ابتدای قسمت اول بیننده را از ترس و هیجان میخکوب و مبهوت کنند. این سکانس با فاجعۀ مرگ دختر جوئل به پایان می‌رسد.

در ادامه به بیست سال بعد می‌رویم؛ در سال ۲۰۲۳ جوئل در یک منطقۀ قرنطینه با قواعد بسیار سفت و سخت و خشن زندگی می‌کند. او علاوه بر کارگری، گاهی به کار خطرناک قاچاق کالا‌های ممنوعه هم دست می‌زند. یک روز یک کار قاچاق تازه به عهدۀ او گذاشته میشود. او باید یک محمولۀ خاص را به جایی دور انتقال بدهد؛ این محموله یک دختر جوان به اسم الی است. این مسیر که در ابتدا آسان به نظر می‌رسد، در ادامه به یک ماجراجویی وحشتناک، پرآشوب و خطرناک تبدیل می‌شود.

سریال «آخرین بازمانده از ما»؛ بهترین آخرالزمانی که دیده‌ایم!

این سریال پر از شخصیت‌های فرعی درخشان و جذابی است که در جای مناسب وارد قصه می‌شوند و با داستان‌های کوتاه و بلندی که می‌سازند مسیر داستان کلی سریال را پر پیچ و خم‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. در این بین ارتباط بین شخصیت‌های جوئل و الی آن چیزی است که با یک جادوی خاص و گیرا، همۀ این داستان‌های پراکنده را به هم پیوند می‌دهد و بیننده را هم به یکی از مسافران این ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

دیدن آدم‌هایی که در ویرانه‌های تمدن امروزی بشر پرسه می‌زنند همیشه حال و هوای وهم‌انگیز و مسحورکننده‌ای دارد، اما مهم است که داستان خوب و پرکششی هم در این بین وجود داشته باشد؛ «آخرین بازمانده از ما» این دو ویژگی را در کنار هم دارد و از این جهت یکی از بهترین داستا‌های آخرالزمانی است که تا به حال در قاب تلویزیون تماشا کرده‌ایم.

بازیگران : پدرو پاسکال (Pedro pascal)، بلا رمزی (Bella Ramsey) و دیگران

امتیاز : ۹.۵/۱۰

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز) : ۹۹%

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید