سود خرید دلار با کارت ملی چقدر شد؟

سود خرید دلار با کارت ملی چقدر شد؟

بانک مرکزی سقف فروش ارز را از ۲هزار به ۵هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها افزایش داد.

کد خبر : ۱۱۹۴۷۱
بازدید : ۶۱۷۶۵

بانک مرکزی در جدیدترین اطلاعیه خود از افزایش ۱۵۰ درصدی سقف فروش ارز برای صرافی‌های دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی خبر داد. بر این اساس از روز سه شنبه مورخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، امکان فروش ارز به مردم تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای صرافی‌ها دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی، از محل منابع خریداری شده مجاز شد. پیش‌تر سقف عرضه ۲هزار یورو بود.

همچنین بر اساس اعلام کانون صرافان، قیمت فروش دلار با کارت ملی تا روز یکشنبه، ۳۹۶۹۰ تومان بود که حدود ۵۸۱۰ تومان کمتر از قیمت دلار آزاد است و با توجه به سهمیه پنج هزار دلاری از روز سه‌شنبه، سود بیش از ۲۹ میلیون تومانی برای خریداران به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، صرافی‌ها تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل اقدام کنند. این در حالی است که نرخ فروش ارز با کارت ملی توسط نهاد خاصی تعیین نمی‌شود و ممکن است نرخ آن در هر صرافی و در هر روز متفاوت باشد؛ چرا که هر صرافی در مذاکره با صادرکنندگان، ارز اسکناس آن‌ها را به یک نرخ توافقی خریده و سپس با اعمال حاشیه سود یک درصدی خود بر آن نرخ، آن را به متقاضیان خرید ارز با کارت ملی می‌فروشد.

هر چند شاهد افزایش سقف فروش ارز به مردم هستیم که طی هفته‌های گذشته به دنبال رشد قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش تعداد متقاضیان دریافت ارز با کارت ملی، اکثر درخواست‌های ارسالی در سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران از سوی صرافی‌های منتخب مورد تائید قرار نمی‌گرفت.

منبع: فردای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید