نوزادی که قرار بود در یک سالگی بمیرد، پنجاه ساله شد

نوزادی که قرار بود در یک سالگی بمیرد، پنجاه ساله شد

رما‌کابور، یکی از این نوزادان بود و پزشکان، به مادرش گفته بودند که این طفل معصوم به‌خاطر مشکلات عدیده حتی به یک سالگی هم نمی‌رسد. اما رما، جان‌سخت‌تر از این حرف‌ها بود و اخیرا، ۵۰ سالگی‌اش را جشن گرفته است. او البته، در تمام این سال‌ها، یک مبارز واقعی بوده و همیشه برای انجام کار‌هایی که از نظر ما عادی و بدیهی هستند، تلاش زیادی کرده است. رما تازه وقتی که ۱۳ ساله شد، آن هم بعد از چندین جراحی سنگین، توانست راه برود.

کد خبر : ۱۱۹۸۶۲
بازدید : ۴۲۷۹

یکی از سخت‌ترین کار‌های دنیا برای پزشکان، این است که به والدین بگویند نوزادشان شانسی برای زندگی ندارد. رما‌کابور، یکی از این نوزادان بود و پزشکان، به مادرش گفته بودند که این طفل معصوم به‌خاطر مشکلات عدیده حتی به یک سالگی هم نمی‌رسد.

اما رما، جان‌سخت‌تر از این حرف‌ها بود و اخیرا، ۵۰ سالگی‌اش را جشن گرفته است. او البته، در تمام این سال‌ها، یک مبارز واقعی بوده و همیشه برای انجام کار‌هایی که از نظر ما عادی و بدیهی هستند، تلاش زیادی کرده است. رما تازه وقتی که ۱۳ ساله شد، آن هم بعد از چندین جراحی سنگین، توانست راه برود.

البته تنها تلاش و جنگندگی خود رما نبوده و به‌گفته مادرش، مهربانی، همراهی و محبت دوستان و اطرافیانشان هم اثر زیادی بر زندگی معجزه‌وار رما داشته است. دوستان رما، همگی تولد ۵۰ سالگی او را به‌صورت غافلگیرانه در یک رستوران جشن گرفتند و انگیزه بیشتری به رما دادند تا قدردان آن‌ها باشد.

خود او هم بعد از این جشن تولد گفته است که بدون دوستان و نزدیکانش، نمی‌توانسته تا اینجا پیش بیاید. رما گفته تا روزی که زنده باشد، از زندگی لذت خواهد برد و احتمالا بیشتر از هرکس دیگری، قدر حیات را می‌داند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید