پیام‌رسان گوگل چه شکلی خواهد بود؟

پیام‌رسان گوگل چه شکلی خواهد بود؟

گوگل در صدد استفاده از قابلیت‌ها و امکانات مشابه واتس اپ برای پلتفرم پیام‌رسان خود است و به همین منظور نیز آزمایش‌هایی را در همین زمینه انجام داده است.

کد خبر : ۱۱۹۹۷۲
بازدید : ۶۶۷۴

اگر ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری سرتاسر، نمایش خوانده شدن پیام‌ها، نشانگرهای تایپ، و استفاده بدون محدودیت از کاراکتر (در مقابل محدودیت ۱۶۰ کاراکتری برای سرویس‌های پیامکی) را می‌خواهید، باید از برنامه پیام‌رسان گوگل استفاده کنید که می‌توان آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کرد.

این برنامه به نظر خیلی شبیه به برنامه پیام‌رسان اپل است، درست است؟ وقتی کاربران اندروید از امکان «چت آر سی اس» (خدمات ارتباطی غنی؛ گوگل در حال حاضر «چت آر سی اس» را در سراسر جهان از طریق برنامه پیام رسان اندروید برای همه کاربرانی که آن را به عنوان یک برنامه پیام رسان پیش‌فرض نصب و استفاده می‌کنند، ارائه می‌کند.)برای پیام دادن به کاربران دیگر استفاده می‌کنند، حدس بزنید حباب های متن آن‌ها چه رنگی است؟ و تصور کنید زمانی که در یک چت گروهی که یک کاربر iOS (سیستم عامل گوشی‌های آیفون) به گروه چت ملحق شود چه اتفاقی می‌افتد؟ همه این ویژگی ها ناپدید می شوند.

نسخه بتای پیام رسان گوگل چگونه کار می‌کند؟

ماه اکتبر سال ۲۰۲۳، گوگل آزمایش روی نسخه بتای قابلیتی را که قبلا توسط برخی از برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث برتراستفاده شده بود، آغاز کرد. گوگل با جایگزینی نشانگرهای تحویل مانند ارسال، تحویل داده شده و خوانده شده (که همگی توضیحی هستند)، به سیستم چک مارک آزمایش شده و واقعی روی آورد. در این نسخه یک علامت در یک دایره نشان می‌دهد که یک پیام ارسال شده است. دو علامت تیک در نمادهای دایره‌ای در کنار هم نشان می‌دهد که یک پیام تحویل داده شده است. و اگر این دو علامت کنار هم در یک دایره پر شده باشند، به این معنی است که پیام خوانده شده است.

همانطور که می‌دانید گوگل از اپل خواسته است تا از «آر سی اس» پشتیبانی کند به این امید که کاربران اندروید و iOS بتوانند با یکدیگر در فضای مجازی به طور هماهنگ تر ارتباط برقرار کند. البته همانطور که پیشتر نیز انتظار می رفت، اپل با درخواست گوگل موافقت نکرده است.

منبع: همشهری‌

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید