عصبانیت روحانی چگونه است؟

رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان کسی که از نزدیک شاهد برنامه‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی است، می‌گوید رئیس جمهور گاهی عصبانی می‌شود اما هرگز داد نمی‌زند و هرگز با تحکم سخن نمی‌گوید. آنچه بیش از همه روحانی را می‌آزارد هم تعرض به حقوق مردم و آبروی اشخاص است.

کد خبر : ۱۳۴۸۵
بازدید : ۱۰۹۸
رئیس دفتر رئیس جمهور به عنوان کسی که از نزدیک شاهد برنامه‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی است، می‌گوید رئیس جمهور گاهی عصبانی می‌شود اما هرگز داد نمی‌زند و هرگز با تحکم سخن نمی‌گوید. آنچه بیش از همه روحانی را می‌آزارد هم تعرض به حقوق مردم و آبروی اشخاص است.

به گفته محمد نهاوندیان بیشترین میزان وقت روحانی صرف حل مساله هسته‌ای، پیگیری مذاکرات و ایجاد اجماع در سطوح بالای سیاست‌گذاری می‌گذرد اما این بدین معنا نیست که وظایف جاری رئیس جمهور فراموش شود. رئیس‌جمهور به طور مرتب در جلسات شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی سلامت و محیط زیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت می‌کند.

مشورت با روسای قوا چه به طور رسمی و چه غیر رسمی هم از دیگر کارهای رئیس‌جمهور است که به گفته نهاوندیان اگر این همدلی و مشورت‌های نزدیک مستمر بین سران قوا نبود شاید به این دستاوردها نمی‌رسیدیم اما بالای سر همه اینها، تبادل نظر مستمر و منظم بین رئیس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب است که جایگاه ویژه‌ای دارد و به طور هفتگی صورت می‌گیرد.

نهاوندیان که با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفت‌وگو کرده است، یکی دیگر از کارهای منظم رئیس جمهور که انعکاس مطلوبی هم در جامعه داشته، را «سر زدن به خانواده‌های شهدا و جانبازان» می‌داند که رئیس‌جمهور می‌گوید: "من برای خودم و روحیه گرفتن این کار را می‌کنم."

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از جلسات روحانی با برخی وزرا به دلیل مسائل ویژه‌ای دارند که در جلسات دولت حل نمی‌شود هم خبر می‌دهد و می‌افزاید: میزان گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با رسانه‌ها هم قابل توجه بوده است. یکی از برنامه‌های جدی وی نیز حفظ ارتباط با مردم و تاکید بر پاسخگویی است. همیشه از وزرا هم می‌خواهند که به مردم پاسخگو باشند. گاهی در جامعه با غرض یا بی غرض سوالی ایجاد می‌شود که رئیس جمهور همواره خواستار پاسخگویی فوری به آنها هستند.

به زعم نهاوندیان شاید این دولت نخستین دولتی است که در ابزار رسانه‌ای امکانات کم و محدودی دارد. رسانه‌های کم محبت به دولت هم اندک نیستند. در فضایی که انتقاد کردن، از سوی دولت تشویق شده، گاهی بیش از حد از این موضوع استفاده و یا حتی سوءاستفاده شده است.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان می‌کند که رئیس جمهور گاهی عصبانی می‌شود اما هرگز داد نمی‌زند و هرگز با تحکم سخن نمی‌گوید. آنچه بیش از همه روحانی را می‌آزارد هم تعرض به حقوق مردم و آبروی اشخاص است. مثل زمانی که مشکلاتی برای اجرای طرح سلامت که جامعه هدف آن محروم‌ترین اقشار جامعه بودند، به وجود آمد.

به گفته نهاوندیان، روحانی هرگز کسی را ناچار به سکوت نکرده و مانع از طرح نظرات کسی نشده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به روزهای سخت و شب‌های طولانی بی‌خوابی روحانی در جریان مذاکرات هسته ای اشاره کرده و با یادآوری سختی‌های دستیابی به نظر مشترک با غرب علیرغم لابی‌های تندروها و صهیونیست‌ها، از مشقات جلب رضایت منتقدان در داخل به ویژه در جلسات کمیسیون برجام در مجلس سخن می‌گوید. به گفته وی هیچ اشکالی ندارد که کسی چیزی را نداند و سوال کند اما بر پایه اطلاعات نادرست، قضاوت‌هایی کند و با وجود ارائه اطلاعات درست، باز هم بر موضع خود پافشاری کرده و تعابیر نادرستی را به کار ببرد و در نیت خدمتگزاران کشور تردید کند، بر خستگی می‌افزاید.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید