هشدار دوباره آمریکا در مورد سد موصل

درحالی که خبرگزاری فرانسه از هشدار دوباره مقامات آمریکایی از احتمال ریزش سد موصل عراق و احتمال بروز یک فاجعه انسانی، خبر داد که دولت عراق این موضوع را رد کرده و آن را نوعی جنگ روانی علیه مردم این کشور خوانده است.

کد خبر : ۱۳۴۸۹
بازدید : ۱۰۷۹
درحالی که خبرگزاری فرانسه از هشدار دوباره مقامات آمریکایی از احتمال ریزش سد موصل عراق و احتمال بروز یک فاجعه انسانی، خبر داد که دولت عراق این موضوع را رد کرده و آن را نوعی جنگ روانی علیه مردم این کشور خوانده است.

به گزارش ایرنا دولت آمریکا در حالی دوباره در مورد سد موصل هشدار داده است که دولت عراق روز چهارشنبه با امضای قراردادی به ارزش 273 میلیون یورو با شرکت ایتالیایی «تروی» برای حفاظت و ترمیم سد موصل عراق به تفاهم رسید.

در همین حال روز گذشته نیز شورای وزیران عراق در نشست هفتگی خود طرح حفاظت و ترمیم سد موصل را به تصویب رساند.

طی هفته گذشته برخی مقام های آمریکایی درگزارش هایی مدعی شدند که سد موصل در معرض ویرانی قرار دارد و هزاران عراقی ساکن شهرهای پایین دست سد را تهدید می کند که مقام های عراقی نیز روز شنبه در بغداد این گزارش ها را نوعی جنگ روانی و وحشت افکنی در میان مردم عراق توصیف کردند.

دولت عراق روز یکشنبه ضمن اعلام آمادگی برای ترمیم سد موصل ،استفاده ایمن از این سد را تضمین و شایعات درباره فروپاشی قریب الوقوع آن را رد کرد.

سد موصل بزرگترین سد عراق است.

با این وجود خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد: آمریکا روز چهارشنبه (روز گذشته) از دولت عراق خواست تا به فوریت درمورد احتمال ریزش سد موصل اقدام کرده تا مانع از یک 'فاجعه انسانی درابعادی وسیع' شود.

این رسانه فرانسوی افزود: 'سامانتا پاور' (Samantha Power) نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پس از شنیدن اظهارات 'محمد علی الحکیم' (Mohamed Ali Alhakim) سفیر عراق در این سازمان در مورد وضعیت سد موصل خواستار اقدام فوری سایر اعضای این نهاد بین المللی دراین زمینه شد.
سامانتا پاور دراین مورد در پی نشست و دیدار اعضای این سازمان با سفیر عراق در سازمان ملل گفت: 'حیاتی است تا تمامی اعضای سازمان ملل به فوریت درمورد ابعاد این مشکل و اهمیت آمادگی برای ممانعت از یک فاجعه انسانی درابعاد گسترده آگاه شوند.'

خبرگزاری فرانسه ادعا کرد تاکنون هشت درصد از رقم 861میلیون دلار درخواست کمک سازمان ملل برای ترمیم این سد در شمال عراق دریافت شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید